Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk

Jag är själv neutral till dig som person, då jag inte vet vem du är. Det jag däremot läst här är att du konkat flera liknande företag, haft folk inblandade som påverkats (karin?) vilket gör att man undrar varför du startar ett tredje (?) företag. Visst lär man sig av sina misstag, men innan du fixat dina gamla bör du inte skapa nya, det är ett tips i all välmening. Huruvida du hotat nån eller ej får stå för någon annan, har inte själv sett några bevis för det, därför inget du kan anklagas för.

Om jag suttit i din sits hade jag tagit hjälp av någon och försökt komma underfull med vad man gjort fel, hur man rättar till felen för alla parter, och sedan funderar på om man ska dra igång igen, du är på tok för tidigt ute just nu. Skaffa ett vanligt kneg, beta av skulder, samla upp din trovärdighet och starta nytt, annars kommer du konka igen.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Avstängd

Tack för dina tips Erik

Det stora problemet med mig är att jag inte kan något annat än Tv-spel

jag vet att jag borde ta tag i mina skulder för att sedan gå vidare. Men nu betar jag av dem medan jag driver Marko´s games och det fungerar sakta men säkert. Felet med mig var att jag lovade mer än vad jag kunde och på så sätt slutade det med att jag sköt mig själv i foten. Jag vet vilka fel jag gjort och kommer heller inte att glömma dem. det går inte en dag utan att jag tittar tillbaka på vilken idiot jag var.

Att konka kan jag inte göra eftersom jag köper in för det jag har för att sedan sälja vidare. Några fakturor finns inte eftersom allt jag beställer betalas i förskott eller postförskott.

Någon trovärdighet går inte att få härifrån eftersom det inte spelar någon roll på vad jag än säger. Jag ger dem även tips att ringa farbror blå och även där har dem svaret, rädsla. Vissa gämför mig även med Våldäkt och misshandel.

Erik jag ber hemskt mycket om ursäkt om jag vart otrevlig mot dig. Men du anar inte hur jag står emot här. Alla mot en är inte det lättaste.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig. Men kan du sluta upprepa dig med exakt samma sak! har läst igenom hela denna LÅNGA tråd nu. och du skriver samma sak hela tiden! Och du verkar aldrig riktigt svara på karins poster. Mitt tips är att ge upp iden att starta företag då du tydligen inte är en "affärsmänniska". Jag förstår att detta inte är lätt för dig. Och beundrar att du gör detta. Men du säger att du har skulder. Men vad har du för skulder? Du stog inte på nåt inom företagen? eller? och ska vi komma och hälsa på dig? Vafan skulle vi göra det för? Vem vet vad fan du gör med en? Då du inte verkar känna skuld för nåt. Om du nu är den "snälla" mannen som du verkar tro du är.
Och till ditt svar att ringa farbror blå.. Vafan.. är du blind människa!? Flertal som skrivit att dom anmält dig, men att "farbror blå" inte gör ett skvatt åt saken.

Mitt tips är att lägga ner skiten och skriva in dig på närmaste psykiatri, för du har uppenbarligen problem.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

1 mot 1000 är inte utan anledning.....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
1 mot 1000 är inte utan anledning.....

Med tanke på att jag står för att jag har skulder och lurat kunder på lovade leveranser.

Men att ta emot något som man inte gjort, så står jag helt emot 1000 vilket inte är det lättaste

Kan någon möjligtvis säga mig hur jag skall gå tillväga för att få fram min rätt.

Naruto!
jag ser att du läst fast inte så noggrant!
Jag hade Multimediashopen med karin ,men att jag drev hela butiken själv. Gamecom var min till 100% och ångrade att jag ens lade ner Gamecom eftersom den lades ner pga samma skäl som nu. Många företag konkar dagligen utan att det skrivs om det. Nu e det så att mitt fall ligger ute på nätet svart på vitt.

Om nu någon har anmält mig, kan du då förklara för mig varför jag inte har en enda polisanmälan på mig.

Ne du Naruto det är nog bäst att du börjar läsa om från början eftersom det du skriver gör så att jag måste upprepa mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
1 mot 1000

Bevisa det! =P

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Bevisa det! =P

Vet du hur det känns att bli anklagad för något man inte gjort. Om du vet så kom med ett svar! Det är säkert fler än 1000 som ser detta men tror du att jag skall räkna alla? för att komma fram till ett bevis av 843st och vips så ljög jag. Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att jag står för att jag har skulder och lurat kunder på lovade leveranser.

