Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Installera program i Clarkconnect - Hur?

Permalänk
Medlem

Installera program i Clarkconnect - Hur?

Installerade Clarkconnect nu inatt. Filurade lite med det och sedan ville jag installera rtorrent. Kör "apt-get install rtorrent" i hopp om att det ska funka, ack nej.

Jag reggar mig senare på CC hemsida och hoppas att det ska fungera när man aktiverat sin CC-dator. Inte det heller.

Hur ska man kunna installera andra program i Clarkconnect? Det känns som att det saknas repositories..

Permalänk

Eftersom det är ett rpm-baserat operativ så testa att ladda ner rpm-paket till det program du vill installera.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

CC är begränsat på sitt sätt att den bara kan ladda hem paket från sin egen repo, iaf var det så förut när jag använde det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog återvända till FreeNAS där jag fick rtorrent att fungera många ggr snabbare än i CC, vilket jag fortfarande inte fått rtorrent att fungera på. Av någon anledning kändes FreeNAS mer rörligt trots att CC verkade mer formbart.

Tur att man har många diskar att experimentera på.