20 minuters Farcry 2 gameplay

Permalänk

20 minuters Farcry 2 gameplay

Hej, luta er tillbaka och njut....

http://www.youtube.com/watch?v=7Twn40YgwxI

Mina tankar: Låg FPS, Medioker bil Fysik och lite för snabbt (han springer för snabbt osv)

Annars är allt top Notch.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

oohh ser kul ut
måste vara surt med crash mitt i spelandet lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
oohh ser kul ut
måste vara surt med crash mitt i spelandet lol

Fruktansvärt pinsamt.

Men de klarade av det ganska bra.

De varnade ju faktiskt för de innan

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Brukar inte ha så stora förhoppningar om nya spel, ochså de spel som delvis bara blivit känd för deras grafik.
Men ser bra ut iallafall, får se hur det blir med dem där 50 timmarna för mig

Permalänk

Re: 20 minuters Farcry 2 gameplay

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Hej, luta er tillbaka och njut....

http://www.youtube.com/watch?v=7Twn40YgwxI

Mina tankar: Låg FPS, Medioker bil Fysik och lite för snabbt (han springer för snabbt osv)

Annars är allt top Notch.

Men gissa varför det är låg FPS, youtube är cap'at vid 24/25 fps

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk

Ser häftigt ut. Kommer det bli mer krävande än Crysis? Behöver man ha spelat det första Far Cry för att fatta eller är detta en helt egen historia?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Men gissa varför det är låg FPS, youtube är cap'at vid 24/25 fps

Vad jag vet så är film 25/30 FPS oavsett...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Behöver man ha spelat det första Far Cry för att fatta eller är detta en helt egen historia?

Det är en helt egen historia. Det har ingenting med det första Far Cry att göra förutom namnet.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Det är en helt egen historia. Det har ingenting med det första Far Cry att göra förutom namnet.

Låter bra det

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Det har ju dock lite med första att göra, det är Jack Carver från första Far Cry som skickar ner en till Afrika.

Permalänk

här har ni system req för spelet!

High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
Hard Drive Space: 6-8GB
Optical Drive: DVD Drive

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB
Hard Drive Space: 6-8GB
Optical Drive: DVD Drive

Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)
RAM: 2GB+
Hard Drive Space: 6-8GB
Optical Drive: DVD Drive

Källa: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1521068375/m/9551014...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vad jag vet så är film 25/30 FPS oavsett...

Film ja, spel nej. Farcry 2 är inte en film.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Som jag sa på FZ: jag har redan tagit ut en femhundring och väntar på detta spel...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Åhhhh, längtar!! Tror ni verkligen att det kommer ha lägre requirements än Crysis? Det hade varit gött. För att som bäst kommer jag att ha ett 4870 och ett 4870X2 och inte ens det klarar Crysis på Very High verkar det som....
Och med så snabb hårdvara vill jag kunna spela Farcry 2 på så gott som max iaf.

BTW. Skriver detta på min EEE pc 701

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Re: 20 minuters Farcry 2 gameplay

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Mina tankar: Låg FPS, Medioker bil Fysik och lite för snabbt (han springer för snabbt osv)

Den låga FPS-en måste bero på Youtube, för när jag såg det (på dreamhack) så flöt det på bra mycket bättre än vad det gjorde där (på youtube).

Permalänk
Avstängd

Ser helt underbart ut, bara hoppas att det inte blir ett nytt Crysis på systemkravsfronten.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på rösten killen har? den skär sig otroligt i öronen :x
Pallade inte kolla mer än 1/3 pga hans malande.. (och ja, jag vill ju såklart höra vad han har att säga om jag ändå tittar på filmen )

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

ett annat stort plus med far cry 2 är att den laddar en gigantisk bana som har flera uppdrag och områden som man kan spela i tur och ordning istället för att ladda en bana spela 20 minuter, sen ladda nästa bana och hålla på så. nu vet jag inte om crysis också var så för jag spelade bara 10 min på crysis och sen dog intresset

Permalänk
Medlem

Lär bli ett av årets absolut bästa spel.
Dock så vore det trevligt att se hur det ser ut på en riktig skärm. Det där youtube klippet såg rätt fult ut.
Sen så tycker jag inte att dammiga öknar i afrika är den bästa miljön för att göra bra grafik rättvisa...Fast det finns ju tydligen andra miljler också, som regnskog.

Solklart köp när det kommer ut. Mitt 1900XT ska tydligen duga enligt system specifikationerna, men jag misstänker att det blir till att uppgradera om man ska kunna njuta av det hela fullt ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
För att som bäst kommer jag att ha ett 4870 och ett 4870X2 och inte ens det klarar Crysis på Very High verkar det som....

Man kan inte kasta ur sig att ett grafikkort inte klarar ett spel på en viss grafiknivå. Allt handlar om upplösning, AA, AF, klockning och annat.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Re: 20 minuters Farcry 2 gameplay

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Hej, luta er tillbaka och njut....

http://www.youtube.com/watch?v=7Twn40YgwxI

Mina tankar: Låg FPS, Medioker bil Fysik och lite för snabbt (han springer för snabbt osv)

Annars är allt top Notch.

Nu har jag inte kollat på klippet iom att jag sitter på jobbet, men jag var på DH så
Låg fps - nja, snarare youtubes fel isf.
Annars verkade det ganska balanserat. Har för mig att han också sa att man inte skulle behöva en super-gaming-rigg för att spela det.

Lär införskaffas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Är det bara jag som reagerar på rösten killen har? den skär sig otroligt i öronen :x
Pallade inte kolla mer än 1/3 pga hans malande.. (och ja, jag vill ju såklart höra vad han har att säga om jag ändå tittar på filmen )

mhmh håller med dig, skriker typ...de skär sig som fan ox:D förövrigt roligt klipp, när är releas datumet satt till?

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
mhmh håller med dig, skriker typ...de skär sig som fan ox:D förövrigt roligt klipp, när är releas datumet satt till?

Haha, rösten är riktigt irreterande. Orkade faktiskt inte se klart hela klippet.

Har för mig att det ska komma i slutet av året.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Åhhhh, längtar!! Tror ni verkligen att det kommer ha lägre requirements än Crysis? Det hade varit gött. För att som bäst kommer jag att ha ett 4870 och ett 4870X2 och inte ens det klarar Crysis på Very High verkar det som....
Och med så snabb hårdvara vill jag kunna spela Farcry 2 på så gott som max iaf.

BTW. Skriver detta på min EEE pc 701

Med tanke på att spelet släpps till konsoll också så lär det kräva mindre än Crysis. Ja tycker personligen att Crysis ser mer detaljerat ut än FC2.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Om man får spekulera lite om release-datum.

Jag såg ett UFC-event (fighting-gala) som sändes i lördags, där Farcry2 var sponsor. Lite märkligt att lägga pengar på sådan typ av reklam (live-tv) om det dröjer länge tills det ligger på hyllorna, tänker jag. Å andra sidan är det konstigt att inte gå ut officiellt med datum, om det nu ligger runt hörnet. Jag får inte riktigt ihop det?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Ser lite löjligt ut när man siktar, helt still rakt!

Permalänk
Medlem

Sätt på nätet att release är 30 oktober....spelet verkar vara klart så datumet kan stämma.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

dagarna kommer att vara 120 timmar långa i far cry 2 enligt den där förhandstitten :P.
@ 04.10:

Citat:

One minit of gamplay is actually 5 minits realtime

Permalänk

det var ju bra att releasen är den 30:de, jag fyller år då

Permalänk

Far Cry 2 flyter bra på ett high end system idag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.