Permalänk
Medlem

"I wanna be like everyone else"
Är det du menar?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Man får inte reservera, det är apple stenhårda med. Först till kvarn gäller!

Kanske inte reservera, men skriva upp sig på en lista så att dom ringer en minuten dom får in i lager, och eventuellt råkar lägga ens ex under disken

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontet
kan någon bekräfta eller dementera om det faktiskt fungerar att köpa iphone med abbonnemanget som kostar 69kr i månaden i 18 månader och pröjsa typ 3500 för luren för en totalkostnad av runt 4500kr?

Jag tog ett sådant abb. Telia till Vänner 69 kr månad i 18 mån.

Pröjsade 3395 i butik.

Slutkostnad för telefonen 4637 :- Som vilken High-end Sony Ericsson eller Nokia. Så jag tycker inte iPhonen är dyrare än någon annan lur, med tanke på vad man får.

Dom där iMini abb. som Telia ha är ungefär lika bra som Tele2's Snackis, något som de båda operatörerna kom på på fyllan på en firmafest.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem

Brigante men ha så kul med dina kommande räkningar på 2000kr i månaden, om du ens tänker på att använda nåt internet överhuvudtaget på din iPhone
Med Fastpris på datatrafik ligger ju månadskostnaden ändå på samma som iMini..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Ni som beställt Iphone via telias hemsida har ni fått den?
Jag har endast fått en bekräftelse via e-post. Väntar att telia ska skicka nått brev eller så..?

Permalänk
Medlem

Jag sitter med min iPhone framför mig, och fast jag skrev in pin-koden jag fick så kommer den inte igång. Det står bara "slide for emergency".

Sen koppla jag in den i datorn, och körde igång iTunes. Då står det att jag skall koppla in iPhonen i en dator med Windows Vista eller Windows XP 32-bitars version.
SKOJAR DOM ELLER?
Jag har Win XP 64bit.

Hur skall jag få igång luren?

Permalänk

Är abbonemanget Max 25 tillsammans med Fastpris på datatrafik att föredra om man kan välja det?

EDIT: eller nu när jag tänker efter så tar jag helst inte Prisavtal Fastpris. Jag kommer inte surfa på 3g varje dag, och om jag surfar kanske var annan dag så blir det fortfarande billigare. Jag har faktiskt plugg och sådant för mig på min fritid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Jag sitter med min iPhone framför mig, och fast jag skrev in pin-koden jag fick så kommer den inte igång. Det står bara "slide for emergency".

Sen koppla jag in den i datorn, och körde igång iTunes. Då står det att jag skall koppla in iPhonen i en dator med Windows Vista eller Windows XP 32-bitars version.
SKOJAR DOM ELLER?
Jag har Win XP 64bit.

Hur skall jag få igång luren?

Det låter som om du behöver ta dig till en dator med Windows Vista eller ett Windows XP med 32-bitar, som ÄVEN har iTunes installerat. Visst är det fascinerande att det ska krävas ett programhelvete som iTunes, för att aktivera en telefon så du kan börja använda den? Nej, jag är inget troll - jag tycker bara det är helt skadat.

Permalänk
Medlem

Jag är heller inget troll, bara rätt förbannad. Jag ringde även till Telia och pratade med en väldigt hjälpsam kille där, och läste http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7639541&#7... undertiden... och dom bekräftade att itunes inte funkar så bra med win xp64.

Så det är bara att installera Win Vista nu då. SUCK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Är abbonemanget Max 25 tillsammans med Fastpris på datatrafik att föredra om man kan välja det?

EDIT: eller nu när jag tänker efter så tar jag helst inte Prisavtal Fastpris. Jag kommer inte surfa på 3g varje dag, och om jag surfar kanske var annan dag så blir det fortfarande billigare. Jag har faktiskt plugg och sådant för mig på min fritid.

Hur är det nu ? är inte taket via allt utom webbläsaren 69 kr/dygn, inte 9 kr/dygn?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Någon som fått den från Telias hemsida än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Någon som fått den från Telias hemsida än?

jag beställde en 16 gb förra lördagen och fick papperna för inkomst kontroll idag. innebär att det tar ungefär 5-8 dagar till om man litar på vad som står på deras hemsida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
jag beställde en 16 gb förra lördagen och fick papperna för inkomst kontroll idag. innebär att det tar ungefär 5-8 dagar till om man litar på vad som står på deras hemsida

Vart hittar du det? Är inte det bara i vanliga fall vilket knappast lrä gälla iPhone?

