Permalänk
Medlem

Jo visst är de riktiga svin de där, fick en fin bot häromdagen på en gratisparkering, 2 timmar gratis med pskiva... ivrig som man var (skulle käka) så glömmde man ställa skivan. kommer tillbaka 30min senare och en fin gul lapp

Jag menar de borde ju ha bättre saker för sig att bötfälla än att jag bilar som parkerar gratis... Tex bilar som parkerar på lastzon/handikapp plats/trottoaren osv.

Jag skulle gärna jobba som p gubbe på fritiden helt gratis om jag fick, har ett par bilar jag skulle gärna lappa för att jävlar dom står alltid parkerade på utfarten framför bostaden över natten oftast, det är parkeringsförbud där iom bilar/ambulans/brandkår ej kommer in eller ut. finns ju en annan "ingång" men då får man köra ett kvarter bort.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Parkeringsbevakning handlar om några fåtal faktorer.

1. Bilen felaktigt parkerad /inte betalt avgift
2. Bilen får en anmärkning/kontrollavgift
Punkt.

Alla ursäkter, "skulle bara", skolavslutning, med mera är ingen förmildrande omständighet.
Så enkelt är det. Alltid finns det dem som inte kan hantera att de fått betala för att de själva parkerat sin bil fel. Det är så det fungerar ute i samhället hos diverse p-bolag.
Det är lätt att vältra över felet på p-vakten eller bolaget som utför jobbet när felet är den som parkerar fel.
Sen skall vi alltid komma ihåg att det finns rötägg som kanske inte skulle arbeta med parkeringsbevakning.

Kolla bara hur situationen ser ut i Båstad under tennisveckan. Turister ställer som galningar överallt som medför att räddningstjänst/ambulans inte kan ta sig fram. Det blir trafikfarligt för fotgängare med flera pga felparkerade bilar.

Jojo, men på platser där det behövs plats eller under studenttider kan de ju faktiskt fixa fram tillräckligt med platser. Men det vill de ju inte eftersom de då inte går med vinst. Idag får vi ju bara färre och färre parkeringsplatser, motsatsen är vad som krävs.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Jag hatar carpark. Jag undviker alltid parkeringar som övervakas av Carpark, ställer mig alltid på komunägda parkeringar vilket känns mycket bättre att betala till sin komun än ett ruttet företag. De är också mycket billigare.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

jag antar att jag behöver informera att carpark får in mer pengar på platser än på att lappa bilar därför kommer de flesta nya p hus ha kortläsare för att komma in/ut

den som inte tycker om p vakter/bolag kan besöka båstad tennis veckorna. personen får gärna vara den som är drabbad och behöver ambulans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jojo, men på platser där det behövs plats eller under studenttider kan de ju faktiskt fixa fram tillräckligt med platser. Men det vill de ju inte eftersom de då inte går med vinst. Idag får vi ju bara färre och färre parkeringsplatser, motsatsen är vad som krävs.

Platser finns det alltid, man måste bara leta längre bort. Och oftast är det inga större sträckor det handlar om.

Var blir det färre parkeringsplatser? Kan inte komma på någonstans där de tagit bort en parkeringsplats, kan dock nämna flera ställen där de bygger nya parkeringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Platser finns det alltid, man måste bara leta längre bort. Och oftast är det inga större sträckor det handlar om.

Var blir det färre parkeringsplatser? Kan inte komma på någonstans där de tagit bort en parkeringsplats, kan dock nämna flera ställen där de bygger nya parkeringar.

Dock bor du inte i en "storstad" med utrymmesbrist i de centrala delarna:P I Göteborg har det försvunnit en del parkeringsplatser.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Dock bor du inte i en "storstad" med utrymmesbrist i de centrala delarna:P I Göteborg har det försvunnit en del parkeringsplatser.

Tror du bara storstäderna har utrymmesbrist? (Linköping räknas som en storstad i Sveriges mått mätt)
T.om lilla Båstad på 10.000 invånare har stor utrymmesbrist på sommaren.
Likaså Halmstad året runt och kan även tänka mig Linköping med flera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Tror du bara storstäderna har utrymmesbrist? (Linköping räknas som en storstad i Sveriges mått mätt)
T.om lilla Båstad på 10.000 invånare har stor utrymmesbrist på sommaren.
Likaså Halmstad året runt och kan även tänka mig Linköping med flera.

