Fredagspyssel: Bygg dator i Lego

Permalänk
Medlem

får han inte ont i knäna ?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

Han har använt lego technics-axlar till att fästa fläktar och moderkort med, så han har inte borrat i legot. Det enda han limmat är en powerled till en genomskinlig lego, och två legobitar till on/off samt reset-knappen, och de enda legobitarna han ändrat på var lego technics-axlarna han fäste moderkortet med, som han sandade ner lite för de var för stora! Han skrev också att chassiet var så stabilt att han nästan inte fick isär det igen när han skulle ha i hårdvara...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

För er som klagar på hur han sitter, han kanske rör sig mer än en gång i veckan och inte har lika förtvinnade leder som ni har?

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk

när man bygger med lego blir man helt inne i det man koncentrerar sig mkt och skiter i hur man sitter man märker först det sen när man skall resa sig man kanske skall dra fram sina lego klossar och bygga nåt dock får jag nog bygga i röd färg har mest såna klossar ;). blir nog också en desktop variant.

Permalänk
Medlem

nu är det bara tangentbord och råtta i samma stil som fattas.

undrar förresten om nån kommer starta legotillverkning av såna där chassin...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Någon som vet om han har offentliggjort ritningarna till lådan? Borde ju bli ganska bra ljuddämpning i lådan pga. alla luftfickor i klossarna.

Riktigt häftigt bygge för övrigt.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

ritningen fanns juh i länken under filmen ?

Visa signatur

8800 GT SLI, Asus P5N-D 750i, 2048 MB PC6400 CorsairXMS2, E8400 @ 3.8Ghz, Noctua NH-U9B CPU Cooler, Ipower Extreme 600w, 500 Gb Samsung Spinpoint, 300Gb Samsung Spinpoint, 320 Gb Toshiba? 500 GB WD Caviar. Massa Noctua Fläktar

Permalänk
Medlem

Undrar vad ett sånt där chassi väger, iaf om man skulle bygga fulltower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
För er som klagar på hur han sitter, han kanske rör sig mer än en gång i veckan och inte har lika förtvinnade leder som ni har?

Jag rör mig extremt sällan, i alla fall på något sätt som främjar lederna, och den där positionen är inga som helst problem för mig, den är riktigt bekväm

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Häftig låda, men byggklossexpert? Lite löjligt hur alla ska vara expert på något idag...

nja du är utnämd tråkmåns expert

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Överklockning = plasten i legot smälter =>

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge. Funderar själv på att göra något liknande som projektarbete, fast då med skärm inbyggt.

Kul med fantasifulla datorentusiaster.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
För er som klagar på hur han sitter, han kanske rör sig mer än en gång i veckan och inte har lika förtvinnade leder som ni har?

haha snyggt sagt, men jag pallar verkligen inte sitta sådär mer än ca 30 min, jag är vigare än en tiger, kolla mitt antal inlägg här på swec så får du se

Permalänk
Avstängd

Ajaj, nu menade jag inte att tappa komplett dator utan bara skalet.

Sen lite fel att "trycka" ur mig att det är slöseri med pengar och tid.. nja, säkert billigare med LEGO än vad färdiga lådor brukar kosta om man ska ha stilrent sådant.
Och med tiden, hm, vad skulle man annars göra?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Waste of money and time...

Om man tappar den i golvet så blir det garanterat tusen bitar

Du tappar din dator i golvet ganska ofta eller

OnT: Riktigt coolt, kul med lite udda byggen, speciellt kul för honom, gissar att han är uppväxt med LEGO
Undrar hur lådan är rent funktionsmässigt. Gissar att den dämpar ljud ganska bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Skulle gärna vilja ha ett vanligt chassi med den stilen :)(någon som vet om det finns)?

Mycket likt mitt chassi så nått ur Lian-Li:s PC-7-serie kanske.

Edit: Länk: http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=1...

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklas0001
ritningen fanns juh i länken under filmen ?

Ah missade den totalt, var riktigt intressant att läsa hur bygget genomfördes.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Vart köper man lego billigast?

Finns inge billigt lego

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Jag byggde faktiskt en låda själv för några sommrar sedan av en gammal dator samt lego jag hittade på vinden. Designen var väl mest lagd åt htpc-hållet med olika färger och blandad utsmyckning (t.ex. små lego-papegojor och annat skoj). Själva chassit var inte så dåligt, hela locket var avtagbart så det var lätt att pilla i datorn samt öppna för mer ventilation. Det stora problemet var att den var så ömtålig (lego faller gärna sönder lätt om det är tunna väggar). Kort sagt, kul tidsfördriv som engentligen saktar vettig använding.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreaskarlsson3
Finns inge billigt lego

Nej har insett det efter lite letande på internet synd att föräldrarna gav bort allt mitt lego till min kusins barn.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att ett legochassi någonsin kommer bli intressant, är ju själv intresserad av denna "leksak" och måste säga att det finns mycket mer intressanta saker att bygga, t ex muskelbilar!

http://www.nicjasno.com/taxonomy/term/36