Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Har spelat ungefär lika mycket WoW som du och jag hatade det fullständigt!
Har samma syn på spelet överlag som du har.
Betala för ett spel man köpt????
Dessutom så försvinner ju det riktiga livet totalt för de riktigt inbitna!

vill man ha ett spel med kundsupport dygnet runt.. game-masters som ständigt övervakar servrarna.. ett stort antal servrar som körs med stor belastning 24/7 .. som kräver omstart varje vecka... och för att inte glömma all utvecklinga som sker hela tiden i patcher osv.... tror du att en kostnad på ~400kr täcker det? tror jag knappast med tanke på att spelet har varit nästan lika aktivt i 5år.. men om du istället jämför med cs.. som har få uppdateringar.. och du spelar på egna servrar.. ingenting som valve hostar.. och supporten kan du ju inte få genom live-chat ingame korttid efter du felanmält... det är en JÄVLA skillnad på MMO spel och övriga spel... och jämför du mmo's som har engångskostnad så har de långt ifrån samma kvalité.

edit: jag har inte en aning om hur många anställda blizzard har som jobbar med wow hela dagarna... men det är nog en hel del.. och de jobbar inte gratis och tänk på att de redan jobbat under 5års tid... visst,, blizzard går ju med stor sannolikhet i plus.. men det är ju meningen att dom ska också.. dom vill ju inte gå plus, minus, noll..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Min historia i WoW:

Tanka hem trial - Installera. Skapa en Undead Warlock. Slå på den första tio fienderna, få rådäng -> Ragequit och avinstallation av spelet.

Min bästa kompis spelar WoW och jag pratar med honom 1 gång i veckan, om jag har riktigt tur så loggar han in på msn ibland. Innan han började med WoW så kunde jag prata med honom varje dag på msn, han ringde mig, jag ringde honom men nu när han spelar detta spel är han i princip onåbar.

Detta är min syn på spelet:
Tycker du om WoW så har du inga problem att spela det, du kan spela det hela dagen eller om du har kontrol över dig själv så bestämmer du när du ska spela och prioriterar även andra saker före spelande som t.ex hålla kontakt med dina IRL kompisar. Om de också spelar WoW så är ju det klart mycket enklare... Många av mina klasskompisar spelar WoW men de kunde man i alla fall dra ut på krogen med en fredagskväll.

Själv skulle jag uppenbart köra spelet om jag inte hade behövt betala 120kr/månad. Så att säga, betala för att spela ett spel som man redan köpt låter inte riktigt i mitt huvud, betalar du så måste man ju känna att man 'måste' spela, bara för att man har betalat det? Eller är det inte så?

Det är läskigt hur det där låter som min situation, med undantaget att jag spelade WoW med min kompis. Efter att jag slutade har kontakten med honom blivit i princip lika med noll.

Funderar ibland på att börja igen bara för det, men så minns jag hur mycket jag hatar repetitionen i det, som ett andra jobb man betalar för att få äran att göra.

Permalänk
Medlem

Kollade Gametrailers.com's The Warcraft Retrospective igår. Den tredje och sista delen berättade sagan om World of Warcraft.

Jag började spela ett par månader efter releasen och höll ångan uppe enda fram till TBC. Minns spänningen. Mitt första möte med ett MMORPG. Blev alldeles tagen av nostalgi när bilder från Scarlet Monastery och Molten Core rullade fram till pampig musik och berättarröstens historia.

Varför fortsatte jag då inte efter TBC-releasen? Jag är en väldigt intensiv gamer. Ska det va, ska det va ordentligt, med andra ord. Antingen hänger man med toppguilderna och har fetaste gearen på servern, eller så får det vara. Jag kan inte stå där i Orgrimmar och se alla epics utanför banken utan att dregla girigt. Tidsmässigt funkade det inte och WoW lades på hyllan.

Jag fick ett återfall i våras. De närmaste 5-6 polarna rerollade och självklart kunde jag inte stå utanför när snacket till 50% rörde WoW igen. Hade kul fram till lvl 62, sen började spelet ta så där förbannat mycket tid igen och jag vart lite trött på det. Gillade inte heller ändringarna som gjordes iom TBC. Tyckte nog bäst om tiden innan Ahn Qiraj.

Vad jag vill komma till är att hypen som finns kring WoW har alltid varit större. än själva spelet för mig. Varje gång jag börjar om blir jag alltid lika besviken efter ett tag. Man får stunder när man saknar ventrilosnacket under 40manna-raidsen som fan, men snabbt kommer jag också ihåg hur mycket Ironforge-idling, Tyr's Hand-farmande och honorgrinding som ligger bakom det. Alla de där minnesvärda stunderna är för få i proportion till tiden man lägger ned.

