Lägga till flera kataloger under samma användare i proftpd - går det?

Permalänk
Medlem

Lägga till flera kataloger under samma användare i proftpd - går det?

Har pysslat iordning min ftp nu och undrar ifall det är möjligt att lägga till flera kataloger under en och samma användare i proftpd?

I mitt fall ser det ut såhär, den ena katalogen är /home/ninja och den andra jag skulle vilja kunna bläddra i är /media/sdb1/lagret. Kan de ligga under samma användare eller måste jag skapa en ny användare för /media/sdb1/lagret?

Såhär ser kodstycket ut atm.

#VALID LOGINS <Limit LOGIN> AllowUser xxxx DenyALL </Limit> <Directory /home/ninja> Umask 022 022 AllowOverwrite off <Limit ALL> Order Allow,Deny Allowuser xxxx Deny ALL </Limit> <Limit MKD STOR DELE XMKD RNRF RNTO RMD XRMD> DenyAll </Limit> </Directory> <Directory> /home/ninja/> Umask 022 022 AllowOverwrite on <Limit ALL> Order Allow,Deny AllowUser xxxx Deny ALL </Limit> <Limit READ RMD DELE> DenyAll </Limit> <Limit STOR CWD MKD> AllowAll </Limit> </Directory> <Directory> /media/sdb1/lagret/> Umask 022 022 AllowOverwrite on <Limit ALL> Order Allow,Deny AllowUser xxxx Deny ALL </Limit> <Limit READ RMD DELE> DenyAll </Limit> <Limit STOR CWD MKD> AllowAll </Limit> </Directory>

Vad ska göras eller ändras?

mvh
benkaboy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Bra guide för det du vill göra

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_ProFTPD#Sharing_other_directorie...

Helt underbar guide! Mucho gracias!

Nu till ett problem jag inte märkt att jag har. Flytta filer till ftp servern från min ws går prima men att ladda filer från den till min ws går inte varpå jag får "550 permission denied".

Måste jag göra om rättigheterna för katalogerna? Skulle någon kunna säga vilka rättigheter jag måste ha med för att både kunna ladda upp och ladda ned till min ftp server?