Vad gör du på svenska-nationaldagen?

Permalänk

Vad gör du på svenska-nationaldagen?

Själv ska jag ut och äta vid en grill plats, fast vi ska inte grilla pga. att det är så tort (stavning) ute. Vad gör du då?

Permalänk
Avstängd

torrt*

Som det ser ut just nu har jag ingenting planerat.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

vad kul ni ska ha, själv ska jag jobba.. jätte mysigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tar studenten. Borde summera dagen ganska bra

Permalänk
Medlem

Du vet att du är svensk när du högaktningsfullt fullständigt skiter i din nationaldag. Det enda nationaldagen påverkar är en eventuell extra helgdag.

Permalänk
Medlem

Jag gömmer mig i min lägenhet, hissar ner persiennerna, hissar en svensk flagga på väggen och lyssnar på Du Gamla, Du Fria på låg volym. Sen hissar jag ner flaggan igen och gömmer den fort. Man vill ju inte att folk ska tro att man är nazist!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

jag jobbar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Är tänkt att jag och några andra studenter ska grilla, sjunga nationalsång och skåla tills sena timmar.

Permalänk

Hinner nog med lite grilla under dagen. Börjar dock jobba kl 21.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Öla lite i stan, sen bär det av till Nürnberg.

Permalänk
Medlem

En kompis från Östersund kommer och hälsar på mig i helgen. Det blir väl några öl och lite sightseeing i Trondheim

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Öla lite i stan, sen bär det av till Nürnberg.

Stort möte eller?

Ska grilla, men inte för att fira nationaldagen alla råkade bara vara lediga då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Stort möte eller?

Ska grilla, men inte för att fira nationaldagen alla råkade bara vara lediga då.

Jag har hört att Ernst Röhm kommer med sina killar, så vi kan nog bli ett jävla gäng!

Permalänk
Medlem

De ställde den frågan i lokaltidningen imorrse. Svenskarna svarade att de ska vara hemma och vila, utlänningarna skulle till parken och festa
Själv ska jag fira lite studenter som går ut här i stan.

Permalänk
Medlem

Flyga till Grekland.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jobba, 07-19... mycket ob

Permalänk

köra lite cross/enduro i skogen med kompisar och en bror!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag ska stå naken på min balkong halva dagen och spela nationalsången med Ultima Thule på högsta nivå och känna mig jääävligt stolt.
Kanske ta en och annan öl aswell

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag ska på internationalistisk fest i parken här i staden. förhoppningsvis sälja thailändsk mat och dansa loss. sen ska jag jobba.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Jobbar heeeela dagen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ska ut och grilla och dricka öl nu.
Inte för att det är nationaldagen utan för att det är en fredag och fint väder...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Dagen till ära så lagade jag riktig mat Har även planer på en smulpaj till kvällen.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

kom precis hem från stranden, blir till att grilla lite snart.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd

inte något speciellt , påhittade "fira och drick" dagar har jag inte mycket för.

Permalänk
Medlem

Inte mycket, jag gick ut en sväng för att upptäcka att det knappt fanns några människor alls utomhus(alla affärer var stängda).
Istället inväntar jag midsommarafton som är min nationaldag.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Sitter och kurerar årets baksmälla, letar efter nycklar i diken och cykeln som jag tydligen cyklade på en bit igår följde uppenbarligen inte med hela vägen hem. Det verkar även ha tagit ca 3 h för mig att cykla/gå kilometern hem, och när jag väl hittade hem upptäckte jag att nycklarna inte var på sin plats i fickan, och försökte därför i ren desperation köra in den femkrona som låg på nycklarnas plats i låset... När detta till min förvåning inte öppnade dörren, blev det till att ringa på tills en strålande glad far öppnade dörren kl 05.00 såhär på nationaldagens morgon.

Så ser min nationaldag ut

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Inte mycket alls, jag firar 17maj nu förtiden. mycke mer ös då också.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."