Permalänk
Medlem

aja, fick den sold för 20 ^^
så tydligen lurade jag någon

Permalänk

Haha fan va rätt. GJ

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man kan göra så att man får bättre ping i gw?
jag ligger på mellan 150 till 3500. och det tycker jag är lite galet...
finns det typ något sätt att Välja vilken "server" man ska connecta till eller liknande?

Permalänk
Medlem

Nope, jag hade problem förut men det "försvann". Du kan väl testa att öppna upp portar eller ge mer priotering till GW om du har en router som stöder sånt.

Permalänk
Medlem

Säljer mina 4 Guildwars delar.. alltså 1 account. prylar medföljer + titlar... Pm vid intresse. Spelar det så sällan och kommer spela Pirates Of the Burning Sea nu istället....
God Jul!

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

Jag spelade lite trial igår och lite idag, men jag tyckte GW var lite "segt" tappade bort mig hela tiden osv.
Nån som har några tips?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Jag spelade lite trial igår och lite idag, men jag tyckte GW var lite "segt" tappade bort mig hela tiden osv.
Nån som har några tips?

Ta med några polare och kör igenom storyn eller gå med i ett gille
Går det segt så inrikta dej på primary quests som för storyn vidare, man kan ju alltid komma tillbaka och göra sidouppdragen senare

Ang att gå vilse så finns det kartor här ifall du vill fuska lite
Bra att veta är att du får fram en minimap på knappen "U" och huvudkartan på "M". Lite nybörjar tips.

Allt som är värt att veta om GW finns på denna sidan. Mycket användbar
http://gw.gamewikis.org/wiki/Main_Page

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Jag spelade lite trial igår och lite idag, men jag tyckte GW var lite "segt" tappade bort mig hela tiden osv.
Nån som har några tips?

Var hittade du en trial? Är själv lite småsugen på det här spelet, så det skulle vara kul att testa

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helino
Var hittade du en trial? Är själv lite småsugen på det här spelet, så det skulle vara kul att testa

www.guildwars.com

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
www.guildwars.com

Jag ser bara en äcklig FilePlanet trial när jag kikar på www.guildwars.com, var ska jag kika?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helino
Jag ser bara en äcklig FilePlanet trial när jag kikar på www.guildwars.com, var ska jag kika?

Nu kollar du nog inte riktigt ordentligt? Det står med fet text o en bild FREE TRIAL GUILDWARS, hur kan du missa?

Känner mig lite snäll o ger dig ändå en länk...

http://www.fileplanet.com/promotions/guildwars/prophecies/

EDIT: Läste fel...Det du ser är ju en LÄNK till fileplanet, du får ju trial via dom, läs vidare.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Nej då får det vara, hatar FilePlanet och alla liknande sidor, kanske köper spelet så småningom, kostar ändå bara 220 riksdaler på webhallen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk

Jahapp.. Köpte spelet idag på Siba för 199kr. Men var ska man börja? Ska man välja PvP? Var är folket från swec? Några snabba nybörjar tips kanske?

Mvh/ Danne

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Hehe jag spelar både Pvp och Pve. Är med i SoG (helsvensk, rankad 48 på laddern) men jag är lite av en Pve nörd också

Tycker du ska köra storyn först, men det beror ju självklart på vad du tycker är roligast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Jahapp.. Köpte spelet idag på Siba för 199kr. Men var ska man börja? Ska man välja PvP? Var är folket från swec? Några snabba nybörjar tips kanske?

Mvh/ Danne

Mja, att börja med PvE är ju rekomenderat tycker jag iaf.

Kör åtminstonde till lvl20, sen väljer du om du ska köra PvP eller PvE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Jahapp.. Köpte spelet idag på Siba för 199kr. Men var ska man börja? Ska man välja PvP? Var är folket från swec? Några snabba nybörjar tips kanske?

Mvh/ Danne

Vilken del köpte du?
Men som dom andra skriver så tycker jag att du ska köra igenom PvE (storyn) delen först. Samla lite erfarenhet och skills tills tills du ska lira PvP

Uppe till höger på den här sidan finns nybörjar guider till dom 4 olika kampanjerna. Där finns allt som är värt att veta om GW +lite till.

Och ett bra tips är att spela med polare eller att gå med i ett gille så man kan få hlälp och tips på vägen
Hint: kolla i länken i min signatur

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Vilken del köpte du?
Men som dom andra skriver så tycker jag att du ska köra igenom PvE (storyn) delen först. Samla lite erfarenhet och skills tills tills du ska lira PvP

Uppe till höger på den här sidan finns nybörjar guider till dom 4 olika kampanjerna. Där finns allt som är värt att veta om GW +lite till.

Och ett bra tips är att spela med polare eller att gå med i ett gille så man kan få hlälp och tips på vägen
Hint: kolla i länken i min signatur

Är ni aktiva i erat guild, jag har ett kompis guild men nu e det bara 3 kompisar kvar i guildet som är aktiva. Så tänkte om man kanske kunde flytta över oss till erat kanske?

Har ni några krav i guildet? Vad spelas mest? PvP eller PvE?
Jag har ialf spelat i lite mer än 2år och har alla delar osv. Om det är intressant så kan vi ta mer info sen.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Är ni aktiva i erat guild, jag har ett kompis guild men nu e det bara 3 kompisar kvar i guildet som är aktiva. Så tänkte om man kanske kunde flytta över oss till erat kanske?

Har ni några krav i guildet? Vad spelas mest? PvP eller PvE?
Jag har ialf spelat i lite mer än 2år och har alla delar osv. Om det är intressant så kan vi ta mer info sen.

Du har PM

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Vilken del köpte du?
Men som dom andra skriver så tycker jag att du ska köra igenom PvE (storyn) delen först. Samla lite erfarenhet och skills tills tills du ska lira PvP

Uppe till höger på den här sidan finns nybörjar guider till dom 4 olika kampanjerna. Där finns allt som är värt att veta om GW +lite till.

Och ett bra tips är att spela med polare eller att gå med i ett gille så man kan få hlälp och tips på vägen
Hint: kolla i länken i min signatur

Köpte det första. Själva spelet och inte nån uppgradering. Var spelar ni och vilken del? Skulle va skoj och joina. Jag och polare springer runt nu och leker och föröker komma vidare.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Köpte det första. Själva spelet och inte nån uppgradering. Var spelar ni och vilken del? Skulle va skoj och joina. Jag och polare springer runt nu och leker och föröker komma vidare.

Skoj, skoj den första kampanjen är rikdigt bra faktiskt. Missa inte att göra uppdragen där man får skills som belöning. Alltid bra med nya sätt att rensa bort fienden

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt trebligt faktiskt med pvp-chars osv, det är ju pvp som är skoj.
Jag har några frågor:
Kan man inte låsa upp heroes när man kör trial, eller är det nån quest man måste göra?
Finns det några quests för PvP-karaktärer? Hur får man tag på guld att köpa runor etc för?
Finns det nåt trevligt gille att gå med i?

edit: crap, min trial är slut...

Funderar på att köpa spelet, men såg att man kunde köpa "packs" med skills och equipment etc.
Är det något man behöver för att inte vara i konstant underläge, eller är det saker man kan köpa in-game för faction points etc?

edit2: Kan man bara köpa "PvP Access kit" och då få tillgång till hela pvp-delen. Missar man nåt inom PvP om man bara tar den? den kostade ju bara 18 euro... och det står att man får alla 10 klasser etc

Permalänk
Medlem

Hejsan alla Guild Wars lirare! Jag undrar om inte vi här på SweClockers som lirar Guild Wars skulle kunna göra en film ? Alltså ingen spel film utan en "riktig" film, ungefär som Tales of the Past serien. Om ni inte har sett den så har ni missat något, det är en underbar "historia" som dom gjort en mycket bra film om. Men nog om den. Jag tror det skulle vara roligt om vi här på sweclockers skulle kunna hitta på något liknande. Inte för jag har/vet någon historia vi skulle kunna bygga filmen på men ändå ^^ Tanken liksom. Skulle vara riktigt grymmt tror jag. Men skicka ett PM eller något om ni tror ni skulle vilja vara med så får vi se ^^.

Permalänk
Medlem

Svenskt guild, Krytan Cabbage [Puke] söker nya medlemmar till PvP-spelande som Guild vs Guild, Heroes Acent och Team Arena.. Vi har en hel del högrankade, Hero rank 5 och Gladiator rank 4.

Ni kan PM:a mig på Luwen Of Power, Azumi Azrael in-game eller här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Trial Closed ~~
Skulle ha velat testa, får bli lite senare.

Permalänk

Vad roligt med fler vettiga människor som spelar GW.
Om någon vill snacka någon gång eller så, så heter jag "Mirnaera Dragonslay".

Sen är Cursed Demons of Doom [CDoD] (kurzick faction) alltid intresserad av nya människor.
Vi är väl mer än vänskapsguild än en PvP-guild. Är lite spridda europeer som trivs med varandra och hjälper när man kan. Kontakta bara mig eller via forumet (som är rätt oanvänt, men jag kollar) http://z6.invisionfree.com/CDoD/index.php?showtopic=11&st=0&#.... Sen har jag en officer från England, men hon har rätt klurigt namn, och tänker inte logga in nu.

Permalänk

Nån som har en trial key som de kan skicka via PM?
Skulle testa det med en kompis men hans key hade han redan använt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Tjenare, funderar på att damma av gw och börja PvPa igen, undrar om det nån har ett GvG guild som rektyrerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Tjenare, funderar på att damma av gw och börja PvPa igen, undrar om det nån har ett GvG guild som rektyrerar?

hej hej, japp det finns men inte många dock xP.
våran pvp-guild Krytan Cabbage [Puke] rekryterar lite smått.
vi kör mest HA just nu men kör GvG då och då i och med att core team inte är klart. vi är mest rank 3+ i guilden.

är du intresserad? du kan få prova om du vill.

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite igen.

Nån som har en bra guild som kör mycket pve?
Kör lite pvp också men inte så seriöst.
Har en touch R/N som jag leker i pvp med ibland :), ska se om jag inte ska testa att köra med min Necro också.. vet inte riktigt vilken build som är bra/kul att köra i pvp med den dock.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt spelet begagnat och börjat spela. Skulle vara kul om det fanns någon svensk guild som inte var så seriös, utan mer spel ihop och ha kul?

Ingame heter jag Argon Scarlapiel.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04