Permalänk

Bästa chassi

Yo!

Ska bygga ett powerhaus med 4870X2 o nån QuadCore. Behöver ett chassi till det. Ni som är insatta i ämnet - vad ska man ha? Price is not an issue. Vill ha ngt elegant (typ brushed metal), kompakt (maybe uATX) och tyst dock med bra kylning. Inga jävla LEDs eller sånt bullshit. Är ute efter ren och snygg design och kraft i en kompakt och välbyggd låda.

Permalänk
Medlem

Med dina krav tror jag du kommer gilla detta agget.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=167319

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Någon av dom mindre Lian Li-burkarna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Med dina krav tror jag du kommer gilla detta agget.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=167319

Hehe, ja den ser bra ut men är på tok för stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Någon av dom mindre Lian Li-burkarna?

Ja men vilken? Det finns 70000 olika lådor från Lian Li. Vilken är bäst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Ja men vilken? Det finns 70000 olika lådor från Lian Li. Vilken är bäst?

Bäst och bäst vet jag inte om det är fast jag tycker det är väldigt prisvärt.
Lian Li PC-A05B
En recension

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk

Recomenderar P182 jag med.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarlssoN 4.5
Bäst och bäst vet jag inte om det är fast jag tycker det är väldigt prisvärt.
Lian Li PC-A05B
En recension

Klockrent snyggt! Synd att bara silver finns i lager, vill hellre ha svart. Men jag undrar om den har bra kylningsförmåga? Det verkar som att de hittat på en non-standard konstruktion där med luftintaget.

Kollade också på Lian Li PC-A06B http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=214457 men den verkar ha en j-a led i fronten. Men jag gillar att det är hål där på framsidan för antagligen får man bättre luftcirkulation.

Och sen vilken PSU ska man ha för att driva ett sjusst GFX i dagsläget (som passar till den lådan)?

Tnx!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Klockrent snyggt! Synd att bara silver finns i lager, vill hellre ha svart. Men jag undrar om den har bra kylningsförmåga? Det verkar som att de hittat på en non-standard konstruktion där med luftintaget.

Kollade också på Lian Li PC-A06B http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=214457 men den verkar ha en j-a led i fronten. Men jag gillar att det är hål där på framsidan för antagligen får man bättre luftcirkulation.

Och sen vilken PSU ska man ha för att driva ett sjusst GFX i dagsläget (som passar till den lådan)?

Tnx!

Kylningsförmågan i chassit är väl inte den bästa. Fast då får du ändå tänka på att den är bakvänd. Alltså luften går in bak och ut fram. Så man får en väldigt sval processor. Fast en aning varmare hårddiskar.
I övrigt tycker jag att den funkar ypperligt.

Sen när det gäller nätaggregat har jag inte en aning. Fast alla standard agg får ju plats. Jag har ju t.ex Corsair HX520W

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Antec Performance P182 Gun Metal Black röstar jag också för.

Lian Li tycker jag bara ser fina ut, men verkar inte ha så bra kylning eller kabeldragnings-möjligheter.

Men men, det är upp till dig. Har haft ett P182 och du kan dra kablarna sjukt bra + de är tysta. Bara att byta fläktarna till något som är lite tystare om man vill så blir det ännu tystare. Du kommer inte bli missnöjd.

Lycka till!

/Mvh sedde.

Permalänk
Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Om TS har sagt att P182 är för stor så behöver ju inte alla fortsätta tjata om det chassit.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Du kan ganska enkelt förändra luftcirkulationen i Lian Li-chassin med hjälp av de här:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=3425&session=e41c22...

Själv har jag ett Lian Li, men eftersom det är så lätt blir det ibland resonans (och därmed även oljud) i det.
Om man inte ska flytta sitt chassi (t.ex. ta med det på LAN) är det nog snarast en fördel om chassit är så tungt och massivt som möjligt. Jag har faktiskt funderat på att placera en påse med blykulor i botten på chassit för att tynga ner det.

Det gamla argumentet att aluminium kyler bätttre än stål kan knappast spela någon större roll vid den luftcirkulation som fläktarna normalt ger i ett modernt chassi.

Permalänk
Medlem

Lian-Li är självklart, tycker jag.

Skitsnygga utan en massa plast-skräp.
Stilrena, inga blinkande julgranar.
Smarta lösningar.
Härlig aluminium rakt genom.

En kub kanske?

Gå in och kolla på deras produkter: Lian Li
Deras små lådor är fina.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

da-li: Blykulor tror inte jag ger så mycket... några stadiga asfaltsmattor(bitumen) att klä insidan med, tror jag är en bättre ide?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
da-li: Blykulor tror inte jag ger så mycket... några stadiga asfaltsmattor(bitumen) att klä insidan med, tror jag är en bättre ide?

Applet,
jag tror faktiskt att blyhagel har en betydligt högre densitet än asfaltmatta ...

Jag har ett Lian Li-chassi som är några år gammal och har inte monterat hårddiskarna i hållaren längst ner, så där finns det gott om plats. En rejäl påse med blyhagel borde göra susen (det används ju ofta för att att göra högtalarlådor mindre benägna till resonans) och se till att lådan inte kan börja vibrera.

Själv skulle jag helst av allt vilja ha ett Lian Li-chassi i rostfritt stål; med både tyngd och finish! Rostfritt stål har en förmåga att smälta in i omgivningen (kolla t.ex. vissa B&O-högtalare) genom att reflektera alla färger runt omkring sig.
(För mycket rostfritt stål är däremot inte snyggt. Vissa moderna kök ser ju ut som operationssalar ...)

Permalänk
Medlem

Gogo antec p180b, grymt fränt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Applet,
jag tror faktiskt att blyhagel har en betydligt högre densitet än asfaltmatta ...

Jag har ett Lian Li-chassi som är några år gammal och har inte monterat hårddiskarna i hållaren längst ner, så där finns det gott om plats. En rejäl påse med blyhagel borde göra susen (det används ju ofta för att att göra högtalarlådor mindre benägna till resonans) och se till att lådan inte kan börja vibrera.

Ja, du har säkert rätt.
Anledningen till att jag tror mer på asfaltsmattor är att man klär hela insidan, så ljudet inte kan studsa fullt lika mycket. Samt att chassit blir stadigare.
Att bly har högre densitet är jag medveten om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antii
Gogo antec p180b, grymt fränt

Antagligen fortfarande för stort...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Kompakt chassi och HD4870X2 går inte riktigt ihop tycker jag. Kortet är ju 27 cm långt så det gäller att inte ha någon hdd bur i vägen. Kortet får PRECIS plats i P182 utan att behöva ta ur övre hdd buren så det är nog det minsta chassit jag skulle rekommendera. Vet att han sagt att det är för stort men jaja...Lian Li chassit som någon rekommenderade ser schysst ut men det är nog på gränsen där också om det ens är möjligt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990