Tjejens telefon vägrar starta, skärmen tänds och telefonen vibrerar till.
Sen är det stopp, händer ingenting.
Kan man göra något åt det här själv, eller är det service som gäller?
Den är köpt hos Telia utan abonnemang eller låsning.
Kan man kräva en utbytestelefon om den ska lämnas in?
Fel som visar sig inom sex månader efter det att du köpte varan anses alltid vara ett ursprungligt fel som säljaren ska åtgärda utan kostnad.
Säljaren har dock rätt att undersöka om felet orsakats av köparen och även rätt att sända mobilen till verkstad för att kontrollera detta.
Köparen har rätt till kompensation för den tid man är utan telefon.
Köparen har rätt till en lånetelefon under tiden.
Om man inte får lånetelefon och om reparationen drar ut på tiden kan man som kund häva köpet. Lagen säger att man kan göra det om felet är av stor betydelse för köparen. Häver man köpet har man rätt att få pengarna tillbaka.
Säljaren kan dock begära ersättning för den tid man haft nytta av mobilen och dra av det från de pengar som ska betalas tillbaka
annars är det enda jag kan tänka på är om du testat starta den med laddaren i, eller låta den ladda över natten och sen prova igen.