Permalänk
Medlem

Windows Epic Fail!

Eh... jag känner mej lite dum nu men jag tog förra veckan och fixade så jag kunde köra dual boot med linux och windows vista. Allting funkade jättebra först och jag installerade beta drivrutinerna till mitt graikkort (nVidia 9600gt). Dom funkade i linux men när jag sedan bytte till windows och skulle lira lite WoW så funkade inte det. Färgerna och så blev konstiga och jag testade då att installera om drivrutinerna i windows. När installationen kommit halvvägs så stannade den och vägrade fortsätta. Jag lät datorn stå på över natten och när jag nästa dag gick upp så hade fortfarande inte installationen slutförts. Jag tog då och avbröt den och stängde av datorn. När jag nästa gång skulle starta vista så funkade det inte. En blåskärm blinkade till och datorn startades om... Jag testade först att starta i felsäkert läge men då blev det lika dant igen. Jag testade också att byta grafikkort till mitt gamla (ATi x1300) men då blev det också lika dant. Jag har också försökt starta upp datorn med windows skivan för att reparera men det funkar inte heller då skivan låser sig under uppstart. Jag har nu formaterat windows partionen och så ska jag få låna en kompis windows skiva och se om det går att insallera från den. Om det inte funkar... vad ska jag göra då?
Testa att formatera hela hårddisken?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Det låter som ett hårdvaru fel, formatera hårdisken hjälper nog inte alls. Och vad du gör i Linux kan alldrig påverka windows, om du inte raderar windows katalogen eller nått förståss hehe.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

spela WoW i linux annars, np.

Permalänk
Medlem

Med PlayOnLinux kan du installera en massa spel (Bl.a WoW) väldigt enkelt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Varför ligger tråden i den här delen av forumet?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401