Men att ta emot något som man inte gjort, så står jag helt emot 1000 vilket inte är det lättaste

Kan någon möjligtvis säga mig hur jag skall gå tillväga för att få fram min rätt.

Naruto!
jag ser att du läst fast inte så noggrant!
Jag hade Multimediashopen med karin ,men att jag drev hela butiken själv. Gamecom var min till 100% och ångrade att jag ens lade ner Gamecom eftersom den lades ner pga samma skäl som nu. Många företag konkar dagligen utan att det skrivs om det. Nu e det så att mitt fall ligger ute på nätet svart på vitt.

Om nu någon har anmält mig, kan du då förklara för mig varför jag inte har en enda polisanmälan på mig.

Ne du Naruto det är nog bäst att du börjar läsa om från början eftersom det du skriver gör så att jag måste upprepa mig.

Företag konkar hela tiden ja, men de människorna lär sig av sina misstag och gör inte samma dumma fel igen. Du måste ju va den trögaste människan på planeten. Efter två konkade företag gör du ett till likadant (bara det är ju korkat) men du går även ut på forum och försöker rättfärdiga dina två tidigare oseriösa företag. Blev du tappad mycket som barn eller? Börjar tröttna på att du bara skriver samma dumma svar till alla posts.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Om du tycker att jag är dum så får du väl tycka det. ingen har sagt att du inte får.

Och jag börjar faktist trötta på att repetera mig själv eftersom jag får samma fråga hela tiden(titta själv på dem flesta inläggen) och säg nu hur jag skall formuilera om ett A till ett B?

Sen undrar jag hur du hade gått till väga för att leva för dagen. Tro mig jag har försökt att gå vidare, men vad får man jo ett infiormations blad om hur man skall söka jobb. Det finns inga jobb. och skulle det nu finnsa ett städjobb så måste man ha 5års utbildninbg för att svabba ett golv. Ge du mig svar på varför jag inte skall fortsätta. och ge du mig svar på hur jag skall ge mina barn mat för dagen.

Permalänk
Medlem

Om du nu anser att det är kärvt för dig att få jobb och att TV-Spelsbranschen är det enda du kan så skulle du tänkt på detta innan, men du har väl levt ett glassigt liv innan och inte tänkt på det. Hade du drivit dina firmor bättre så hade du kunnat ha dessa som meriter när du söker arbete.

Ett av de största problemen är att folk har svårt att tro på dig just nu

Permalänk
Medlem

Sluta löjla dig, det finns massor av jobb om du bara vill. Och de allra flesta jobben kräver varken utbildning eller erfarenhet. Det låter mer som om du inte vill ha jobb själv.
"5års utbildning för att svabba golv". Det är när du skriver sådana saker man har svårt att ta dig på allvar.
Var det finns info om hur man söker jobb? Arbetsförmedlingen kommer mer än gärna hjälpa dig med hela processen.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Och jag börjar faktist trötta på att repetera mig själv eftersom jag får samma fråga hela tiden(titta själv på dem flesta inläggen) och säg nu hur jag skall formuilera om ett A till ett B?

Allvarligt talat, varför har du ett så stort behov av att försvara dig själv på ett forum ? Du förlorar ju ständigt.

Dessutom, har du inte viktigare saker för dig ? Som att tjäna pengar istället för att spilla tid här ?
Det du gör måste vara det mest ickeproduktiva nöjet som finns. Du får dålig credit, du förlorar inkomst, förlorar arbetstid och får knappast bättre rykte.

Sen så rimmar inte "mat för dagen" för din del så bra, du har ju skulder upp över öronen. Betala tillbaka dem genom att vara en seriös affärsman, ifall det är vad du har tänkt med din nya shop.

Löjligt att försvara sig hela tiden på ett forum, det kommer du aldrig vinna något på.

Permalänk
Avstängd

att bli anklagad för hot och blåsningar ser jag allvarligt på. jag medger alla andra fel jag gjort. Och ja detta tar mycket av min tid så där har du helt rätt. Jag lyssnar på dig och från och med nu så går jag vidare med mitt liv.

Ang mina skulder så har jag återigen skrivit att jag betar av dem sakta men säkert.