Ingen speltillverkare kommer kunna bräcka WoW, utom möjligen Blizzard själva. Spelet har gett mig mycket, men hör hemma på hyllan. De goda minnena kommer bara förstöras genom att man försöker återuppleva dem.

TILLÄGG: Såg era synpunkter på månadsavgiften. Som annan tidigare nämnt så skulle det aldrig funka utan finansiering utöver kostnaden för CD/DVD-skivorna. 120kr/månaden motsvarar ett biobesök med godis per månad. Tänk vad mycket pengar ni sparat på att tanka musik/filmer istället för att köpa dem under perioden som WoW varit ute. Ser inte riktigt problemet. Sen kan man göra som jag och få tillbaka allt man lagt ut på spelet genom att sälja sitt konto.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ja, WoW och WAR ser lika ut... på samma sätt som Pokemon och Sin City ser lika ut. Sen rår väl inte Mythic på att Blizzard lånade karaktärer och lore från Warhammer i mitten på 90-talet...

Hmm, känns som alla mmo spel involverande Alver, Dvärgar, Orcer etc var rätt inspirerade av JRR Tolkiens böcker "the hobbit" och "lord of the rings". och så vitt jag vet så har de flesta fantasy karaktärer lånats från hans böcker. (eller var de påhittade innan?) så att säga att de är tagna från Warhammer är ju rent bull****

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Hmm, känns som alla mmo spel involverande Alver, Dvärgar, Orcer etc var rätt inspirerade av JRR Tolkiens böcker "the hobbit" och "lord of the rings". och så vitt jag vet så har de flesta fantasy karaktärer lånats från hans böcker. (eller var de påhittade innan?) så att säga att de är tagna från Warhammer är ju rent bull****

Om jag minns rätt så var det inte JRR Tolkien som kom på alver, jättar, troll, orcher, dvärgar.. kan dock inte backa upp med någon information .. men har för mig att fantasin framstod långt före böckerna kom. Böckerna är ju ändå inte så super gamla.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Hmm, känns som alla mmo spel involverande Alver, Dvärgar, Orcer etc var rätt inspirerade av JRR Tolkiens böcker "the hobbit" och "lord of the rings". och så vitt jag vet så har de flesta fantasy karaktärer lånats från hans böcker. (eller var de påhittade innan?) så att säga att de är tagna från Warhammer är ju rent bull****

Nä, Alver kommer från nordisk mytologi, likaså dvärgar. Däremot orker och hober kommer från Tolkiens verk
Så helt rätt har du inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Nä, Alver kommer från nordisk mytologi, likaså dvärgar. Däremot orker och hober kommer från Tolkiens verk
Så helt rätt har du inte

Hober kan jag nog ge JRR.. men orcher? säker på att de inte uppstått i någon form tidigare från nån religiös historia? jag menar.. man har ju sett det mesta i alla regioner.. demoner och jättar.. och mycket kommer ju från den nordiska .. vikingar som slogs med jättar osv.. (vill inte fördjupa mig) .. och sen alla märkliga målningar som varit sedan stenåldern osv.. svårt att tänka mig att ingen kommit på en grön-stor gubbe (hulken) innan JRR

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Hober kan jag nog ge JRR.. men orcher? säker på att de inte uppstått i någon form tidigare från nån religiös historia? jag menar.. man har ju sett det mesta i alla regioner.. demoner och jättar.. och mycket kommer ju från den nordiska .. vikingar som slogs med jättar osv.. (vill inte fördjupa mig) .. och sen alla märkliga målningar som varit sedan stenåldern osv.. svårt att tänka mig att ingen kommit på en grön-stor gubbe (hulken) innan JRR

Citat:

Orc (OR'k) is a word used to refer to a race of various tough and warlike humanoid creatures in various fantasy settings, appearing originally in the stories of Middle-earth written by J. R. R. Tolkien and derivative fictions.

Källa: wikipedia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vill man ha ett spel med kundsupport dygnet runt.. game-masters som ständigt övervakar servrarna.. ett stort antal servrar som körs med stor belastning 24/7 .. som kräver omstart varje vecka... och för att inte glömma all utvecklinga som sker hela tiden i patcher osv.... tror du att en kostnad på ~400kr täcker det? tror jag knappast med tanke på att spelet har varit nästan lika aktivt i 5år.. men om du istället jämför med cs.. som har få uppdateringar.. och du spelar på egna servrar.. ingenting som valve hostar.. och supporten kan du ju inte få genom live-chat ingame korttid efter du felanmält... det är en JÄVLA skillnad på MMO spel och övriga spel... och jämför du mmo's som har engångskostnad så har de långt ifrån samma kvalité.

edit: jag har inte en aning om hur många anställda blizzard har som jobbar med wow hela dagarna... men det är nog en hel del.. och de jobbar inte gratis och tänk på att de redan jobbat under 5års tid... visst,, blizzard går ju med stor sannolikhet i plus.. men det är ju meningen att dom ska också.. dom vill ju inte gå plus, minus, noll..

