MSN Messenger tar 50% av CPUn

Permalänk

MSN Messenger tar 50% av CPUn

Hej, nu idag märkte jag att MSN Messenger tar 50%+ av min amd x2 6000+

Det är ju inte direkt normalt, det har inte varit så här innan heller. Vad kan vara fel ? har virussökt med Nod men den hitta inget.

har 3gb minne och ett M2n E_SLI

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Re: MSN Messenger tar 50% av CPUn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Hej, nu idag märkte jag att MSN Messenger tar 50%+ av min amd x2 6000+

Det är ju inte direkt normalt, det har inte varit så här innan heller. Vad kan vara fel ? har virussökt med Nod men den hitta inget.

har 3gb minne och ett M2n E_SLI

Jag skulle avinstallera det och ladda ner senaste versionen och installera om. Fast du menar MSN Messenger och inte Live Messenger? Folk tenderar ju att kalla även Live Messenger för "MSN" då det är ett så pass etablerat namn och vanligt i folkmun.

Bara för att förtydliga, vilken version gäller det?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Re: Re: MSN Messenger tar 50% av CPUn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag skulle avinstallera det och ladda ner senaste versionen och installera om. Fast du menar MSN Messenger och inte Live Messenger? Folk tenderar ju att kalla även Live Messenger för "MSN" då det är ett så pass etablerat namn och vanligt i folkmun.

Bara för att förtydliga, vilken version gäller det?

Ja, du har rätt, Msn är Msn

Windows Live Messenger är det jag har

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Re: Re: Re: MSN Messenger tar 50% av CPUn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ja, du har rätt, Msn är Msn

Windows Live Messenger är det jag har

Live Messenger 8.5 är senaste versionen. Testa att installera om hur som helst.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

de löste sig , var väll bara nån bugg. thx anyway

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D