Plantronics Audio 370

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
350 är mindre än 370, påminner ganska mycket om gamla Audio90 fast fyrkantiga.

Jag undrar lite hur hållbara de här lurarna är. Icemat-lurarna som har likadan båge och autojusterande band har problem med att fästet för bandet lätt spricker vid skruven.

På denna produkt är det en skruv vid vardera fäste. Huruvida lätt denna spricker är lite svårt att uttala sig om, men så lätt tycker jag inte dem ska spricka. Skulle dem göra det återkommer jag givetvis i den här tråden.

Captain Acid:

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ser ut som det tillverkats i samma farbrik som icemat headseten. Samma upphängnings band som spänner upp bågarna från huvudet.... Dessa suger... köp dem inte.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Det finns massor med varor som man inte köper ofta i livet.Man uppgraderar grafikkortet flera gånger om, men man har samma hörlurar.
Min tips för "open" hörlurar är Sennheiser 595.
http://se.pricerunner.com/pl/94-148647/Hoerlurar-Headset/Senn...

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Nja, håller mig nog till mina Kossart H50. Bästa headset jag har provat.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Mr.Swede de funkar mycket bra med glasögon, jag tänker inte på dom ens, eftersom "öronsnäckan/kåpan" är så pass mjuk så anpassar den sig nästan helt efter skalmarna. Dvs de trycks inte in.

WeX, 350 har mindre och en stängd kåpa

Jag har kört 370 under ett par månader, inte sett några förslitningar vid banden/skruvarna eller någonstanns för övrigt så Invectus vet inte vad du snackar om, jag tycker att upphängningen gör dom enormt bekväma och stabila!

Tips.. du ska kanske vara lite mer varsam med dina prylar... om det verkar som de bara faller isär Detta är ett annat märke och betyder inte den skulle dras av samma problem som ice, inte märkt av något iaf. Plantronics har ju funnits i 40 år, ger dem minst sagt lite status och antagligen kvalité?!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grymma ut, lite lik Icemat Siberia men vem bryr sig. Är faktiskt sugen att dessa, känns ändå dags att byta mina icemats

Fast Plantronics .Audio 110 är ändå bäst, så lik Icemat att de var tvungna lägga ner produktion av dem.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Hmm.. Det finns massor med varor som man inte köper ofta i livet.Man uppgraderar grafikkortet flera gånger om, men man har samma hörlurar.
Min tips för "open" hörlurar är Sennheiser 595.
http://se.pricerunner.com/pl/94-148647/Hoerlurar-Headset/Senn...

Vem vill ha Sennheiser 595 så fula som dom e :O, man blir ju sugen på dessa..

Visa signatur

Mr. Potato - Intel P4 3.8 Ghz 533 MHz FSB 1 MB L2 Cache * Asus P5LD2 * Asus Eax 1600 512mb pro gaming * 2500mb Kingston DDR2 * NZXT Trinity * 400W XION PS * SoundmaX Pro * Harman/Kardon Full system gaming * Logitech p1 gaming * MSI Master * Maxtor 120GbS3,5 * Samsung 250GbS3,5 * Lacie 500Gb EXTERN Porche Design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plutie
Vem vill ha Sennheiser 595 så fula som dom e :O, man blir ju sugen på dessa..

De flesta verkar vara mer intresserade av designen än kvalitenen och ljudupplevelsen. Har inte funderat än att gå på "date" med hörlurarna på.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Jag kör med min DSP 500 eller vad de heter, de med inbyggd ljudkort.. Grymt bra Gamla nu dock..

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Geeks
Mediasäljare

Verkar riktigt gryma, och snygg va de med ;D.

Frågan e bara om mitt nästa headset skall vara ett Plantronics eller ett Sennheiser ??

Permalänk
Medlem

kan bara säga att de här lurarna är kanon
tog och pallrade mig iväg till webhallen efter att jag läste recensionen och kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd!
sitter perfekt man känner knappt att man har dem på sig, har suttit med dem i ca 4-5 timmar i sträck utan att det börjar göra ont någonstans, mot t.ex. koss SB45 som jag får ont på ovansidan av öronen efter bara nån timme.
rekomenderar starkt!

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension. Får bli sånna här. Undrar dock en sak, ni som har det upplever ni något ljudläckage vid hög volym? Är så trist när micen snappar upp ljudet som läcker.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Tack för en bra recension. Får bli sånna här. Undrar dock en sak, ni som har det upplever ni något ljudläckage vid hög volym? Är så trist när micen snappar upp ljudet som läcker.

Har testat detta lite till och från och har inte märkt att micken snappat upp något öht från hörlurarna. Då har jag testat med väldigt hög volym både i Teamspeak och ljudinspelaren. Jag har även en VU-mätare i ljudkortets kontrollpanel. VU-mätaren hoppar till om den kan registrera något ljud i micken, den har inte rört på sig ett smack vid testerna oavsett in-volym.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Då blev det ett par sånna här då. Mina gamla "no name crap" har fan gjort sitt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Hmm.. Det finns massor med varor som man inte köper ofta i livet.Man uppgraderar grafikkortet flera gånger om, men man har samma hörlurar.
Min tips för "open" hörlurar är Sennheiser 595.
http://se.pricerunner.com/pl/94-148647/Hoerlurar-Headset/Senn...

Okej.. men då går dom jävlarna på 1200 spänn..
sen är det inte ett headset heller

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Plantronics är der lurar jag varit minst varsam om och kan säga att det tog 6 månader innan de gick sönder (då i det "vanliga" problemet att ena kåpan slutar fungera).

Så valen står alltid mellan sennheiser och plantronics vid köp av hörlurar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Har testat detta lite till och från och har inte märkt att micken snappat upp något öht från hörlurarna. Då har jag testat med väldigt hög volym både i Teamspeak och ljudinspelaren. Jag har även en VU-mätare i ljudkortets kontrollpanel. VU-mätaren hoppar till om den kan registrera något ljud i micken, den har inte rört på sig ett smack vid testerna oavsett in-volym.

Okej, det låter bra det. Tack för svaret.

Permalänk
Hedersmedlem

Är Plantronics bättre eller sämre än AKG rent generellt?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

webhalllen va faaan nu får ni skärpa er.. en vecka o fortfarande "under behandling"

gieeff headset

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har faktiskt beställt ett par nu. Mina nuvarande låter mycket bra, men har varken mick och väger så att man får nackproblem efter bara någon timma.

Permalänk
Medlem

fick mitt idag, riiktigt klart ljud faktiskt.
dock inte från webhallen.. efter att webhallen velat i över en vecka så drog jag en beställning från maxfps.se och fick dem dan efter.

Mycket nöjd med lurarna.. enda som jag skulle ge minus på är att det e lite låg bas i dem.
Men ljudet är bra o klart.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

roligt att du tycker att det låter bra Dags att köpa nytt hs för mig också, sitter här med mitt koss sb/45 som jag tycker är riktigt obehagliga. Har haft dom ett par år nu så det är dags för nytt. Det får nog bli ett Plantronics Audio 370. de verkar extremt sköna

Permalänk
Medlem

Fick mina Plantronics Audio 370...vilken j***a bra ljudkvalité

har inte testat dom än i online spelandet....men de borde funka fint

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Är Plantronics bättre eller sämre än AKG rent generellt?

Ingen aning men AKG är väl mer "hifi"? Har ju riktigt dyra lurar?

Permalänk
Medlem

Har nu köpt det här headsetet och än så länge är jag missnöjd, ihoplimmad förpackning, plasten sprack när jag skulle öppna den!
JÄTTE dålig bas i den, när jag lirar cs så är det skit ljust ljud. inget bas alls?

Permalänk
Medlem

Det enda negativa jag har hittat med mina lurar är att mikrofonarmen blev ganska lös efter ett tag.

Permalänk

Riktigt nöjd med ljudet i dom här.
Har ett par Sennheiser 555 som jag jämfört med.
Frekvensgången känns bra. Dom flesta tycker säkert lite för mycket diskant och för lite bas.
Men det är bara skönhetsfel som går att justera med eq. Byggkvalitén är gedigen och lurarna är mycket lätta.
Är man ute efter ett headset är det här ett mycket bra köp för dom pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag är ganksa missnöjd med min eftersom mikrofonarmen blir lös efter nån månads användning (även fast jag har den uppfälld för det mesta) och själva mikrofonen i sig tar knappt upp något ljud alls. Jag vill ju inte beställa ett par helt nya lurar så jag får köpa en extern mick istället.

Permalänk
Medlem

Superb ljudkvalitet, som tidigare talare sagt. Har haft mina i 2 veckor och mickarmen verkar dessvärre redan bli lös. Kan dock inte klaga så mycket då de sitter alldeles kanon - väger ingenting och trycker ingenstans samt att ljudet är så bra. Micken vet jag inte mycket om - andra hör mig genom den i alla fall.