Men man ids inte lägga pengar och tid vid såna saker som vore viktigt för att föra spelet fram i tiden...t.ex. grafik motor.
Spelet ser ju hemskt föråldrat ut!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

grafiken är inte allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pillzan
grafiken är inte allt.

Nej Grafiken är inte allt, det är i och för sig sant men dock så försvarar alla WoW spelare sig alltid med den repliken eftersom dom vet att spelet ser föråldrat ut.
Sådant kunde man faktiskt försöka uppdatera en aning med alla de pengar som kommer in....

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Hmm... Nu ska jag inte försvara WoW men typ som CS är bättre grafik i? Spelar både CS och WoW men slutade med WoW för drygt ett halv år sen.
Ska man gå efter grafiken i alla spel så vem har sagt att ni ska välja WoW?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Tycker grafiken i wow är rätt fin, kanske inte avancerad, men välgjord. hade gärna sett lite gräs dock terrängen är så jäkla tråkig i wow, släng in heltäckande gräs eller växtlig terräng hade varit super nu är det ju bara små gräs-stumpar här o där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Tycker grafiken i wow är rätt fin, kanske inte avancerad, men välgjord. hade gärna sett lite gräs dock terrängen är så jäkla tråkig i wow, släng in heltäckande gräs eller växtlig terräng hade varit super nu är det ju bara små gräs-stumpar här o där.

Exakt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Ingen här som har köpt Wrath of the Lich King och kan berätta lite om grafiken där kanske?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Ingen här som har köpt Wrath of the Lich King och kan berätta lite om grafiken där kanske?

lite fel tråd.

här är ju för dom som tröttna på wow =P
du har ju wow tråden här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=873...

själv så installerade jag wrath, körde dk i hmm 5 min? å nu har man tröttnat på wow.
får se när man dammar av liret igen. innan wotlk så hade man inget sug på ca 2 veckor å mindre sug efter spelet fick man när man testade nya charen =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Tycker grafiken i wow är rätt fin, kanske inte avancerad, men välgjord. hade gärna sett lite gräs dock terrängen är så jäkla tråkig i wow, släng in heltäckande gräs eller växtlig terräng hade varit super nu är det ju bara små gräs-stumpar här o där.

Om ni inte provat den här macron tidigare så tipsar jag om den. Ser lite bättre ut iaf.
http://www.tentonhammer.com/node/31011

Permalänk
Medlem

Glömde bort att detta var en tråd för dom som har tröttnat på WoW hehe

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Glömde bort att detta var en tråd för dom som har tröttnat på WoW hehe

jo så sant så har tröttnat på wow många gånger, o alltid nån månad eller halvår efter så testar jag det igen...och tröttnar lika fort igen antar att det inte finns så många stora mmo där ute så man har inte så mycke val, iaf inte om man vill att det ska vara en propp smockad värld me mycke folk. lira SWG förr o det var väldigt folktätt o roligt, sen när wow kom så gjorde dem om SWG till en "SWG a la wow-style" och allt folk stack över tilll wow istället, sen blev det glesbyggd av hela skiten hehe. är riktigt nyfiken på vad de kokar ihop för nytt mmo hos blizzard dock, ska ju vara "helt nytt" så kan bli intresant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Men man ids inte lägga pengar och tid vid såna saker som vore viktigt för att föra spelet fram i tiden...t.ex. grafik motor.
Spelet ser ju hemskt föråldrat ut!!!

Jag skulle vilja se ett MMO som kan drivas på majoriteten av datorer med tex crysis grafik i en miljö med upp till 200 personer som slänger spells med animations m.m. som flyter på någorlunda bra. I dagens läge är det omöjligt, man kan helt enkelt inte ha topp grafik i ett MMO om man vill att alla/många ska kunna driva det. Jag menar jag hamnar ibland på riktigt låg fps i war när det är runt 100vs100. Hade det vart med crysis motorn tex som kräver en hel del mer tvivlar jag på att jag ens fått 1fps. Både wow och war ser bra ut för att vara MMO, det ena ser lite barnsligare ut än det andra, men spelen kan ju iaf spelas även om man inte har en månadsinkomst på 50k+

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

hej jag heter jens och jag är wowist, det är nu ca 100 dagar sedan jag senast spelade wow.

hehe wow var bra men det är ju samma sak om och om igen, instanserna var kul men även det blev trist.. sjukligt beroendeframkallande dock..

fallout online nån??

