Permalänk
Medlem

Ubuntu projekt i Göteborg

Under Lördagen den 7 och Söndag den 8:e hade ett par medlemar från Ubuntu-se.org och Ubuntuföreningen ett marknadsförings projekt i Backaplan i Göteborg.
Föreningen stod för kostnaden av projektet.

Vi informerade, bland annat med hjälp av flygblad, datorer, bildspel och givetvis live-skivor. Vi sålde även Upptäck Ubuntu Linux 8.04. Vi hade 20st böcker och sålde elva stycken. Vi hade ca 200 cd-skivor, i stort sätt alla skivor gick åt, samma sak med flygbladen.

Lördag
http://geraner.vox.com/library/post/ubuntu-g%C3%B6teborg.html
(medveten att jag ser ut som en gris på första bilden, men vah fan, sånt får man ta)
Söndag
http://geraner.vox.com/library/post/ubuntu-g%C3%B6teborgdagar...

Lite kommentarer
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=28597

Vi planerar att vara med på Dustin Expot 2009, hoppas vi har några här som vill vara med. Ska bara anmäla oss till Dustin, redan sagt att vi är intresserade att vara med dock.

Det gick över förväntan, det gick riktigt bra!
Vi hade två personer som kom med sina datorer och som ville ha hjälp.

Till nästa gång kommer det gå ännu bättre

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem

Galet bra initiativ! Sånt här gör mig glad! Keep up the good work!

Permalänk

Ah! Grymt!

Kul att se att det rör sig i Linux-världen

Jag och en kompis har vid ett par tillfällen delat ut gratis Live-CDs på stan och det har varit mycket uppskattat.

Det har inte varit lika genomtänkt, bara en stor kartong-skylt med texten "Prova Linux, gratis operativsystem" och en låda med CD skivor

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Helt klart grymt

Permalänk
Medlem

Otroligt bra initiativ och vad roligt att det blev så lyckat! Tummen upp!

Vad skulle du säga var den vanligaste frågan från besökarna?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Grymt bra initiativ, mycket kul att se Underbart!

Permalänk

Grymt bra initiativ. Jag har funderat på att göra något liknande här hemma, men orken och brist på folk har gjort att dt aldrig har blivigt något av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Vad skulle du säga var den vanligaste frågan från besökarna?

Det är nog nästan varför man ska byta från Windows. De två som började med projektet kommer göra en sammanfattning senare så vi kan vara beredda på frågorna nästa gång vi har ett sånt här projekt.

Det som imponerade mest var, förutom Compiz Fusion, var språkstödet. Det var många som blev direkt sugna på att testa bara pga av det.

Problemet är att visa att Linux inte är så svårt som folk tror att det är. Det kan kräva mer pill, men det kan också funka perfekt, eller tom bättre än Vista. Det problemet jag hade på min Vaio i Göteborg var Bluray stödet, men det kan man ju inte klandra Linux för. Annars funkade det perfekt.

Visa signatur

--
Tompa