Permalänk
Avstängd

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♠♠♠♠♦♠♦♠♦♠♦♠♦♠♦♠♦♦♠♦♠♦♠♦♠♦♦♠♦♠♦♠♦♠♦♠

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Mycket mer sugen på detta än SC.
Lirat rätt mycket SC men det universumet känns bara som en kopia av WH40K universumet(vilket det är) efter jag irade DoW.

Jo hej tjena, en kopia som är 100 gånger bättre och populärt än originalet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Proportionerna kan ju bero på att vi snackar 3 meter höga supermänniskor med 4 lungor, två hjärtan, en massiv heltäckande bröstkorg och diverse andra extra organ i en helt enorm power armor och med vapen som har så hög kaliber att en vanlig människa inte en skulle orka hålla vapnet?

Så bra att ha ett extra hjärta som hjälper till att pumpa ut allt blod om man blir skjuten så att det ena kollapsar.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Jo hej tjena, en kopia som är 100 gånger bättre och populärt än originalet.

Det började med att Games Workshop (skaparna av Warhammer/WH40K) ville ha ett rts som utspelade sig i Warhammer världen, uppgiften blev Blizzards. När Blizzard visade Games Workshop senare vad dom hade åstadkommit, då var inte GW nöjda och dom avslutade sitt samarbete.
Blizzard forsatte trots allt på egen hand, och resultatet blev det första Warcraft. Starcraft är också löst baserat på WH40k (vad jag hört), Terrans armor är ju jävligt lik Space Marines.

Slutsatsen är att om inte Warhammer funnits så hade vi inte haft WC, WC2, WC3 och wow.

Permalänk
Medlem

som birge sa så var både SC och Warcraft tänkt att vara warhammer (vanligt samt 40k) spel från början, men allt sket sig i slutänden, så blizzard var smarta nog att bara skriva om "loren" till respektive spel samt några mindre design förändringar så dom inte behövde oroa sig för copyright problem med GW

Permalänk
Entusiast

Okej, det visste jag inte. Men det ändrar inte det faktum att blizzards spel hittills är oslagbara. Blizzards ändring utav loren är ju bara positiv.

Games Workshop måste nog ångra sitt val idag

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Proportionerna kan ju bero på att vi snackar 3 meter höga supermänniskor med 4 lungor, två hjärtan, en massiv heltäckande bröstkorg och diverse andra extra organ i en helt enorm power armor och med vapen som har så hög kaliber att en vanlig människa inte en skulle orka hålla vapnet?
Kolla bara på skillnaden mellan Imperial guard och spacemarines i DoW.
Sen är ju spacemarines vrålen sjukt nice i ettan iaf.
Ett helt gäng med bolters som plöjer igenom orker samtidigt som de skriker "for the emperor!" e sjukt nice. Trycker på alla nördtangenter för mig.

Ja fast proportionerna är ju vridna åt fel håll, dem ser ju mer ut som söta miniatyrer än jättemänniskor. Dem känns väldigt modellerade efter plastfigurerna som gissningsvis har större huvud och detaljer för att underlätta när man målar dem.

Sen har jag alltid sett Space Marines som dem lite tystare och något överlägsna jämfört med dem andra raserna i WH40k. Ser mycket hellre Orcsen eller Imperial Guard springa runt och skrika ut sina känslor medan marinesen kyligt 'gör ett jobb'. Men det är väl inte annat än min bild och jag är knappast insatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Sen har jag alltid sett Space Marines som dem lite tystare och något överlägsna jämfört med dem andra raserna i WH40k. Ser mycket hellre Orcsen eller Imperial Guard springa runt och skrika ut sina känslor medan marinesen kyligt 'gör ett jobb'. Men det är väl inte annat än min bild och jag är knappast insatt

Vad jag vet är det bara Legion of the Damned som är tysta av Space Marine "kapitlen". Om du kollar på Space Wolves eller Blood Angels så är det rätt mycket vrede som vill ut där

Och Ultramarines är ju inte så glada de heller... fast de är väl mest förbannade på tyranids

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Okej, det visste jag inte. Men det ändrar inte det faktum att blizzards spel hittills är oslagbara. Blizzards ändring utav loren är ju bara positiv.

