Permalänk
Medlem

EVGA's "trade-up"-grej?

Tjena.

Jag har haft lite ångest över vilket grafikkort jag ska välja: 9800gtx eller 9800gx2. Sedan fick jag höra om att EVGA hade en sorts "trade-up" kampanj eller vad man ska säga, dvs att om ett nytt nvidia kort släpptes 120 dagar inom köp kunde man skicka in kortet, betala mellanskilladen och få ett nytt grafikkort. Någon här som har lite information om detta? Jag tar lätt ett 9800gtx nu då och byter sen upp mig till sommarn.

Edit: Om man köper 2 st 8800gt och har dem i SLi, kan man byta in de sen också?

Permalänk
Avstängd

som jag tolkat det så måste du ha ägt ditt kort i 120 dagar innan du får göra den trade grejen

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
som jag tolkat det så måste du ha ägt ditt kort i 120 dagar innan du får göra den trade grejen

Hur lång tid har jag på mig tills jag inte får byta längre då? Och hur förändras värdet på kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
som jag tolkat det så måste du ha ägt ditt kort i 120 dagar innan du får göra den trade grejen

Uhm,va?

http://www.evga.com/stepup/default.asp?switch=3
Om de nu inte har någon speciell kampanj.

"Q: How does the Step-Up™ Program work?
A: Anytime within the first 90 days after your original date of purchase you can step up your video card to a new card graphics card "

Alltså inom 90 dagar.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Avstängd

okej ja det spelar väl inge roll om det va 90 eller 120dagar (dock va 90 dagar bättre) poägen är fortfarande att du måste ha ägt kortet ett antal dagar innan du kan byta kortet o betala mellanskildnanden du kan som inte komma 2 dagar efter du köpt kortet(exempel) då du ser att ett nytt kort som är bättre kommit ut på marknaden o tro att du ska få göra det där bytet

edit: 120 dagar kanske är moderkorten va en polare som nämnde detta så jag tog detta förgivet.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
okej ja det spelar väl inge roll om det va 90 eller 120dagar (dock va 90 dagar bättre) poägen är fortfarande att du måste ha ägt kortet ett antal dagar innan du kan byta kortet o betala mellanskildnanden du kan som inte komma 2 dagar efter du köpt kortet(exempel) då du ser att ett nytt kort som är bättre kommit ut på marknaden o tro att du ska få göra det där bytet

Läste du ens mitt citat från Evga?

Inom

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Precis inte efter utan inom, sedan har jag för mig att detta bara gäller i usa men inte helt säker.

Edit, det var fel, de har ändrat det sedan jag kollade sist

Citat:

The EVGA Step-up™ Program is limited to residents of the Continental US, Canada and Europe only.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Är det inte något med "certifierade återförsäljare" eller liknande också?? Verkar inte vara till så mycket nytta riktigt...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd

Gör man en stepp up till GX2 så kostar det €600 minus priset på kortet du först köpte plus frakt €12, och sen kostar det ju att skicka kortet till evga. För mig skulle det kosta exakt €300 (2850kr) plus frakten för att skicka in mitt gamla kort för att byta mitt 88GTS till ett GX2 så ca 3k totalt. Billigare att sälja mitt GTS och köpa ett GX2 eller ännu bättre köpa ett till och spara 1kkr.

€600 (5700kr) för en GX2 är väldigt dyrt. 4300 kostar billigaste evga gx2 i annan butik enligt prisjakt så man får betala ett högt överpris.

Du kan inte köpa två kort nu och sen byta dom mot ett nytt kort men du kan byta ett av dom till ett nytt eller så kan du byta båda till två nya kort.

Sigge du kan byta samma dag om du vill men inte efter dag 90.
I samband med lanseringen av GX2 så hade dom en drive och höjde till 120 dagar, men det gäller bara om man byter till GX2.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

du måste dessutom ha regestrerat ditt/dina grafikort innan en vis period för att garanti och "step-up"-prylen ska funka.

Lite off topic kan jag ju säga att EVGA har den sämsta support på denna jord.