GeForce Release 175 WHQL- Problem med bild vid videouppspelning

Permalänk
Medlem

GeForce Release 175 WHQL- Problem med bild vid videouppspelning

Jag laddade nyss ned den nyaste uppdateringen för mitt geforce 6800GT, GeForce Release 175 WHQL. Nu har jag inte längre normal bild då jag spelar upp videofiler. Det spelar ingen roll vilken filtyp jag spelar upp och inte heller vilken spelare jag använder. Problemet med bilden är att det ser ut om att kontrasten eller någonting blivit ändrad. Jag kollade såklar genast inställningar för kontrast osv, men när jag ändrar dessa ändras inte bilden på själva filmen, utan bara bilden i sig (dvs explorer osv.). Jag har prövat att ominstallera mitt codec-paket CCCP, men problemet kvarstår...

Har någon något förslag på vad problemet beror på och hur man kan fixa det?

Edit: Lol efter att ha gått tillbaka till grunddrivrutin för att sedan installera drivrutin på nytt var problemet fortfarande kvar. Gick in under nvidias kontrollpanel för att se om jag kunde hitta någon lösning, hade igång en videofil (som fortfarande såg sär ut) och klickade på "run display opimalization wizar" får upp guiden och klickar på cancel... Bilden är nu normal på filmfilen. Dock när jag öppnar den igen är det fel på den, men man kan fixa felet på samma sätt som tidigare.

Har dock inte så stor lust att gå in och starta guiden varje gång jag vill se på en serie eller en film...

Edit2: Gick in och pillade lite i Riva tuner och märkte att om jag ändrade i gamman på "color adjustment -> overlay" medan jag hade ett filmklipp uppe hoppade kontrasten på filmen till normalläge. Men även om jag sparar inställningarna osv så är gamman ändå buggad när jag öppnar ett filmklipp igen.

Edit3: Kunde nu kommar runt problemet genom att på windows media player classic gå in i options -> output -> markera vmr 9 (renderless). Så nu är problemet fixat!