Games Workshop måste nog ångra sitt val idag

Kan nog inte hålla med dig... Inte vad gäller SC vs WH40K iaf... och jag tror faktiskt inte de ångrar det. De är stenhårda på hur deras varumärke får behandlas och har alltid varit det. Och de har klarat sig rätt bra.

Permalänk

Jag har alltid sett människorna i WH som rent goda. Som gärna skulle vara fredliga mot tex eldar och tau.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Kan nog inte hålla med dig... Inte vad gäller SC vs WH40K iaf... och jag tror faktiskt inte de ångrar det. De är stenhårda på hur deras varumärke får behandlas och har alltid varit det. Och de har klarat sig rätt bra.

Hur kommer det sig att de nöjde sig med ett sämre spel än StarCraft / WarCraft isåfall? Om nu StarCraft å WarCraft hade kunnat ha deras varumärke och Lore.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM

Sen har jag alltid sett Space Marines som dem lite tystare och något överlägsna jämfört med dem andra raserna i WH40k. Ser mycket hellre Orcsen eller Imperial Guard springa runt och skrika ut sina känslor medan marinesen kyligt 'gör ett jobb'. Men det är väl inte annat än min bild och jag är knappast insatt

Space Marines är religösa tokar, tror du såna springer helt tyst in i strid?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag har alltid sett människorna i WH som rent goda. Som gärna skulle vara fredliga mot tex eldar och tau.

Well then you are wrong, finns inte mycket som skulle klassas som trevligt i Imperiumet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Så bra att ha ett extra hjärta som hjälper till att pumpa ut allt blod om man blir skjuten så att det ena kollapsar.

Det kombineras bra med deras blod som koagulerar omedelbart och sår som sluter sig mer eller mindre direkt iofs...

Imperiet i 40k är definitivt inte "de goda", poängen med 40k är just att det inte finns någon "god" sida. Alla sidor drivs av girighet/blodslust/fanatism/osv...

Exempel: När Imperiet hade sin första kontakt med Tau skickade människorna genast en flotta med uppdraget att totalt utrota Tau, utan att de visste något om dem alls, Imperiets hållning är att alla aliens måste utrotas utan undantag. De misslyckades pga av en invasion någon annanstans... av någon jag inte kommer ihåg, Chaos? EDIT: Hive Fleet Behemoth var det visst... Tyranider...

(Kom inte och säg att Tau är goda nu bara...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
[B]Vad jag vet är det bara Legion of the Damned som är tysta av Space Marine "kapitlen". Om du kollar på Space Wolves eller Blood Angels så är det rätt mycket vrede som vill ut där

Och Ultramarines är ju inte så glada de heller... fast de är väl mest förbannade på tyranids

Har fortfarande lite svårt för 'american soldier' prylen dem kör. Drömmer fortfarande att dem bara öppnar munnen när dem läser högt ur dyrbara böcker.

Vill fortfarande påstå att jag har noll koll om WH40k, men Legion of the Damned är väl ett chaosmarine kapitel? Vet att en handfull färgscheman av marinesen tillhör chaos, bla Emperor's Sons. Väldigt offtopic nu, men jag gillar WH40k universumet även fast jag har noll koll.

Permalänk

Legion of the Damned låter inte som ett snällt kapitel, men jag tror att det är vanliga marines fast med något speciellt med dom. :/ Emperor's Children är kaotiska.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Har fortfarande lite svårt för 'american soldier' prylen dem kör. Drömmer fortfarande att dem bara öppnar munnen när dem läser högt ur dyrbara böcker.

Vill fortfarande påstå att jag har noll koll om WH40k, men Legion of the Damned är väl ett chaosmarine kapitel? Vet att en handfull färgscheman av marinesen tillhör chaos, bla Emperor's Sons. Väldigt offtopic nu, men jag gillar WH40k universumet även fast jag har noll koll.

