Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Konsulttjänst och Uppdragslängd

Permalänk
Medlem

Konsulttjänst och Uppdragslängd

Jag har i stort sett arbetat som konsult i hela mitt verksamma arbetsliv men aldrig råkat ut för en situation som denna.

Jag är tillsvidareanställd på Rektryteringsfirma A (RA) och har varit uthyrd till Företag A (FA) under en sex månaders period med sista dag den 31:a Juli. Den 31:a Juli har jag inte hört varken RA eller FA uttala sig huruvida jag skall arbeta kvar på FA eller ej och tar upp detta med min chef (C).

C hävdar att jag numer, sedan en tid tillbaka, är förlängd hos FA till och med Februari 2009 och min fråga är som följer:

Har min RA och C rätt att förlänga mina uppdrag hos FA utan att konsolidera med mig först?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Nej.

EDIT: Om du inte är fast anställd hos FR. Då kan de göra ungefär vad fan som helst med dig tills du säger upp dig. Men om det är en projektanställning (visstidsanställning) så kan de inte göra så.

Permalänk
Medlem

Jag hade en provanställning till September i år, men jag antar att den har övergått till en tillsvidareanställning nu i och med denna händelse.

Oavsett vilken anställningsform jag har, är inte min arbetsgivare skyldig att konsolidera med mig gällande någon ändring av mitt uppdrag?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

ja. De kan inte bestämma att du ska ta en arbetsuppgift utan ditt godkännande. Jag jobbar också på bemanningsföretag och de måste ju fråga innan de kan skicka iväg mig på ett jobb och så vidare. Godkänner jag det inte står jag ju utan lön men det är fortfarande jag som får bestämma om jag godkänner det eller inte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b