Acer visar upp billig utmanare till Eee-PC

Permalänk
Melding Plague

Acer visar upp billig utmanare till Eee-PC

Acer ger sig in i matchen och presenterar en egen liten billig bärbar dator för att konkurrera mot Asus, MSI och andra laptoptillverkare. Acers dator heter Aspire One och har liknande specifikationer som de andra datorerna, men bjuder även på en del nyheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja känner lite att dessa mini-datorer är överskattade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siqz
Ja känner lite att dessa mini-datorer är överskattade

efterfrågan finns

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Konstigt tangentbord

Permalänk
Inaktiv

Eh, acer...

Permalänk
Medlem

detta va nog det smartaste drag intel gjort - Atom-processorn

kommer ju med två kärnor så småningom, och då blir det nog en ny laptop för min del med

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siqz
Ja känner lite att dessa mini-datorer är överskattade

Håller med dig, jag måste erkänna att min EEE pc 701 är dötrist, den kladdar bara. Den är bra att lyssna på musik med men då har jag hellre en mp3 spelare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jag gillar fortfarande Eee 701an jag använder, främst eftersom jag pendlar kring 27 timmar i veckan med tåg... Passar i axelväskan, duger att lyssna på musik, kolla tv-serier och läsa e-böcker på när jag sitter på tåget. Skulle inte orka släpa nåt större med mig, men denna passar perfekt. Därför tänker jag nog köpa en Wind eller Eee 901 när frun vill ha tillbaka 701:an för att ha för studierna.

Permalänk
Medlem

Tycker denna Acern verkar lite överprisad för vad man får.. plus att det är en Acer. hehe, inte för att jag lita mer på MSI än Acer.. men Wind ser definitivt mer intressant ut. Valet står mellan EEE 1000 och Wind för min del.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket underhållande att windows-modellen förväntas bli över 30% dyrare trots att hårdvaran måste vara billigare, eller i värsta fall lika dyr.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hårdvaran måste vara billigare?
Du får ett 8 GB minneskort för ett par hundralappar, lär inte vara någon high-end SSD disk i dessa direkt
Sen har den dubbelt med ram, men visst - OS kostnaden är inte försumbar på dessa datorer.

Permalänk
Avstängd

Ett par USB-minnen som lagring och hårddisken behöver inte vara särskillt fet

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

8gb ssd hårddisk??

visste att SSD byggde på liknande teknik som finns usb men viste inte att det fanns diskar som faktiskt är ett USBminne:D

Permalänk
Hedersmedlem

Acer... ja inte gör det mig köpsugen, men vem vet, produkten kanske är bättre än mina associationer.

Överlag funderar jag faktiskt på hur bra SSD diskarna mår på de som kört XP. Någon som vet? Erbjuder Microsoft någon installations-CD för dessa, med redan gjorda justeringar av skrivning till disk? Det bara slog mig när jag återigen ser konfigurationerna på denna och andra liknande bärbara.

Permalänk
Medlem

Bort med minneskortläsaren, webbkameran och bluetooth och sälj för 2000:- så är jag nöjd

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siqz
Ja känner lite att dessa mini-datorer är överskattade

Jag hävdar att de flesta laptops är överskattade och skulle tjäna bättre som kaffekokare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Hårdvaran måste vara billigare?
Du får ett 8 GB minneskort för ett par hundralappar, lär inte vara någon high-end SSD disk i dessa direkt
Sen har den dubbelt med ram, men visst - OS kostnaden är inte försumbar på dessa datorer.

Du får en 80gb 2,5" för några hundralappar också, och priset på minne idag är ju inte ens värt att nämna. Som jag sa, i värsta fall kostar de så gott som lika mycket att tillverka, och då tycker jag det är underhållande att OS skulle utgöra en tredjedel av kostnaden för datorn.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att flashminnet är billigare för tillverkaren än hårddisken - men då gissar jag.

Resonerar man så skulle windows i det här fallet kosta ~221 dollar och det är ett saftigt överpris isåfall. Antingen är det mer som skiljer (windowsmodellen av msi wind skulle väl t.ex. ha det större batteriet?) eller så utnyttjar man windows för att ta ut ett överpris.

Permalänk
Medlem

windows modellen får inte säljas med stärrre än 80 gb hdd.
den får inte ha mer än 8 gig minne.
och utan både dessa så kommer den inte funka specielt bra
linux kan köras ok på 512, linux kommer gratis. linux tar inte mycket plats... men jag undrar varför de inte tar en större hårdisk istället. jaja.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan dom fan inte ta bort dom där fula gångjärnen?!

Permalänk
Avstängd

Väntar på denna och Dell Mini-Inspiron.