Ja och? Fortfarande har vi förlorat mycket parkeringsplatser i de centrala delarna. Att de kan bygga fler i en liten stad som Lidköping är väl inte så konstigt? Vet inte om du varit där någon gång men det är ingen stad som drar någon jätteturism direkt även om den är ganska trevlig och ligger vid Vänern.

Det är väl inte konstigt att lilla båstad har utrymmesbrist på sommaren? De är ju fan en partystad. Alla kuststäder får mycke större befolkning på sommaren på grund av alla sommargäster och de med sommarstugor.

Jag hoppas inte at du tror a jag är så tappad bakom flötet än att jag inte vet att de finns flera små städer som har stor andel sommargäster på sommaren.^^ Även jag har varit en såndär sommargäst en gång i tiden:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Lidköping?
Linköping skrev jag.
Du skrev ju precis så att det lät som att bara storstäderna hade platsproblem.

Citat:

Dock bor du inte i en "storstad" med utrymmesbrist i de centrala delarna I Göteborg har det försvunnit en del parkeringsplatser.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Har en ganska stor parkeringslänga utanför vårt bostadshus, där hälften är märkt med en P-skylt och den andra hälften är märkt med en P-skylt samt 'Besökande' under. Ser ut ungefär såhär, varje sträck kan typ räknas som en plats.

____Skylt(B)______________________Skylt
Infart |--------------------------------|----------------------------

De få nu som parkerar där (de flesta har carport) brukar parkera ganska fritt på hela parkeringen.

Parkerade bilen en dag på västra sidan av parkeringen (där det står besökande under p-skylten), var ganska glest på parkeringen. När jag kommer tillbaka 1-2 timmar senare ser jag att de lappat nästan varenda bil. På min lapp står det: "Ägaren bor på -vägen". De har alltså kollat upp vem som äger bilen och sedan var jag bor. De hade gjort samma med några bilar som stod brevid och de andra som inte hade behövt använda sin bil under 24 timmar fick också böter. Ganska lamt, känns mer provocerande än berättigat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunterxx
Har en ganska stor parkeringslänga utanför vårt bostadshus, där hälften är märkt med en P-skylt och den andra hälften är märkt med en P-skylt samt 'Besökande' under. Ser ut ungefär såhär, varje sträck kan typ räknas som en plats.

____Skylt(B)______________________Skylt
Infart |--------------------------------|----------------------------

De få nu som parkerar där (de flesta har carport) brukar parkera ganska fritt på hela parkeringen.

Parkerade bilen en dag på västra sidan av parkeringen (där det står besökande under p-skylten), var ganska glest på parkeringen. När jag kommer tillbaka 1-2 timmar senare ser jag att de lappat nästan varenda bil. På min lapp står det: "Ägaren bor på -vägen". De har alltså kollat upp vem som äger bilen och sedan var jag bor. De hade gjort samma med några bilar som stod brevid och de andra som inte hade behövt använda sin bil under 24 timmar fick också böter. Ganska lamt, känns mer provocerande än berättigat.

Känns lite som där jag bodde ett tag. Där fanns det X antal Förhyrda parkeringsplatser, sen typ 5st som var märkta "Besökande".

Bodde man där man inte hade en förhyrd plats (som t.ex. vi som bara lånade en bil ibland) så var det omöjligt att parkera "lagligt" där. Fanns inte ens några vettiga ställen i närheten att parkera på (med närheten menas inom 5-600m).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunterxx
Har en ganska stor parkeringslänga utanför vårt bostadshus, där hälften är märkt med en P-skylt och den andra hälften är märkt med en P-skylt samt 'Besökande' under. Ser ut ungefär såhär, varje sträck kan typ räknas som en plats.

____Skylt(B)______________________Skylt
Infart |--------------------------------|----------------------------

De få nu som parkerar där (de flesta har carport) brukar parkera ganska fritt på hela parkeringen.

Parkerade bilen en dag på västra sidan av parkeringen (där det står besökande under p-skylten), var ganska glest på parkeringen. När jag kommer tillbaka 1-2 timmar senare ser jag att de lappat nästan varenda bil. På min lapp står det: "Ägaren bor på -vägen". De har alltså kollat upp vem som äger bilen och sedan var jag bor. De hade gjort samma med några bilar som stod brevid och de andra som inte hade behövt använda sin bil under 24 timmar fick också böter. Ganska lamt, känns mer provocerande än berättigat.

Regler är ju regler. Skäll inte på parkeringsvakten utan på hyresvärden som beställt tjänsten.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1