Om man läser lite lore i Wh40k världen finns det faktiskt en vits med battlevrys och sakerna som space marines skriker. Prayers och battlecrys fungerar som en mindshield mot "Moral threats" så som Chaos demoner mm. Vissa Prayers kan tillochmed mota bort demoner.

Och som ni sa, människorna är definitivt inte goda. De har en fasciststat som heter duga och är våldsamt xenofobiska.
De enda som Skulle kunna klassas som "goda" är imho Tau, som faktiskt integrerar folk från planeter de erövrar i sitt smahäller iställe för att utplåna dom. Iofs använder dom "The greater good" som ett svepskäl för en hel del känns det som

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Det kombineras bra med deras blod som koagulerar omedelbart och sår som sluter sig mer eller mindre direkt iofs...

Då lät det vettigare.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
De enda som Skulle kunna klassas som "goda" är imho Tau, som faktiskt integrerar folk från planeter de erövrar i sitt smahäller iställe för att utplåna dom. Iofs använder dom "The greater good" som ett svepskäl för en hel del känns det som

Jag har inte riktigt hängt med i de senaste svängarna, men sist jag hörde så ansåg man att Tau kontrolleras av någon annan, Necrons möjligen. Tau Ethereals styr Tau-riket totalt med mindcontrol, och någon styr dem.

Baserat på att Tau inte har någon skugga i warpen så gissar jag att det är Necrons som styr dem.

Annars kan man ju säga att Tyraniderna är goda... de assimilerar alla de stöter på... ja de dödar iofs allting först, men de använder deras DNA iaf...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli ett underhållande spel, speciellt i Singleplayer men tror knappast det kommer utmana SC2 främst för att Blizzard är kända för sina välbalancerade multiplayer spel(WC3 & SC) medans Relic har inte den blekaste om vad balans är i både Company of Heroes & Dawn of War 1, britterna i CoH är ett skinande exemplar på hur man inte ska balancera team!

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hur kommer det sig att de nöjde sig med ett sämre spel än StarCraft / WarCraft isåfall? Om nu StarCraft å WarCraft hade kunnat ha deras varumärke och Lore.

Tycker ärligt talat att DoW är ett bättre spel än SC... Ser mer fram emot DoW2 än SC2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Vill fortfarande påstå att jag har noll koll om WH40k, men Legion of the Damned är väl ett chaosmarine kapitel? Vet att en handfull färgscheman av marinesen tillhör chaos, bla Emperor's Sons. Väldigt offtopic nu, men jag gillar WH40k universumet även fast jag har noll koll.

Legion of the Damned är en specialstyrka som ingen egentligen vet var den kommer ifrån, men de dyker alltid upp när nöden är som störst... typ... en del tror att de är chaos marines, men då skulle de knappast hjälpa space marines.

Har lite dålig koll på tyranids förutom att de invaderade macragge och är allmänt jobbiga Chaos däremot slog ju nästan ner imperiet i the Horus Heresy.

Permalänk

Tyranider är bara dumma djur. Dom vet inte bättre än att äta vad dom behöver.

Edit:
Tyranidisar är inne.
http://community.dawnofwar2.com/blogs/?attachment_id=362

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
[B]Tyranider är bara dumma djur. Dom vet inte bättre än att äta vad dom behöver.

Måste flika in med att Tyraniderna inte är dumma djur... en del av dem är kapabla att tänka själva och de styrs allihop av ett hive mind, "The Shadow in the Warp".

Känner vi igen oss med Zerg?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
Kommer säkert bli ett underhållande spel, speciellt i Singleplayer men tror knappast det kommer utmana SC2 främst för att Blizzard är kända för sina välbalancerade multiplayer spel(WC3 & SC) medans Relic har inte den blekaste om vad balans är i både Company of Heroes & Dawn of War 1, britterna i CoH är ett skinande exemplar på hur man inte ska balancera team!

De har gjort Homeworld 1 och 2 också.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag har inte riktigt hängt med i de senaste svängarna, men sist jag hörde så ansåg man att Tau kontrolleras av någon annan, Necrons möjligen. Tau Ethereals styr Tau-riket totalt med mindcontrol, och någon styr dem.

Baserat på att Tau inte har någon skugga i warpen så gissar jag att det är Necrons som styr dem.

Annars kan man ju säga att Tyraniderna är goda... de assimilerar alla de stöter på... ja de dödar iofs allting först, men de använder deras DNA iaf...

/hulle.

HAr jag inte läst något om?

Tau är ju en ung ras och Etherelas styr inte med mind control, har för mig att det diskuteras att Ethereals inte fungerar dom psykers då Tau inte har psykers alls och kan därför inte använda sig av The Warp för att resa. Däremot talas der om pheromoner som gör deras argument svår att sätta sig emot.

Och som sagt, de är väl den ras som mest använder diplomati och faktiskt kan skippa att slåss tills allt och alla är utrotade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Har fortfarande lite svårt för 'american soldier' prylen dem kör. Drömmer fortfarande att dem bara öppnar munnen när dem läser högt ur dyrbara böcker.

Vill fortfarande påstå att jag har noll koll om WH40k, men Legion of the Damned är väl ett chaosmarine kapitel? Vet att en handfull färgscheman av marinesen tillhör chaos, bla Emperor's Sons. Väldigt offtopic nu, men jag gillar WH40k universumet även fast jag har noll koll.

den här länken är hyffsat läsvärd om man gillar lore om obskyra Space marine chapters.. inte jätteutförligt med tillräckligt

http://uk.games-workshop.com/spacemarines/cursed/1/

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tycker ärligt talat att DoW är ett bättre spel än SC... Ser mer fram emot DoW2 än SC2.

Som i alla frågor finns det de som tycker annorlunda. Men generellt sett så är SC och WC sedda som bra mycket bättre spel än DoW1.

Och då kan vi återgå till min förra fråga, varför de väljer att skrota SC och WC för att sedan gå med på att släppa DoW1 som i det stora hela är ansett som ett sämre spel om de nu är så försiktiga med sitt varumärke. Ren idioti om du frågar mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
den här länken är hyffsat läsvärd om man gillar lore om obskyra Space marine chapters.. inte jätteutförligt med tillräckligt

http://uk.games-workshop.com/spacemarines/cursed/1/

Man tackar, men jag tror jag börjar läsa lite om den "stora" storylinen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Som i alla frågor finns det de som tycker annorlunda. Men generellt sett så är SC och WC sedda som bra mycket bättre spel än DoW1.

Och då kan vi återgå till min förra fråga, varför de väljer att skrota SC och WC för att sedan gå med på att släppa DoW1 som i det stora hela är ansett som ett sämre spel om de nu är så försiktiga med sitt varumärke. Ren idioti om du frågar mig.

Det kanske har mer att göra med att dom(GW) vill att spel som produceras ska reflektera deras universum som dom har skapat på ett bra sätt eller kanske snarare på det sätt dom vill. GWs känslighet med varumärket är mer att det som produceras med det ska faktiskt spegla dom universum och den atmosfär som dom har skapat.

EDIT:
Angående att tyranider skulle vara dumma djur så är det väl delvis rätt, iaf. om man med tyranider enbart refererar till dom fysiska kropparna. Om det även skulle inkludera synapse varelser beror lite på hur man ser på "The Hive Mind". Personligen så ser jag alla tyranider som den fysiska komponenten av en större varelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
Kommer säkert bli ett underhållande spel, speciellt i Singleplayer men tror knappast det kommer utmana SC2 främst för att Blizzard är kända för sina välbalancerade multiplayer spel(WC3 & SC) medans Relic har inte den blekaste om vad balans är i både Company of Heroes & Dawn of War 1, britterna i CoH är ett skinande exemplar på hur man inte ska balancera team!

då har du antagligen inte spelat något av spelen specielt mycket om du tycker att spelen är obalancerade, CoH är fan ett av de mäst balanserade RTS spelen som finns, men du får gärna säga vad som gör britterna så speciela att spelet blir obalanserat