Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem

Jag är äckligt less wow sedan långt tillbaka men testade expansionen och tog level 70 så fort jag kunde med mina level 60's. Blir nog samma sak när denna expansion kommer.

Permalänk

Min historia i WoW:

Tanka hem trial - Installera. Skapa en Undead Warlock. Slå på den första tio fienderna, få rådäng -> Ragequit och avinstallation av spelet.

Min bästa kompis spelar WoW och jag pratar med honom 1 gång i veckan, om jag har riktigt tur så loggar han in på msn ibland. Innan han började med WoW så kunde jag prata med honom varje dag på msn, han ringde mig, jag ringde honom men nu när han spelar detta spel är han i princip onåbar.

Detta är min syn på spelet:
Tycker du om WoW så har du inga problem att spela det, du kan spela det hela dagen eller om du har kontrol över dig själv så bestämmer du när du ska spela och prioriterar även andra saker före spelande som t.ex hålla kontakt med dina IRL kompisar. Om de också spelar WoW så är ju det klart mycket enklare... Många av mina klasskompisar spelar WoW men de kunde man i alla fall dra ut på krogen med en fredagskväll.

Själv skulle jag uppenbart köra spelet om jag inte hade behövt betala 120kr/månad. Så att säga, betala för att spela ett spel som man redan köpt låter inte riktigt i mitt huvud, betalar du så måste man ju känna att man 'måste' spela, bara för att man har betalat det? Eller är det inte så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Min historia i WoW:

Tanka hem trial - Installera. Skapa en Undead Warlock. Slå på den första tio fienderna, få rådäng -> Ragequit och avinstallation av spelet.

Min bästa kompis spelar WoW och jag pratar med honom 1 gång i veckan, om jag har riktigt tur så loggar han in på msn ibland. Innan han började med WoW så kunde jag prata med honom varje dag på msn, han ringde mig, jag ringde honom men nu när han spelar detta spel är han i princip onåbar.

Tycker du om WoW så har du inga problem att spela det, du kan spela det hela dagen eller om du har kontrol över dig själv så bestämmer du när du ska spela och prioriterar även andra saker före spelande som t.ex hålla kontakt med dina IRL kompisar. Om de också spelar WoW så är ju det klart mycket enklare... Många av mina klasskompisar spelar WoW men de kunde man i alla fall dra ut på krogen med en fredagskväll.

Själv skulle jag uppenbart köra spelet om jag inte hade behövt betala 120kr/månad. Så att säga, betala för att spela ett spel som man redan köpt låter inte riktigt i mitt huvud, betalar du så måste man ju känna att man 'måste' spela, bara för att man har betalat det? Eller är det inte så?

Jo, det kan mycket väl vara så du påstår i slutet. I början spelar man ju mest för att man känner att man måste, man har betalat för det och man vill inte slösa sina pengar på bortkastad tid.

Men efter att ha spelat i ca två år så är det inte det man är ute efter. Är man 70 så vill man ha den där sista delen i sitt epic-set, och är man tillräckligt fast så går det före annat. Är man inte 70, så vill man bli 70 så man kan börja samla sina delar.

Men när man väl har allt, det är då det blir "casual", om man inte börjar på en ny karaktär förstås.

Orkar inte tillägga mer just nu, eller om nån annan vill.

OffT: Mina speldagar gick ut i fredags och jag tänkte att det kan vara skönt att pausa ett tag och jag ser fram emot WotLK och Gta IV så massor så jag skulle behöva sysselsätta mej med något annat (när jag är vid datorn).

Ge mej tips! Helst Gta-likande spel!

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Dalhedaren, håller med dig i att det vore fint för marknaden om WAR blir en bra slutprodukt.. WoW behöver tävla lite om spelarna då jag förutsätter att både Blizz och Mythics utvecklingsbudget blir lite större då = bättre för oss gameoholics.

Slängde faktiskt in WAR betan igår, jäklar vad mycket nytt sedan jag spelade det sist.
Dock lite svårt att hoppa in som lv31, många abilitys att försöka hålla reda på.
Gogo Greenskins!!

Anser också att det skiljer en hel del i grafiken, lite mer realistisk (filmisk) grafik i WAR gentemot WoW's mer tecknad.
Även detaljåtergivningen på vapen och rustningar är snäppet bättre i WAR, plus att man kan "dye" sin gear så att man får en egen look!
Jag är inte alltid imponerad av realistisk grafik, då det i flera fall blir lite som en budget screenad sci-fi.. karaktärerna känns påklistrade på bakgrunden.
Där gillar jag WoW (även om grafiken kan tyckas aningen barnslig), alla kreatur flyter fantastiskt bra in i omgivningen.

Ska sen Blizz putsa lite på grafiken och skuggorna till WotLK så blir det förhoppningsvis mums.

