Fredagspyssel: Bygg dator i Lego

Permalänk

Löjligt bygge tycker jag.....
Hur ska han skruva fast moderkkortet, hårdiskar, dvd, nätagg, osv
lär ju inte hålla länge den datorn. inte alls imponerad..

Permalänk
Medlem

Grymmt bygge :D, men han har ju en fin liten ritning på sin laptop som han stirrar så 24/7 :P. (Kanske gjort den själv, vad vet jag...)

Har en känsla av att det ska vara coolt, inte så funktionellt...

Edit: Han har gjort ritningen själv :D.

Permalänk
Musikälskare

Damn!

Bra jobbat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

med risk för att lådan känns lite plastig ....

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Löjligt bygge tycker jag.....
Hur ska han skruva fast moderkkortet, hårdiskar, dvd, nätagg, osv
lär ju inte hålla länge den datorn. inte alls imponerad..

Du vet det finns något som heter borr sen skruv, tror faktiskt han har använt sig av det.
Sen tycker jag inte du har rätt att klaga...sitter ju själv med ett Aplus Twin Enngine ~~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Du vet det finns något som heter borr sen skruv, tror faktiskt han har använt sig av det.
Sen tycker jag inte du har rätt att klaga...sitter ju själv med ett Aplus Twin Enngine ~~

Haha lilla Stefanken blev lite ägd

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Han borde ha nåt skit bra klister så lådan inte faller sönder, men det finns ju fördelar med detta också det är lättare än ett vanligt chassi och skulle man tappa chassit skulle det nog ha en mer dämpande effekt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Du vet det finns något som heter borr sen skruv, tror faktiskt han har använt sig av det.
Sen tycker jag inte du har rätt att klaga...sitter ju själv med ett Aplus Twin Enngine ~~

Jag tror lego spricker när man borrar i det,( ska han använda skruv och mutter allså) tror iaf att det inte håller länge, han vill att folk ska bli inponerade av hans bygge.

Vad är det för fel på Aplus twin enngine? Har haft den ca 2 år funkar kanonbra, kyller bra med 250 mm fläktarna, och det låtter inte högt, man kan reglera hastigheten på dom fläktarna. tycket iaf det flashigt med endast blå ljusdiod...

Permalänk
Medlem

Angående tiden har jag för mig att han skrev 2 timmar på sin hemsida..

Permalänk
Medlem

Tjusigt. Lego är ju dökul. Önskar att jag hade tillgång till allt lego som finns på föräldrarnas vind nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Waste of money and time...

Om man tappar den i golvet så blir det garanterat tusen bitar

Epoxy lim och delar som du e inte rädd om (PIII) ^^

Nice, skulle gärna köpa en sats.

Permalänk

Känner ju bara smärtan i mina egna knän när jag ser han, hur fan orkar han sitta sådär.

Permalänk
Avstängd

sexigt med pyjamas och lego.
och ställningen. har aldrig förstått hur man kan sitta sådär.
speciellt inte så jävla länge!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Hmm jag har inga bevis men nog fan är videon på youtube uppspeedad så att man ska tro att man kan bygga det på 2 minuter...

Nä.. killen är kusin till stålmannen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Ganska onödig kommentar om tid och pengar. är väl upp till var och en att bestämma vad man vill lägga sin energi på.

Liksom kommentaren jag själv ger dig nu, så tycker jag DIN kommentar var "ganska onödig".

Riktigt coolt bygge! Jag kommer ihåg att jag var som besatt av lego när jag var yngre och höll på tills jag gick på mellanstadiet i grundskolan.
Kanske är dags att plocka fram byggklossarna igen?

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Gah, vad mycket gnäll jag hör. Hur mkt tid lägger ni inte ner på egentligen värdelösa saker? - Spela dator t.ex. Det gör man ju bara för nöjes skull... antar denna kille har samma känsla för sitt bygge.

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Grymt snygg låda.. vill ha! Han får börja sälja som custom bygge.. eller pimp my PC typ.

Tror jag har tillräckligt med lego för en stor tower.. fast det skuller inte bli enfärgat. Får upp på vinden och hämta ner sopsäcken med legot!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Om ni skulle kollat länken så har han gjort ritningen i MLCAD, sedan LDraw.
Lådan kostade ändå inte så mycket, totalt 163$.

Enda jag tycker han borde ha gjort är en dörr så den skulle vara lättare och öppna.

Näe, verkligen ett imponerade bygge! Intressant läsning också.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Visar att det går göra riktigt fina chassin i Lego. Har man chassit ståendes på ett ställe är det inga problem. Jag hade nog inte limmat bitarna, risk att lim tränger ut och att det blir fult. Kanske bättre att sätta film på sidorna om man vill ha det styvare. Sedan tror jag de här lådorna inte låter mer än vanliga lådor, snarare mindre då det är plast istället för plåt som kan vibrera och eka mera än plast.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk

Väldigt bra gjort.

Förstår inte hur en del kan klaga ?

Testa själva bygga ett unikt chassi.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Så jäkla klockrent! Ska snart bygga en stationär har inte valt låda än. Kanske borde bygga den i lego. Gillar hur han byggt en del av chassiet så att man lätt tar bort det o kommer in i lådan.

Riktigt imponerad! Jag vill också ha skills!

Visa signatur

BAS

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att swec redaktionen hittar datorrelaterade nyheter så ofta..
Riktigt grävande för att hitta något nytt (och intressant) hela tiden.

Stort plus på det.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk

om lego var hälften så dyrt så kankske jag skulle kunna tänka mig något dylikt. ganske kan hitta nå gammal sats på blocket

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Sant, Är nog billigare att köpa det dyraste chassiet på marknaden.
Än att designa och bygga sitt eget.

Alla som bubblar om skruvar o muttrar. Har ni någonsin rört vid en mutter. En dator klarar lätt av fäste med några väl placerade lego bitar.
Alla som whinar borde bli direkt bannade från swec.
Det är många som klagar nu.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

blev riktigt cool

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd

Killen har way to mycket fritid

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Killen har way to mycket fritid

Vem har mest fritid? Han som bygger chassi i lego eller han som kommenterar en som bygger chassi i lego?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Vem har mest fritid? Han som bygger chassi i lego eller han som kommenterar en som bygger chassi i lego?

Fan vad rätt du har, jag ska fasen bygga nåt extremt i lego! *kanske* istället för att slänga bort mitt liv :3

Permalänk

fin som fanken! "ganska smaklösa byggen som inte imponerat på någon" haha firar du också hårdaorddagen idag!

EDIT: äh, såg nu att du firade igår...

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zourc3
Alltså att folk kan vara så negativa och dumma.

"Om man tappar det" Vem fan tappar sin dator? Har ni inte glas hemma heller?
Jag menar "ifall ni skulle tappa det".

Och ljuddämpning vad spelar det för roll egentligen? Kan ni inte bara se på ett fint och välbyggt bygge istället? Vad är det med människor nuförtiden. Så jävla negativa bakom sina skärmar. Tror knappast ni skulle stått bredvid den där killen och sagt sådanna korkade frågar. Men jag antar att "the internets" uppmanar folk till dumma frågor för dom behöver inte stå kvar och vänta in svar...

AMEN!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7