Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
Nu är det ganska osannolikt att du hamnar på 20/3, den nya tekniken är ju inte sämre än den gamla. Sen resonerade jag som att det är utan bindningstid och 3 månaders uppsägningstid. Priset initialt är 349kr/mån, alltså ingen skillnad mot tidigare.

Telias pressrealese indikerar ju att även de kommer använda VDSL2 framöver. Inte otroligt att det blir fler ISPs som hoppar på, då kan vi nog räkna med sjunkande priser. Tror inte jag kommer betala 449kr särskilt många månader!

Nu sitter jag på en annan station än vad jag gjorde tidigare, föurt maxxade jag alltid mina 12 ner och 9 up och pingen var suverän, den nya stationen har jag ingen aning om hur den presterar.

349:- Låter väldigt intressant, kommer de sänka till det priset senare eller?

i pressreleasen står det ju 449:-

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Nu sitter jag på en annan station än vad jag gjorde tidigare, föurt maxxade jag alltid mina 12 ner och 9 up och pingen var suverän, den nya stationen har jag ingen aning om hur den presterar.

349:- Låter väldigt intressant, kommer de sänka till det priset senare eller?

i pressreleasen står det ju 449:-

Vilket avstånd har du till den nya telestationen? Indikerar ju vad du kommer få för hastigheter! De har ju generellt ganska låga uttag jämfört med vad tekniken klarar, de safar säkert lite. Räknar med att ligga på max eller ganska nära.

349kr/mån tar de de första 6 månaderna (vet inte om det bara gäller gamla kunder) sedan ska det kosta 449 kr/mån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keiser
Vilket avstånd har du till den nya telestationen? Indikerar ju vad du kommer få för hastigheter! De har ju generellt ganska låga uttag jämfört med vad tekniken klarar, de safar säkert lite. Räknar med att ligga på max eller ganska nära.

349kr/mån tar de de första 6 månaderna (vet inte om det bara gäller gamla kunder) sedan ska det kosta 449 kr/mån.

1040m hade jag till den här stationen... kanske ska man beställa om det är så builligt som 349:-

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Finns det nått enkelt sätt att kolla hur långt man är ifrån telestationen utan att ringa eller maila sin "provider"

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XS7
Finns det nått enkelt sätt att kolla hur långt man är ifrån telestationen utan att ringa eller maila sin "provider"

skicka mej ett pm med ditt tel nr så får du veta

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

Jag ringde både telia och bredbandsbolaget och frågade vad jag hade för avstånd till min station. Ingen gav ett fast svar, förutom att det var inom 1200 meter och det är ju alltid bra..

Permalänk
Medlem

Skoj skoj. Men känns ännu bättre att dom gräver ner fiber där jag bor och jag får
100/100 för 150 SEK.

Ganska trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Skoj skoj. Men känns ännu bättre att dom gräver ner fiber där jag bor och jag får
100/100 för 150 SEK.

Ganska trevligt

"ok"..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Skoj skoj. Men känns ännu bättre att dom gräver ner fiber där jag bor och jag får
100/100 för 150 SEK.

Ganska trevligt

Har svårt att tro på det där. 100/10 KANSKE du kan få för det priset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
"ok"..

Inte avundssjuk alls va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har svårt att tro på det där. 100/10 KANSKE du kan få för det priset.

Inte avundssjuk alls va?

Antagligen inte.. eftersom dom drar in fiber här med..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

hmm... e det någon som fått turbo-dsl av bredbandsbolaget än? eller bluffar dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har svårt att tro på det där. 100/10 KANSKE du kan få för det priset.

Inte avundssjuk alls va?

Trodde jag också trots att jag jobbet med bredband. Men jag var helt ute och cyklade. Finns gott om bolag som erbjudet 100/100 för 50-100 SEK. Sån tur verkar inte jag ha men 150 SEK verkar det bli. Om det är 100/100 informeras det inte om på Allteles hemsida men tittar jag på konkurrenterna så erbjuder alla samma tjänster. Dvs. 10/10 och 100/100 för priser mellan 130-220 för studenter. Något dyrare för e som ej studerar. Kanonpriser det med.

Verkar troligt att Alltele erbjuder samma tjänster men jag kommer såklart kolla upp det. Annars får jag punga ut någon tjuga mer i månaden. Fast jag funderar på 10/10. Känns som det bara är för sakens skull man vill ha det snabbaste. Klart overkill för de flesta av oss.

Permalänk
Medlem

Händer det något med detta ?
Ingen som fått sin uppkoppling ?

Permalänk
Medlem

Det finns VDSL 2 kunder redan. Så du som var inne på att det ska vara någon bluff har fel.
Men utbyggnaden pågår just nu. Finns stationer i Stockholm och någon annan stad som nu har det. Vet att det i Umeå ska byggas ut till hösten.

100/100 för 150 kronor är inget ovanligt. I Lund är det nästan gratis

Får 100/100 för ~150-175:- i Umeå så varför ska det inte gå i andra städer?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

HSB Stockholm 100/100 i Sollentuna tar 90 kr

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

1 Juli tror ja det va de skulle bygga ut stationen i uppsala. så det är på gång, tar ju dock lite tid

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

har inte tråden spårat ur? kanske lite "Raderingar på icke VDSL2 svar"

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Lite info från BBB vore ju trevligt, brevledes, för oss gamlingar haha!
förlåt, Telenor... eller är det Bonniers eller Bill Gates som äger trafiken nu förtiden?

Snart tar väl regeringen/staten över iom det idiotiska grundlags- och mänskliga rättigher-brytande STASI ..em Gestapo... jag menar FRA...
Slutar väl med att "Vi ska skydda medborgarna så från och med nu ska vi ha monopol på all trafik så att vi kan följa våra glada vänner i det kinesiska styrets tankar om vad som är mänskliga rättigheter"

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått nya modemet från BBB än? Jag skulle kopplas in 1 juli har jag för mig men inte hört en knyst än. Försening eller kommer det senare i veckan tro!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. PC Ollie
Tycker det är SKIT att vissa kan få det och vi andra får sitta här o dra av oss håret.

Du skämtar va?

Du menar altså att så länge inte alla kan få det bästa som erbjuds, ska ingen få det alls?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Hej. Ny på forumet, verkar vara trevligt här.

Jag har haft BBB VDSL sedan 2004 och det har funkat klockrent med 12/9, fram tills nu. Helt plötsligt slutar tjänsten fungera och modemet vill inte synka in på 12/9 profilen. Jag ringer support och de sänker mig till 4/3 vilket suger.

Läste i tråden att flera upplevt samma strul. Det jag inte fattar är hur det, helt plötsligt, efter flera år bara kan sluta funka. De vill givetvis att man skall testa allt möjligt. De skickar hem nytt kablage etc. Dumheter.

Någon som har fler erfarenheter av VDSL som plötsligt vägrar hålla den gamla hastigheten?

Permalänk
Medlem

Iom att du inte har en egen kabel till telestationen utan bara ett kopparpar eller två i en ledning med flera abbonenter i så kan det vara precis vilken kopplingsförändring som helst. tex en granne som skaffar sig en telefon till eller ett ADSL abb. Teleledningen är inte garanterad för mer än 20Kbit så funkar det med mer så är det bonus

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Mjo, men om det nu är så så borde ju BBB veta om det och berätta detta. Dessutom står det i mitt kontrakt att det skall vara 12/9. Jag bor 800 meter från telestationen.

Jag gjorde hur som helt en felanmälan, vi får se vad som händer. Enligt kundtjänst så skall min inkoppling av VDSL2 ske den 18:e juli. Skall bli spännande. Förmodligen kommer dem inte göra ett skit innan dess.

Skall även bli spännande att se vad BBB gör med VDSL2 i framtiden eftersom potential finns för ennu högre hastigheter än vad de utlovar 40(20)/10(3)

Permalänk
Medlem

Hur skulle de kunna göra det? Det är ju inte deras kabel utan telias och vad telia eller någon annan gör kan ju inte BBB veta något om. Sen är jag rätt säker på att det står upp till i ditt kontrakt.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fried_eggz
Mjo, men om det nu är så så borde ju BBB veta om det och berätta detta. Dessutom står det i mitt kontrakt att det skall vara 12/9. Jag bor 800 meter från telestationen.

Jag gjorde hur som helt en felanmälan, vi får se vad som händer. Enligt kundtjänst så skall min inkoppling av VDSL2 ske den 18:e juli. Skall bli spännande. Förmodligen kommer dem inte göra ett skit innan dess.

Skall även bli spännande att se vad BBB gör med VDSL2 i framtiden eftersom potential finns för ennu högre hastigheter än vad de utlovar 40(20)/10(3)

står i ditt kontrakt att du ska ha 12/9? är du riktigt säker på det, jag skulle sätta en slant på att det står upp till 12/9. inte att du är garanterad det. o som redan nämnts, hur skulle bbb veta om din granne skaffar en telefon till eller va telia gör me stationen/linan. men ska jag gissa på nått, så kan dina problem kanske ha o göra med just den grejen som gör att de går över till vdsl2, för det var ju nått med frekvensen på vdsl som telia skulle stoppa.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Japp man byter bandplan vilket är skälet till att VDSL1 i BB:s variant åker ut. Blev för dyrt att uppgradera till kompatibel utrustning. Bytet görs för att klämma in VDSL2 och har för mig att det var nån förbättring för ADSL också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Tack för svar. En annan grej man kan vara orolig för är ju i så fall att när jag får VDSL2 istället som kommer den dras med samma problem som 1:an, altså att grannen har köpt en telefon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fried_eggz
Tack för svar. En annan grej man kan vara orolig för är ju i så fall att när jag får VDSL2 istället som kommer den dras med samma problem som 1:an, altså att grannen har köpt en telefon

Klipps hans kabel :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

haha, jajo, förutsatt att det är det som är problemet. dessutom vet vi ju inte hur pass känsligt vdsl2 är för samma störning

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Så man kan alltså ringa bbb och få veta inkopplingsdatum? Jag ska få min uppkoppling i juni lovade dom, men har inte fått något papper om det ännu.

Förväntar mig helt klart maxfart då jag bor ca 300meter från kiosken..