Jaja, antar att sista ordet i fighten mellan WoW och WAR inte är sagt...

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

/playtime ger totalt 4000h+ på mina 2st lvl70 chars. Utöver det har jag inte räknat med 3st lvl40, 2st lvl30 chars. Har heller inte räknat med att jag spelade Closed US Beta, Closed EU Beta och Open EU Beta...

Nu har jag slutat. Trodde jag...Fick 10 dagars free invite av en bekant i spelet. Det kostade mig en transfer (eget fattat beslut) till annan server (190kr), som som tur var insåg jag att det inte var så skoj längre (phew).

Så 10 dagar för 200kr var värt att inse att ens beroende faktiskt är över :>

BTW, nån som vet något nytt beroendeframkallande MMORPG? ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lallassu
/playtime ger totalt 4000h+ på mina 2st lvl70 chars. Utöver det har jag inte räknat med 3st lvl40, 2st lvl30 chars. Har heller inte räknat med att jag spelade Closed US Beta, Closed EU Beta och Open EU Beta...

Nu har jag slutat. Trodde jag...Fick 10 dagars free invite av en bekant i spelet. Det kostade mig en transfer (eget fattat beslut) till annan server (190kr), som som tur var insåg jag att det inte var så skoj längre (phew).

Så 10 dagar för 200kr var värt att inse att ens beroende faktiskt är över :>

BTW, nån som vet något nytt beroendeframkallande MMORPG? ;D

Haha, du vet verkligen inte vad som är bra för dig, eller hur?

WAR kommer 18 september. Där har du nåt som lär blir rejält beroendeframkallande. RvR kommer nog att hålla klorna i folk i ett gott antal år när guilds och realm pride börjar komma igång.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buLLit
Dalhedaren, håller med dig i att det vore fint för marknaden om WAR blir en bra slutprodukt.. WoW behöver tävla lite om spelarna då jag förutsätter att både Blizz och Mythics utvecklingsbudget blir lite större då = bättre för oss gameoholics.

Slängde faktiskt in WAR betan igår, jäklar vad mycket nytt sedan jag spelade det sist.
Dock lite svårt att hoppa in som lv31, många abilitys att försöka hålla reda på.
Gogo Greenskins!!

^^

Kan inte du skänka en beta till mig?

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela WoW när första expansionen kom. Det var nog fan det bästa jag gjort i hela mitt liv

Nog för att jag tycker att spelet är asroligt att spela. Men det tar upp på tok för mycket tid. Man sprang nästan hem från jobbet för att logga in för att raida.

Nu har jag börjat träna regelbundet och har bra mycket mer tid över med vänner. Men visst saknar man raidandet en del ibland. Sen tänker jag på allt roligt jag gjort IRL istället och då försvinner tankarna på WoW

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag började tänka på en sak. Vi hade nationella provet i Svenska B en gång, det var muntligt och det skulle handla om "Moderna Människan". Jag pratade om uppfinningar, men en tjej pratade skit om WoW och alla som spelar det.

"Killar som spelar WoW är killar som inte får tjejer" - Jag spelar WoW och har tjej...min tjej har även provat på WoW.

"Folk som spelar det har inga vänner" - Jaså?

"Man umgås inte med någon om man spelar spelet" - Jo då, det gör man. Man umgås med någon över nätet. Det är tamigfan ungefär samma som när man skriver med någon över MSN.

När vi hade detta muntliga delen av nationella provet så spelade jag inte WoW.

Jag skulle kastat böcker på tjejen som sa VÄLDIGT idiotiska saker, enbart för att hon är efterbliven

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Alltså, för min egen del spelar jag wow med folk jag känner, annars skulle det vara skittråkigt. Så har det iofs varit INNAN WoW också, spelade alla möjliga olika FPS-spel med folk jag kände.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Samma som shelter, testat andra spel, men inget är som WoW

Visa signatur

Min Dator: Q9550 Radeon HD 4870x2 Noctua NH-U12P Crosair Dominator 4gb Crosair 650W , Raptor 150 gb Gigabyte GA-EP45-DS4

Permalänk
Medlem

Eve online eller Tabula Rasa

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper 1 (Dungeon Keeper gold), RTS med en udda böj, sjukt kul spel.
Har för mig att det är gratis att ladda hem och att det inte bryter mot några copyright regler.

Passa er för uppföljaren dock, den var läskigt dålig. Eller kanske inte dålig, bara mycket sämre än den första.

PS: Fixa DK1 på svenska, då får ni mycket häftiga kommentarer som får er att vika er av skratt och lysa i ondskans mörker!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Och för dom som inte fattat det än nu med lanseringen av Fallout 3 så ÄR Fallout 1 -2 och Tactics
nått utav de bästa spel som gjorts.