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

elder scrolls online

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
elder scrolls online

Diablo3, kan blizzard misslyckas och floppa totalt med ett spel?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Nej Grafiken är inte allt, det är i och för sig sant men dock så försvarar alla WoW spelare sig alltid med den repliken eftersom dom vet att spelet ser föråldrat ut.
Sådant kunde man faktiskt försöka uppdatera en aning med alla de pengar som kommer in....

Grafiken ska vara förbättrad i WotLK. Men att grafiken inte är så krävande är ju bara en fördel. Det är just därför så många kan spela det. Det krävs inte direkt en top notch dator för det

Permalänk
Medlem

Daskar fram tråden lite.
Spelat till och från, fram tills ja fick hem wotlk, 10min spelade.
Känndes som att få en känga i skallen, tillbaka till ruta 1 , questa upp sig till 80, så sen dess har ja inte spelat det =P

hade ca 30 dagar kvar på kontot, loggade inte ens in för att titta till.
Finns inget sug efter spelande, eller nåt i den stilen.

Hoppas ni andra som inte kan sluta ser ljuset i instansen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Finns ingen anledning att uppdatera grafikmotorn eftersom grafiken i Wow är tillfredställande för alla utom dem som är grafikkåta och dessa spelar uppenbarligen helt fel spel i såna fall.

Kan inte annat än hålla med. Är så *blip* trött på alla snorungar som inte bryr sig om annat än "snygg grafik, dyra grafikkort och FPS".

Och sen ska folk gnälla på SPELTILLVERKARNA? Goddag yxskaft. xD

Nej det är inte så speciellt konstigt att spelen utvecklas åt det håll de gör idag.

Permalänk
Medlem

För mig är det samma visa varje gång

Spela tills man har bäst gear, bli less, göra en alt, få bäst gear, bli less -> sälja. Sålde shamanen på julafton, får se när eller om man orkar börja igen

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

¤ Angående månadsavgiften : 120kr i månaden är otroligt billigt för den mängd underhållning spelet ger dig. Som flera sagt innan, man kan få hjälp av GMs närsom, patchar med buggfixar, classbalances, ny content släpps regelbundet osv.

¤ Angående grafiken : Visst, WoW är 5 år och baseras på en gammal grafikmotor MEN, om ni inte märkt det så har grafiken förbättrats en hel del sen WoW 1.0. Ett exempel är paladiner och seals. Vilken skillnad! Många undrar varför de har kass FPS i Northrend. Svaret är enkelt : grafiken har förbättrats på vissa punkter, och nya effekter har lagts till.

¤ Angående spelet : WoW har förändrats rätt mycket sen jag startade en paladin i Elwynn Forest för flera år sedan. Då kändes världen enormt stor, farlig och oupptäckt. Inga WoW databaser fanns, inga guider, ingenting sådant. Jag kunde inget om WoW och allt kändes spännande och nytt. Sen dess har man lärt sig spelet och världen har blivit mindre i och med flyg mounts (lite som i verkligheten eller hur?) dock mycket rikare på monster, dungeons, items, spells, talents o.s.v. Från att vara ett litet MMORPG har det plötsligt blivit det största av dem alla. Och ska något vara så stort så måste det passa alla, alltså har WoW blivit lättare att spela och mer mainstream. Men fortfarande tycker jag det är det bästa MMO jag spelat Trots att det är så beroendeframkallande och själ så mycket tid. Man får helt enkelt se det som en hobby.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

jo själv har man ledsnat på wow många säger att wow e väldig mångsidigt o att man har mycket att göra. men det enda jag har att göra e att farma gear, det e väll det man gör i wow. och efter den nya expantionen så e det enu tråkigare när man e max lvl. så jag har stora funderingar på att sluta för att det ger inget nu nå mer. själv tyckte jag att 1-60 innan alla expantioner kom vad det roligare. folket, saker man kunde göra mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn
[B]

Jag är rädd för rymden. Skämt åsido, föredrar svärd framför laser. Men å andra sidan gillar jag ju Starcraft. Än en gång... går det testa utan att köpa?

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=104104&bid=1

14 dagars trial.

Bli inte skrämd om du inte fattar allt precis direkt som man gör med WoW. Eve är ett ganska invecklat spel men när man väl lär sig så är det underbart.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!