Söker filmtips, Braveheart/Siste samurajen-stuk

Permalänk
Medlem

Söker filmtips, Braveheart/Siste samurajen-stuk

Halojse (ni som sett Blinkande lyktor, skratta nu.)

Häromveckan så såg jag Braveheart.. för första gången.. ja, jag har lyckats missa den filmen.

Har hört namnet massor av gånger, sett dvdomslaget massor av gånger, och helt enkelt fått för mig att jag hade sett den, men icke.
Ruggigt bra film.

Sitter just nu och tittar på Den sista samurajen (för första gången), som även den verkar vara väldigt pampig.

Så tänkte höra med swec-folket om ni har nå liknande filmer att tipsa om!?

Dvs krigsdrama (eller vad man nu ska kalla genren) med stora pampiga slag, historiska, eller futuristiska/fantasy med för den delen, så länge håret reser sig på armarna när filmerna kör sina william-wallace-håller-tal-stunder

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Patrioten kanske, om det inte behöver vara svärd så vill säga. Ganska troligt att du har sett den men eftersom att du hade missat Braveheart så vet man aldrig. Samma skådespelare så...

EDIT: Spartacus finns också.

http://www.imdb.com/title/tt0187393

http://www.imdb.com/title/tt0054331

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

300 kan du ju inte ha missat..

Annars vet jag inga liknande filmer

Permalänk
Medlem

har börjat titta på 300 men gav den aldrig en riktig chans.
patrioten har jag för mig att jag sett, men det var ett antal år sedan, var nog så liten då så jag förstod nog inte handlingen ändå.

*skriver upp på inköpslistan* får ta och se på dom nästa vecka när det blir dags för nya högtalare till burken

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Gladiator

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Gladiator som redan är sagt
King Arthur, Troy, Kingdom of heaven
Sen har vi sagan om ringen filmerna för fantasy striderna

edit:
The Messenger: The Story of Joan of Arc och Musa(warrior princess) passar nog in under detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
Gladiator

Sjukt, sjukt bra film. Jag kan se den säkert 100 gånger och fortfarande tycka att den är grym.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Mongol är en ny film som snart kommer på bio, som handlar om Dhjingis Khan.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Såg just trailern till Mongol, verkar väldigt maffig

http://www.7trailers.com/view.php?id=157

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tau ming chong, (The Warlords)

Som bravehart fast i china, jetli spelar en utav huvudrollerna.

http://www.imdb.com/title/tt0913968/

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

Dances with Wolves hör också till genren "episka filmer". Helt trevlig film, dock lite överdrivet lång (Director's Cut som är den enda jag tror du hittar på DVD nu är strax under 4 timmar). Den handlar om en kapten från amerikanska inbördeskriget som efter kriget stationeras ute i vildmarken, där han träffar på en indianstam.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem