Battlefield 2 eller b2 + all a exp.

Permalänk

Battlefield 2 eller b2 + all a exp.

Hej.

Har ett litet dilema ang. om jag ska köpa bara battlefield 2 eller b2 + alla expension packs.

Är det många som lirar expension packen eller är nästan alla servrar bara b2 (orginalet) ?

Permalänk

Nej, det är inte så mycket aktivitet i expansionerna. Dom är bara bra för att låsa upp nya vapen, som du sen kan använda i orginalet.

Och btw så förkortas Battlefield spelen med BF Bara för att undvika förvirring.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du i alla fall ska köpa BF Special Forces eftersom man då kan låsa upp en riktigt skön sniper.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att om du kan hitta någon som har Special Forces expansionen, som du kan lita på, så be dom spela en match med ditt konto på en expansion server. (eller logga in på något internet/spel cafè som har BF2 med expansion)

Det är allt som behövs för att ett konto ska få tillgång till SF unlocksen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Ett tips är att om du kan hitta någon som har Special Forces expansionen, som du kan lita på, så be dom spela en match med ditt konto på en expansion server. (eller logga in på något internet/spel cafè som har BF2 med expansion)

Det är allt som behövs för att ett konto ska få tillgång till SF unlocksen.

Jag tycker ändå att han ska köpa SF pga. banorna som följer med. Finns massvis med bra banor för att spela inf. only i Special Forces (en av de bästa banorna i hela BF2 är Warlord om du frågar mig). Armoured Fury och Euro Forces är däremot inte alls lika bra (endast ett fåtal av banorna där som är något att ha och vapnen och fordonen är rätt mediokra).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men har själv funderat på att köpa BF 1942 men är det nå folk som spelar det än? Får BF 1942 samt alla expansioner för 40-60 kr idag vilket inte är dyrt. Men är det lönt?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Lite offtopic men har själv funderat på att köpa BF 1942 men är det nå folk som spelar det än? Får BF 1942 samt alla expansioner för 40-60 kr idag vilket inte är dyrt. Men är det lönt?

Expansionerna är värdelösa men huvudspelet är riktigt skoj. Kan även rekommendera modden Desert Combat som enligt mig är roligare än orginalspelet. Tycker det borde finnas folk som fortfarande kör Desert Combat då det var väldigt stort när jag lirade det för några år sen men det kan hända att dom kanske gått över till BF2. Hur som helst så är väl kanske inte 60 spänn nått att bråka om, alltid roligt att ha ett spel ju

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Lite offtopic men har själv funderat på att köpa BF 1942 men är det nå folk som spelar det än? Får BF 1942 samt alla expansioner för 40-60 kr idag vilket inte är dyrt. Men är det lönt?

Även om det inte är folk som lirar online längre så kan det vara mycket underhållande i "coop" med en eller fler polare. Jag och brorsan köpte nämligen Gold Edition där alla expansioner tillkom, så vi fick två spelbara serial-koder. Sen lanade vi detta på en server där det var vi två mot typ 62 bottar. Jävligt kul faktiskt Dom suger, men är ganska tuffa när dom kommer i mängder. Detta funkar även med Desert Combat. Kommer ihåg hur vi flög runt i Apachen och mejade ner horder av fienden i de trånga berg-passen. Blev man nerskjuten så blev det en panikfylld språng-march till närmaste bas med fordon. Fina minnen

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som folk har sagt, BF2 utan expansion är väl det som gäller, men med Special FOrces kan man "snabbupplåsa" alla vapen.

BF1942 har jag inte koll på hur många som spelar på nätet riktgit, det brukar jag dock ta med på LAN och lira med polare. Det är värt 59kr eller vad de nu kostar.