Nån nämnde även Svea Rike, svensk tillverkat, gammalt och skitkul.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

spelat wow sen betan.. haft några uppehåll.. längsta var nog 3-4 månader.. men som alltid så faller man tillbaka.. nu senaste spelade jag warhammer online en månad.. visst, hyffsat bra.. har lite att ta av.. dock så har de fortf en heldel bugg-fixer osv att göra... kan säkert bli något om många spelare fortsätter spela... dock så räckte inte detta, WAR som är i barnstadiet, till för att täcka mina behov.. så nu har jag återigen aktiverat mitt wowkonto efter 2 månader..

Vad jag ser i wow men inte i war är att det är fan så mycket roligare att levla i wow... de personliga relationerna man får till sin karaktär under upplevling är väldigt svårslaget...
Vad som är bra med war där emot är att det inte kräver lika mycket tid som wow, och det är inte allt för dåligt spel.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Det finns INGET spel som kan ta WoW's plats, har försökt sluta ett flertal gånger och deletat ett flertal gubbar.

Jag tycks tyvärr sakna karaktär för att kunna spela måttligt, vilket är synd, då det i min mening är den ultimata avkopplingen.

Permalänk
Medlem

Som många har skrivit så är Wow ett starkt knark som även jag fastnat i, började redan i usa-betan. då hade jag alldrig rört ett rpg spel öht innan

Jag sålde min speldator till slut, skolan funkande inte. Jag tror att det avspeglar sig ganska mycket på min nuvarande livssituation! från lat skolkare som bor hos mamsen till jobb, gf, 2 bilar, lägenhet etc..

Har dock spelat endel senaste året på piratserver, Är livrädd för wotlk

Stay in school

Permalänk

Jag har också slutat med wow. Mitt nya mål är att spela igenom HELA final fantasy serien, från I till XII, och XIII när det nu släpps.

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft något sug för WoW på några månader. Och känner inget speciellt inför expationen, då det känns som den kommer bli lika dålig som tbc var/är. Sen kan jag även inte välja om man ska spela ally eller horde, har spelat horde i 3år.
Så får se om man köper wotlk eller inte, men det blir säkert det ändå i slutändan :S

Någon som känner som mig och inte heller vet om de ska spela och om man isåfall ska spela horde eller ally?

Vill ha tillbaks pree-tbc, var så sjukt kul då.....

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Warhammer online: Age of reckoning , inte kommit så längt än (Nyligen patch 1.04b) , men tycker ändå att det är ett grymt bra spel, visst har det sina små buggar och lite obalans och sånt, men det kommer för hoppningsvis fixas förr eller senare

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk

Slutade för ca ½-1 år sen. Wow var mycket bättre innan TBC kom ut

TBC, enligt mig, förstörde känslan av wow.

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnöRöjjarN
Slutade för ca ½-1 år sen. Wow var mycket bättre innan TBC kom ut

TBC, enligt mig, förstörde känslan av wow.

agree

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Efter drygt 2års tjatande/frågande från några kompisar testatde jag för 1-2mån att testa wow, efter alla sa att det började efter lvl 70 (har tidigare bara testat trial till lvl 20). Jag levlade upp en gubbe till lvl 70 med full merciless set och epic gear. Efter jag hade de tyckte jag fortfarande att det var så sjukt obalanserat i PvP så det blev sjukt tråkigt.

La ner skiten och fortsätter lira Guild Wars. Kul, balanserat och kräver inte X antal timmar för inget.

Förstår inte hur man kan fastna för wow direkt, visst var det kul när man levlade. Men det e ju så dåligt balanserat så det e skrämmande om man jämför med exempelvis GW.

Men men, smaken e väl som baken...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Ja man kan ju inte annat säga än att Blizzard har lyckats med spelet.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlm
Ja man kan ju inte annat säga än att Blizzard har lyckats med spelet.

Lyckats med spelet ja, lyckats med balanseringen nej.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Warhammer online var en besvikelse för mig, inget som kan ersätta wow iallafall. Så jag har laggt ner allt mmo spelande. Kings bounty the legend är väldigt kul nu, och legend i väntan på diablo 3.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

För att återkoppla lite kan jag som trådskapare summera lite vad jag gjort för att fylla WoWs tomrum.

Jag började med att köpa ett nytt flashigt grafikkort eftersom mitt eviga WoWande historiskt inte krävde några som helst uppgraderingar av hårdvaran. Testade lite nya spel och förundrades över den briljanta grafiken, men inte fan orkade jag mer än 30 minuter per spel.

