Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Ok, låter fint. Har du frågor eller behöver hjälp med installationen så är det bara att skriva här eller besöka mIRC:en (#FoldingAtSweclockers @ irc.quakenet.org).

Jag använder Kaspersky Internet Security 7.0 (virus och brandvägg).

Permalänk

har kommit i gång nu. kör bara en klient i början för att testa det hela. och allt verkar funka

Permalänk
Medlem

Var laddar man ner en fungerande klient till atis grafikkort, tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
har kommit i gång nu. kör bara en klient i början för att testa det hela. och allt verkar funka

Låter bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Var laddar man ner en fungerande klient till atis grafikkort, tacksam för svar

Här (6.11 beta5), om du syftar på 2- och 3000-serien.

Permalänk
Medlem

Tackar Ja det var till ett hd 3870

Permalänk

Nu drar jag också mitt strå till stacken, som man brukar att säga

Har dragit igång både en SMP-klient (5.91 beta6) och en System tray client 6.10 beta3 för att se hur dom beter sig. Kör på en Q6600 CPU.

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Medlem

Jag klättrar stadigt på listan, nu ligger jag på plats 385 med 14 111 poäng och 8 WU:s i bagaget. Stora och fina WU:s får jag också. Min PPD ligger runt 900-1000 beroende på hur mycket jag använder min dator (det är jobbdatorn med en C2D på 2 GHz och 2 GB RAM).

Permalänk
Medlem

Har precis börjat med folding och undrar en sak. Jag använder den grafiska klienten och det känns som den pausas när skärmsläckaren går igång / jag loggas ut till välkomstskärmen (xp). Hur fixar jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
Nu drar jag också mitt strå till stacken, som man brukar att säga

Välkommen till laget/stacken ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Min PPD ligger runt 900-1000 beroende på hur mycket jag använder min dator (det är jobbdatorn med en C2D på 2 GHz och 2 GB RAM).

Gött att kunna använda jobbdatorn. När jag söker jobb efter skolan så ska en förutsättning vara att företaget i fråga har x antal outnyttjade kärnor som är desperata efter lite folding

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Jag använder den grafiska klienten och det känns som den pausas när skärmsläckaren går igång / jag loggas ut till välkomstskärmen (xp). Hur fixar jag det?

Högerklicka på skrivbordet och välj Properties. Klicka på tabben Screen Saver och kryssa ur "On resume, display Welcome screen" så kanske det funkar bättre. Egenskaper > Skärmsläckaren > kryssa ur enda kryssrutan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Välkommen till laget/stacken ^^

Gött att kunna använda jobbdatorn. När jag söker jobb efter skolan så ska en förutsättning vara att företaget i fråga har x antal outnyttjade kärnor som är desperata efter lite folding

Högerklicka på skrivbordet och välj Properties. Klicka på tabben Screen Saver och kryssa ur "On resume, display Welcome screen" så kanske det funkar bättre. Egenskaper > Skärmsläckaren > kryssa ur enda kryssrutan.

Fast jag vill ha kvar det så.. Ska kolla om arbetet verkligen pausas vid skärmsläckaren, eller om det är processorn som är slö ;P.

Edit: Noobfråga igen. Vad menas med ILE_IO_ERROR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Fast jag vill ha kvar det så.. Ska kolla om arbetet verkligen pausas vid skärmsläckaren, eller om det är processorn som är slö ;P.

Det har egentligen ingenting med skrämsläckaren att göra att klienten pausar. Är inte användaren inloggad så jobbar inte klienten och eftersom du har valet att starta vid välkomstskärmen efter skrämsläckaren gjort sitt, så loggas du ut och klienten pausar (kanske loggas ut redan när skärmsläckaren går igång?).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Vad menas med ILE_IO_ERROR?

FILE_IO_ERROR kan uppstå av olika anledningar (oftast hårdvaruproblem eller dålig överklockning). Men med tanke på ditt tidigare beskriva problem undrar jag om det händer i samband med skärmsläckarens in- och uttåg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det har egentligen ingenting med skrämsläckaren att göra att klienten pausar. Är inte användaren inloggad så jobbar inte klienten och eftersom du har valet att starta vid välkomstskärmen efter skrämsläckaren gjort sitt, så loggas du ut och klienten pausar (kanske loggas ut redan när skärmsläckaren går igång?).

Fast jag är inloggad, ända tills jag avbryter skärmsläckaren och skickas ut till välkomskärmen.. Visst borde den köras då? Har på den nu över natten så får jag se vad den lyckats prestera.