Det lär väl bero på när nästa leverans kommer och hur många 16GB man får?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Vart hittar du det? Är inte det bara i vanliga fall vilket knappast lrä gälla iPhone?

Det lär väl bero på när nästa leverans kommer och hur många 16GB man får?

Leveransen kom den 17e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Leveransen kom den 17e

Jo men den är ju redan slut, så det lär bli från nästa leverans det blir iPhone om man inte fått sin nu.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en vit 16GB den 11/7 och fick papper på att Telia tagit en kreditupplysning den 18/7. Ringde då och frågade vad som händer, fick svaret att jag skulle ha den i slutet av denna vecka.
Märkligt också att Telia gör en kreditprövning för att jag binder upp mitt abonnemang som jag har haft i flera år redan.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Jag var ny som telia abbonemang användare så förstår att dom gör en koll på mig, hur får man veta om man klarar kollen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag var ny som telia abbonemang användare så förstår att dom gör en koll på mig, hur får man veta om man klarar kollen?

Du får teckna abonnemanget utan att lämna en deposition.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Du lär bli kontaktad om du inte går igenom eftersom man måste binda upp sig, och behöver man betala deposition så får man inte binda upp sig, vilket i sin tur betyder att man inte får köpa en iPhone.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Någon som inte fått telefonen som ser något Mobilabonnemang på sin "Mina sidor"?
eller är det Abonnemang saknas på er också?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Avstängd

Igår köpte jag en Iphone 3g 16GB Black från Telia i Skellefteå med abbonemang: Telia Mobil 99 + Datortrafik 199 i 12 månader och avbeställde internet beställningen. Den är grymt cool!

Så till en fråga: Har skaffat Hotmail Plus. När man tar bort epost från telefonen är dom fortfarande kvar när man loggar in på hotmail från en dator, men i telefånen är dom borta. Vad är fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Igår köpte jag en Iphone 3g 16GB Black från Telia i Skellefteå med abbonemang: Telia Mobil 99 + Datortrafik 199 i 12 månader och avbeställde internet beställningen. Den är grymt cool!

Så till en fråga: Har skaffat Hotmail Plus. När man tar bort epost från telefonen är dom fortfarande kvar när man loggar in på hotmail från en dator, men i telefånen är dom borta. Vad är fel?

Har inte hotmail utan gmail men antagligen finns det en inställning i hotmail också att när du tagit ned mailet med pop så ska det markeras som läst i hotmailen.

i min gmail så har jag ställt det så iallfall.

Men om du vill att mailet ska bort helt när du tagit ned det i mobilen så ska det finnas nån inställning för det också. Att hotmail helt enkelt tar bort mailen när du kollat popen.

Själv vill jag ha orginal mailet kvar i webmailen dock.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Hittade det på avancerade inställningar i iPhone.

Hur kollar man hur mycket data man förbrukat?
Står att jag inte har något abbonemang på telias sida :på

Permalänk
Medlem

Venne om den här postats tidigare, men iaf:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.172354

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Venne om den här postats tidigare, men iaf:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.172354

Gillar hur de drar dåliga slutsatser. Enda vi vet är att Telia inte har ensamrätt, varför nu Apple skulle förhandla med andra operatörer i ett sådant litet land som Sverige är för mig oklart Sen finns det väll så vitt jag vet endast en annan operatör med EDGE stöd i Sverige?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man kollar hur mycket datorfrafik man förbrukat?
Hittar det inte på 455 eller www.telia.se

Permalänk
Medlem

kolla i iphonen?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Är det någon som inte har "fast data" eller något av mini, midi eller maxi? Funderar nämligen på att enbart köpa iphonen med abonnemanget Max 25, men det känns lätt som mb:en kan dra iväg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rilloo
Är det någon som inte har "fast data" eller något av mini, midi eller maxi? Funderar nämligen på att enbart köpa iphonen med abonnemanget Max 25, men det känns lätt som mb:en kan dra iväg.

jepp, mb:en drar iväg riktigt fort så om du ska använda iphonen så köp till fast prisavtal för vad du än gör så kopplar den upp sig om du inte ska bara använda det med wlan hemma.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb