Fildelare dömd till villkorligt

Permalänk
Melding Plague

Fildelare dömd till villkorligt

En 31-årig svensk man från Linköping har dömts till villkorligt för att ha delat med sig av tusentals upphovsrättskyddande filmer och musikstycken. Domen banar vägen för intensifierad jakt på fildelare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Snart kanske vi får ett slut på piratkopieringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen

HAHAH precis.. Som med alla andra brott då eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Var du ironisk nu?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
HAHAH precis.. Som med alla andra brott då eller?

Säkert 90% kommer sluta fildela, det räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

det är bara dom stora fiskarna som åker dit

EDIT* och dom som andvänder dc .

men men tur att man inte andvänder nått fildelnings prog :Pheheh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att det fortfarande finns några som håller DC vid liv... konstigt.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Citat:

haha tror du va?;)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Säkert 90% kommer sluta fildela på DC och börja på Bittorrent istället.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Är väl inte ens nån som blivit fälld för att ha delat med sig av filer via bittorrent, utan enbart DC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coffee
Säkert 90% kommer sluta fildela på DC och börja på Bittorrent istället.

WORD!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hablam
WORD!

Vadå ord?

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

räcker gott och väl för vad då? att bolagen ska tjäna mer pengar? att sverige blir mer lagligt? att 40% sköter samhället medans resten sitter i buren? utveckla gärna!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coffee
Vadå ord?

han håller med

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Gillar att 3 st har svarat vet inte?

tyckte det var roligt alternativ, inte direkt så man förstör pollen

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
tyckte det var roligt alternativ, inte direkt så man förstör pollen

Påminner mig om när jag frågade en kompis om han använde Winamp. Fick svaret "nej, jag kör Windows" (Media Player).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet att närmare 98-99% lägger av helt och sen börjar köpa filmer över disk.. Jag har kontakter som har källor som är högt uppsatta i detdär... på den.., det är fakta med andra ord!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
räcker gott och väl för vad då? att bolagen ska tjäna mer pengar? att sverige blir mer lagligt? att 40% sköter samhället medans resten sitter i buren? utveckla gärna!

Är inte det bra?

Permalänk

Låter som ... jag har en kompis som har en kompis och så har den en annan kompis som vet något...

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Är väl inte ens nån som blivit fälld för att ha delat med sig av filer via bittorrent, utan enbart DC?

Tror det finns en nisse i kina som blev dömd till 2 års fängelse när han använde bittorrent.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Tja nyttjar man DC så...

Permalänk
Medlem

Min tanke kring detta är: JAGA FÖRST RIKTIGA KRIMINELLA istället... eller rättare sagt de som gör grövre brott!

* Mördare
* Pedofiler
* Våldtäktsmän
* Folk som misshandlar andra på stan för skojs skull
Osv osv

Sen om man ska prata om "mindre kriminella" så önskar jag storjakt på alla fuskare i landet! Det kostar hur mycket som helst för staten att dela ut pengar till alla som har "ont i knät" och inte kan jobba resten av livet, men som samtidigt jobbar svart på en byggfirma....

Min syrra har varit ett tiotal år i musikbranschen nu. Visst ska man inte "stjäla" bolagens material, men dom tar ju själva och utnyttjar artisterna så mycket det går. -Nja du vet vi ändrade ju ett ord i din text här så då måste vi ta 90% av intäkterna vettu!...... osv........

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Om man använder sådana här fildelningsprogram så är det ju som att man ber för att bli dömd för fildelningsbrott.
Att ingen lär sig...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Är inte det bra?

Att 60% av befolkningen sitter på kåken?

Jag är högst skeptisk till att kriminalisera en hel befolkning som man gör i detta fallet. Förenkla distribueringsmetoderna, sänk priserna och lyssna på konsumenterna.

Exempel. Jag köpte Team Fortress 2 på Steam igår för 120:- efter att få ha provat spelet i två dar. Det är dem priserna som är rimliga. Inte en massa mellanhänder som ska suga ut pengar ur produkten.

Hade man kunnat genom ett onlinesystem som steam köpa in filmer för säga 40:- och sen kunna titta hur många gånger man vill så kommer man bli av med piratkopieringen.

Det är en jävla massa gubbar av gamla gardet som sitter på storkorporationerna och är livrädda för att förlora en massa pengar därför plöjer dem ner en löjlig summa pengar på att knipa åt alla dessa "förbrytare". Jag menar det är inte "Leffe" på hörnet som sticker sig i armarna som fildelar. Det är Tommy 30+ som jobbar på Posten. Skulle vi bura in varenda en som fildelat så hade hela samhället kollapsat. Jag menar du hade fått bura in även poliserna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skrattade när jag läste detta.

Iallafall.. nej varken piratkopiering eller fildelning kommer att minska. Om du tar dig en titt inne i DC så kommer du knappast märka att 90% har försvunnit.
Och om detta ökar torrent trafiken så är det ju bara bra... för dom som använder det.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Hoppas han överklagar.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Nästa steg är ju att bygga in funktionalitet i bittorrentklienter som automatiskt använder proxyservrar.
Om man bortser från att hastigheten blir lidande så skulle varje nod kunna fungera som en proxy för någon annan. Vet dock inte hur det blir ur en juridisk synvinkel; kan ägaren till en proxy hållas ansvarig för trafiken som flyter genom den?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Dags att börja ha den trådlösa hårddisken gömd bakom en vägg i ventilationen nu då!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

90% skojar du? kommer du ihåg napster? inte blev det mindre sajter efter den smällen. personligen tror ja inte att det kommer att hända så mycket.