Tack för mig

Permalänk

Det finns gott om jobb för folk som "bara kan tv-spel", vilket jag tolkar som folk utan utbildning. Jag har åtskilliga bekanta sedan gymnasietiden, vissa som inte ens tog studenten, som idag har jobb på Volvo och Estrella. Dessa företag har jävligt välbetalda jobb för folk med absolut ingen utbildning. Lägg ner din verksamhet medan du fortfarande kan; som jag ser det är det bara en tidsfråga innan du får ett åtal emot dig.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet du hur det känns att bli anklagad för något man inte gjort. Om du vet så kom med ett svar! Det är säkert fler än 1000 som ser detta men tror du att jag skall räkna alla? för att komma fram till ett bevis av 843st och vips så ljög jag. Eller?

Ja, i så fall ljög du!
Har du läst inläggen som jag skrivit? Jag har i stor del försökt att förklara saker för att hjälpa dig, och nu blir du offensiv mot mig över ett struntinlägg?

För övrigt har "bara" 287 personer skrivit i tråden, så det finns bara risk för att 287 är mot dig. 1 mot 287 hade kanske funkat, men då ska vi se att du själv svarat på många inlägg, samt att det är många personer som skriver flera gånger, mig inklusive.

Om du uppfattar all negativ kritik som något Mot Dig (och inte mot ditt företagande) så tror jag inte du är rätt person att driva ett företag.

Sedan har jag en fråga;
Vad anser du som en blåsning?
Du har fått privatpersoner att betala mycket pengar på grund utav att du lovat snabba leveranstider. Du har ett avtal med kunden som lyder "Du betalar mig X kronor, så fixar jag fram Y produkten innom Z tid". Det avtalet bryter du men tar ändå emot pengarna. Det är enl. mig en blåsning!

Det var allt jag hade på hjärtat idag!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Citat:

Du frågar hur du skall gå tillväga för att få fram din rätt, svaret är att lägga alla korten på bordet.
Red ut alla frågetecken runt Karins påståenden så kanske du kommer en bit på vägen.

Att bryta ett avtal om leverans mot en kund är "bad business" men inte något som gör att man hamnar inför rätta, såvida man inte tar emot pengar men struntar i att leverera produkten.
Däremot leder detta i de flesta fallen till dåliga omdömen från dessa kunder, vilket tveklöst är negativt för företaget.

Ser man dock till påståenden från Karin, vilka du konsekvent undvikit att beröra på de vitala punkterna, så är saken en annan.
Har du gjort något av följande:

Förfalskat Karins namnteckning?
Beställt varor eller tjänster till företaget utan Karins vetskap/godkännande?
Undanhållit varor eller sålt dessa i samband med konkurs utan att Karin eller konkursförvaltaren varit medveten om detta?

Ge oss svaren på dessa frågor eller ännu bättre din sida av saken i så stor detaljrikedom du kan, kanske kan du då komma närmare att få något ökat förtroende från oss.
Jag kan inte lova att alla kommer handla hos dig om så sker, men vill du få fram din rätt är total öppenhet och ärlighet det enda rätta alternativet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för dina tips Erik

Det stora problemet med mig är att jag inte kan något annat än Tv-spel

Om du ska bli framgångsrik så bör du lära dig hur man driver ett företag.

Är man inte en business-man så bör man hålla sig borta från det för det är mycket mer än bara kränga lite spel och skita i resten. Vilket du verkar ha gjort.

Permalänk
Medlem

Undrar hur Karin och Marchello känner varandra. Jag hade inte ställt upp på en flyktigt bekant. Hade jag ställt upp som karin gjorde hade jag sett till att gå till en advokat innan. Ganska klumpigt gjort. Sedan är det ju bara att vänta och se om fler klagomål kommer in.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk

Finns det ingen med något gott att säga?

Jag hittade markosgames genom blocket, tänkte köpa en Pstwo, när jag googlade hittade jag hit, så nu börjar jag tänka efter om jag verkligen ska köpa något därifrån.

Vad kan man på laglig väg göra om man beställer något och inte får det?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Polisanmäla för bedrägeri?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Jag förstår inte då varför alla gör så big deal? Om han blåst folk så borde han väl blivit anmäld? Så varför finns han fortfarande kvar med ännu ett andra/tredje hemsida?

Jag hade tänkt ge han en chans och beställa ändå, så fort han svarar på par frågor jag skickat till han. Sedan skriver jag här hur allting gått.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Beställ från markosgames om du vill, personligen ser jag ingen anledning till varför någon skulle handla där eftersom han inte är billigare än någon annan men däremot har en historia och ekonimisk situation som är helt bedrövlig.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk

Jag har inte lyckats hitta Pstwo med Matrix infinity någon annanstans för under 1600, om du vet annat ställe får du gärna säga till, skicka ett pm.