Jag följde någons råd och plöjde igenom Titan Quest - Immortal Throne några gånger. Ensam :-/ Sen dök plötsligt Warhammer Online upp. Jag och många av mina gamla WoW-polare satte med entusiasm tänderna i det. Visst, det var buggigt och långa kötider osv men spelet förbättras hela tiden. Det var riktigt kul ett tag. Ända tills folk slutade spela. Till sist var jag ensam i stort sett varenda gång jag spelade. Vad gjorde då de som hoppat av WAR? Jo de hade gått tillbaka till WoW!

Så vad gör man? Idag är det release av Lich King. Jag sitter på jobbet och stirrar på klockan med ett bokningskvitto i handen.

Med andra ord så är jag tillbaks på ruta ett. Hoppas att WotLK skänker mycket spelglädje till detta annars så uttjatade spel. Håller med som en del säger här att TBC tog bort lite av tjusningen. Glömmer aldrig den svunna tiden när man sprang omkring med blå gear som tagit månader att samla ihop och var hur nöjd som helst. Sen började man raida och fick sin första epic! osv...
I TBC blev det inflation på färgen lila. Idag är det sensation om någon överhuvud taget hade fler än ett blått föremål på sig. Å andra sidan gillade jag att det dök upp 10-mannainstanser osv. så att även den som lever utanför Azeroth kan känna att man hinner göra nåt. Bla bla bla... kan snacka hur länge som helst. Nu är det bara en sak som gäller: lvl 71... 72... 73...

Permalänk
Medlem

Finns det ingen tråd för oss som aldrig gillat skiten från första början?

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Finns det ingen tråd för oss som aldrig gillat skiten från första början?

/R

söker du en tråd där du kan klaga på wow och alla som spelar wow? annars finns det ju tusentals trådar som inte handlar om wow.

klockarn; Låter precis som min historia! fast jag köpte istället en helt ny dator.. provat en hel del shooters sen jag hoppade av wow (en stund) ... provade WAR en månad (+betan) .. WAR har potential.. men saknar lite mer uppdateringar, sen kanske jag provar igen.. på en full-server med mycket spelare
Men så som din historia slutat så är även jag tillbaka till wow nu.. väntar på min beställning av wotlk och har skapat en ny UD warrior på kazzak :S

Dock vill jag rekommendera ett spel jag provade.. som jag är redan beroende av fast jag bara spelat demo.. "Left 4 Dead" om du vill spela Shooter co-op spel och få lite pause från wow

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Min historia i WoW:

Har spelat ungefär lika mycket WoW som du och jag hatade det fullständigt!
Har samma syn på spelet överlag som du har.
Betala för ett spel man köpt????
Dessutom så försvinner ju det riktiga livet totalt för de riktigt inbitna!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
För att återkoppla lite kan jag som trådskapare summera lite vad jag gjort för att fylla WoWs tomrum.

Jag började med att köpa ett nytt flashigt grafikkort eftersom mitt eviga WoWande historiskt inte krävde några som helst uppgraderingar av hårdvaran. Testade lite nya spel och förundrades över den briljanta grafiken, men inte fan orkade jag mer än 30 minuter per spel.

Jag följde någons råd och plöjde igenom Titan Quest - Immortal Throne några gånger. Ensam :-/ Sen dök plötsligt Warhammer Online upp. Jag och många av mina gamla WoW-polare satte med entusiasm tänderna i det. Visst, det var buggigt och långa kötider osv men spelet förbättras hela tiden. Det var riktigt kul ett tag. Ända tills folk slutade spela. Till sist var jag ensam i stort sett varenda gång jag spelade. Vad gjorde då de som hoppat av WAR? Jo de hade gått tillbaka till WoW!

Så vad gör man? Idag är det release av Lich King. Jag sitter på jobbet och stirrar på klockan med ett bokningskvitto i handen.

Med andra ord så är jag tillbaks på ruta ett. Hoppas att WotLK skänker mycket spelglädje till detta annars så uttjatade spel. Håller med som en del säger här att TBC tog bort lite av tjusningen. Glömmer aldrig den svunna tiden när man sprang omkring med blå gear som tagit månader att samla ihop och var hur nöjd som helst. Sen började man raida och fick sin första epic! osv...
I TBC blev det inflation på färgen lila. Idag är det sensation om någon överhuvud taget hade fler än ett blått föremål på sig. Å andra sidan gillade jag att det dök upp 10-mannainstanser osv. så att även den som lever utanför Azeroth kan känna att man hinner göra nåt. Bla bla bla... kan snacka hur länge som helst. Nu är det bara en sak som gäller: lvl 71... 72... 73...

Japp. Så är det. WoW är världens mest beroendeframkallande drog. Även fast jag gillar att spela det, även fast jag -trots mitt stretande- nu gått tillbaka till det, Även fast det har likheter med spel. Så är WoW inget spel. Det är en drog och jag hatar det. Jävla hatkärlek! Hoppas verkligen jag blir överförväntansfull och tröttnar på det