Citat:

FILE_IO_ERROR kan uppstå av olika anledningar (oftast hårdvaruproblem eller dålig överklockning). Men med tanke på ditt tidigare beskriva problem undrar jag om det händer i samband med skärmsläckarens in- och uttåg?

Mjo, googlade fram denna info nyss. Jag kör nu singel-core varianten på datorn som gav detta fel och då verkar de funka. Tror inte ens det går att ställa upp volten på det moderkortet så jag orkar inte felsöka mer än så.

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Fast jag är inloggad, ända tills jag avbryter skärmsläckaren och skickas ut till välkomskärmen.. Visst borde den köras då?

Men skickas du till välkomstskärmen så loggas du ju ut och då pausar (eller vad den nu gör) klienten. Så nej, jag tror inte den kör då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Jag kör nu singel-core varianten på datorn som gav detta fel och då verkar de funka.

Är lite förbryllad över denna mening. Du kör single-core-klienten som gav fel, men den funkar? Kan du förtydliga? Säkerligen jag som har missat något ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Tror inte ens det går att ställa upp volten på det moderkortet så jag orkar inte felsöka mer än så.

Om du med moderkort menar din ep35-ds4 så går det alldeles utmärkt att ändra spänningar och överklocka med den. Men jag förstår det som att du inte har gjort det, så därmed är problem med överklockning out of the question. Checkat hårddisken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Men skickas du till välkomstskärmen så loggas du ju ut och då pausar (eller vad den nu gör) klienten. Så nej, jag tror inte den kör då.

Är lite förbryllad över denna mening. Du kör single-core-klienten som gav fel, men den funkar? Kan du förtydliga? Säkerligen jag som har missat något ^^

Om du med moderkort menar din ep35-ds4 så går det alldeles utmärkt att ändra spänningar och överklocka med den. Men jag förstår det som att du inte har gjort det, så därmed är problem med överklockning out of the question. Checkat hårddisken?

Nej, det va som jag trodde. Den kör skärmsläckaren tills jag rör musen, dvs ej utloggad. Så nu lät jag båda datorerna vara och då körde de hela natten.

Haha, sorry. Det jag menade va att jag nu bytt till singelcore på den andra datorn som gav felen med dual core varianten.

Och som sagt, det är på datorn #2 som jag inte kan ändra spänningen.. Någon billig MSI-planka.

Permalänk
Medlem

Vi har klättrat 2 steg den här veckan och är nu på 61:a plats!
...top 50 here we come!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Varför går det ej? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Vi har klättrat 2 steg den här veckan och är nu på 61:a plats!
...top 50 here we come!

Tjoho!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Varför går det ej? :/

Hur har du konfigurerat klienten? Jag gissar att du har satt Use Internet Explorer settings till Yes? Prova med No så ska det nog funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Tjoho!

Hur har du konfigurerat klienten? Jag gissar att du har satt Use Internet Explorer settings till Yes? Prova med No så ska det nog funka.

Jag tror den står på NO. Hur kör man den där konfig-grejjen igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Hur kör man den där konfig-grejjen igen?

Med -configonly-flaggan. Se FAQen om du är osäker.

Permalänk
Avstängd

Tja gubbs! vad har ni för temp på era foldings maskiner nu när det är så varmt!?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Samma som annars. Men fläktarna dånar på rätt bra.

Permalänk
Medlem

44 grader på CPU'n. vid inköp av nyare dator som har mer effekt så kan man slänga ut elementet till vintern för maskinen kommer bli ett eget element.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Med -configonly-flaggan. Se FAQen om du är osäker.

Thx again. Nu gick det att skicka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Tja gubbs! vad har ni för temp på era foldings maskiner nu när det är så varmt!?

Jag brukar alltid ligga ett snäpp under max rekommenderade temp:en på mina processorer. Vilket innebär att när det har börjat bli lite varmare ute så har jag helt enkelt fått sänka klockfrekvenserna och spänningarna. En liten reglering helt enkelt. Ligger alltid mellan 65-70 grader på CPUerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Thx again. Nu gick det att skicka

Gott ^^

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått om vad som händer hos extremeoverclocking.com? Är det serverbyte på gång, eller nått annat?

Edit 1: Hittade svaret själv ("EOC has a server issue")
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=16&t=2911#p26460

Edit 2: Stämmer den här informationen så kan det ta tid innan den är igång igen. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=2920
Särskillt om det visar sig att servern står på första våningen. http://forums.theplanet.com/index.php?showtopic=90185&view=fi...

Edit 3: Nu kommer jag in på EOC...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nu kommer jag in på EOC...

Å där ser man efter senaste uppdateringen att vi nu nått 200 000 WUs!

Permalänk
Medlem

Jag har en Q9450 som är klockad till 3,2 GHz nu, hade 3,6 GHz innan. Men min ppd blir lika hög, fast jag har klockat ner den, varför då? får ~3800 ppd med två smp och affinity changer. Är det bra? eller vad är normalt?

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Jag har en Q9450 som är klockad till 3,2 GHz nu, hade 3,6 GHz innan. Men min ppd blir lika hög, fast jag har klockat ner den, varför då? får ~3800 ppd med två smp och affinity changer. Är det bra? eller vad är normalt?

Tycker det låter lite lågt. Med 2xVMware och Archlinux fick jag ~5000ppd på min Q9450@3.3GHz, fast då kör jag också i princip bara p2605. Skillnaden ner till affinity changer borde inte vara mer än ett par hundra ppd, 200-400 kanske, alltså borde du mycket mycket mer. Frågan är vad du kör för WUs samt vilka inställningar i konfig:en du har för att få dem.

Angående frågan om skillnad i ppd från din nerklockning. Om du exempelvis har inställningen att visa ppd baserat på de 3 senaste frame:n så visar FahMon (om det nu är det programmet du använder) samma ppd i början (eftersom de frame:n är baserat på din tidigare klockning), men efter 3 frames borde du se en degradering. Eller så kanske du helt enkelt fick en jobbigare WU med samma poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Tycker det låter lite lågt. Med 2xVMware och Archlinux fick jag ~5000ppd på min Q9450@3.3GHz, fast då kör jag också i princip bara p2605. Skillnaden ner till affinity changer borde inte vara mer än ett par hundra ppd, 200-400 kanske, alltså borde du mycket mycket mer. Frågan är vad du kör för WUs samt vilka inställningar i konfig:en du har för att få dem.

Angående frågan om skillnad i ppd från din nerklockning. Om du exempelvis har inställningen att visa ppd baserat på de 3 senaste frame:n så visar FahMon (om det nu är det programmet du använder) samma ppd i början (eftersom de frame:n är baserat på din tidigare klockning), men efter 3 frames borde du se en degradering. Eller så kanske du helt enkelt fick en jobbigare WU med samma poäng.

Jag har samma konfig som din guide som du skrev i tråden, och den WUn som jag nästan alltid kör är 2665. vilket ger 1920 per WU. Är det någon skillnad mot 2605?

FahMon som jag använder beräknar PPD för alla bildrutor. Vilket är bra?
Konstigt de där med nerklockningen tycker jag. Jag körde 2665 både innan och efter klockningen.

Edit: De löste sig tror jag, hade ju ställt in "alla bildrutor" i FahMon, dvs att den räknar med när cpun va överklockad. Jag ändrade till "de 3 senaste bildrutorna", då sjönk ppd med 1500 eller nåt..

Men varför får jag "bara" 3800 ppd med cpun i 3,6 GHz, finns de någon bra lista där man kan se vad man ska få ungefär?

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Jag har samma konfig som din guide som du skrev i tråden, och den WUn som jag nästan alltid kör är 2665. vilket ger 1920 per WU. Är det någon skillnad mot 2605?

Ok, jag kollade igenom guiden lite och den börjar ju bli utdaterad. p2665 är en riktig ppd-dödare och vill du bli av med den så ska du svara NoSet -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available? och ta bort motsvarande -advmethods-flagga i din genväg. Jag ska uppdatera guiden med hänvisning på detta problem, tack för de ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
De löste sig tror jag, hade ju ställt in "alla bildrutor" i FahMon, dvs att den räknar med när cpun va överklockad. Jag ändrade till "de 3 senaste bildrutorna", då sjönk ppd med 1500 eller nåt..

Som jag trodde då. Låter mer rimligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
finns de någon bra lista där man kan se vad man ska få ungefär?

Du kan kolla in den officiella ppd-compare sidan fahinfo.org, men den brukar vara rätt fattig på info. Annars gör du som jag och går in på foldingforum.org och använder sök-funktionen, där brukar det finnas lite mer. Eller så googlar du helt enkelt. Det är de bästa tipsen jag kan ge dig.