Visa signatur

Permalänk

Njae nu har jag inte koll på varje enskild produkt i utbudet men poängen kvarstår, Marchello har skulder på ca 300.000kr hos fogden och det pågår en utredning om honom. Han har lyckats köra två tidigare butiker i botten och en tidigare kollega upplever att hon har blivit bedragen... tidigare kunder uppger att de har blivit lurade och i vissa fall även hotade. Tidigare firmor har hamnat på svarta listan. Om det fortfarande känns som en lockande firmaägare att göra affärer med så varsågod! Själv betalar jag gärna några hundralappar extra för att slippa bidra till att såna personer får bedriva verksamhet.

Visa signatur

Permalänk

Pixmania.com/netsuperstore.se brukar också vara väldigt billiga, men dom har varken rykte eller villkor som gör det värt att köpa nåt där, så lägg du dina pengar på ett säkert ställe som är snäppet dyrare istället.

Om inte annat, kom inte hit och klaga OM det skiter sig.

Erik

Visa signatur

Permalänk

superboss

Jo, du har en poäng där, men om du vänder på steken, som du säger han har massa skulder, vore det inte smartast för honom då att skärpa sig nu och försöka förbättra sig rykte och tjäna ihop pengar så han kan betala tillbaka, och inte riskera ännu mer skit? Bara en tanke. Men du har även rätt att det är värt lägga på par hundralappar och veta att man handlar tryggt.

ErikSvensson
Dom säljer ju inga chippade pstwo!?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
superboss

Jo, du har en poäng där, men om du vänder på steken, som du säger han har massa skulder, vore det inte smartast för honom då att skärpa sig nu och försöka förbättra sig rykte och tjäna ihop pengar så han kan betala tillbaka, och inte riskera ännu mer skit? Bara en tanke. Men du har även rätt att det är värt lägga på par hundralappar och veta att man handlar tryggt.

ErikSvensson

Då missade du jämförelsen helt. Vad jag menade är att det bästa är att köpa av någon med gott rykte och inte pris. Lågt pris och dåligt rykte säger sig själv att det inte är det bästa. Men kör hårt, du verkar bestämd på din punkt.

Lycka till!

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag har handlat av Multimediashopen vid ett antal tillfällen. Kom ihåg för en massa år sedan när köpte jag en chippad xbox vid deras lägenhet i Göteborg. Måste säga utan att prata för ngn annan att jag alltid fick bra service och tyckte att han var en trevlig person, han satt själv och gick igenom med mig allt om hur konsolen funkade, samtidigt som hans fru höll koll på deras barn som lekte med alla tillbehören :-). Chippade sedan även en kompis xbox vid korsvägen och pratade ett antal gånger med honom om hur affärerna gick.

I sådana här situationer kan jag dock tänka mig att alla är ansvariga på ngt sätt. Mycket möjligt att Marcello lovade mer än han kunde hålla, samtidigt som Karin godtroget gav sig in i ngt utan att veta vad hon höll på med. Det gäller alltid att veta 100% vad man ger sig in i och vilka skyldigheter man har ifall ngt går fel inför lagen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
superboss

ErikSvensson

Jo det kan man tycka men samtidigt hade han stora skulder redan efter den första konkursen och det hindrade honom inte från att begå samma misstag igen så tittar man historiskt finns det egentligen inget som talar för att det kommer bli annorlunda den här gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

re

Ännu ett praktexempel på att marko inte kan göra affärer på rätt sätt

PS2 slim kostar 1000:- i butik

Att sälja färdigmoddad ps2 för 1500:- är tokbilligt psxcare tar tex 2300:-

Hur kan då våran vän marko bara ta 500:- ? 500ingen ska täcka chippkostnaden + moms + arbetsgivarafgift lön + skatt.

Vi säger att chippet kostar 100:- då är det 400:- kvar utan moms 300:- in med arbetsgivaravgiften så blir det bara 230:- kvar sen skattar vi för dessa 230:- grattis marko du har du 160:- kvar.

För dessa 160:- har du köpt en maskin pratat massa i telefon chippat den (ps2 maskiner är inte direkt lätta) för att tillslut sälja den till en kund som säkert frågar en massa frågor.

Inte konstigt att killen sitter med skulder

500:- vinst är lite även om man skuller göra skiten svart :>