Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem

på tal om dawn of war 2...om du laddar ner steam så kan du ladda ner det gratis...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Grafiken är inte allt" är helt korrekt och att säga att enbart WoW "nördar" säger så är lite fel, och det är rätt smart av Blizzard att inte ha OMG IMBA GRAPHIIIIIIKKKKKZZZZ!!!

Desto "sämre" grafik, desto flera kan spela spelet = mera skoj \o/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

... igår kom jag in i en sån där djup hacka i WoWandet då jag funderade deprimerat på vad det finns för mening.. man har klarat alla instancer och raider wow har att erbjuda.. visst, jag har inte speciellt bra gear men jag har nästintill blivit boostad genom 25man raiderna. Det enda som skulle hända om jag fortsatte att farma gear är att jag stiger en aning på dps-meter.. och det betyder ju inte speciellt mycket.

Satt och åmade mig länge medan jag sprang runt i wintergrasp och bg samtidigt som jag gång på gång blev ägd av ret-paladiner och allt annat som söker sig till warriors.. ang det.. när blev en tung barbar, bärsärk, krigare, viking en klass som dör som en fluga? En warrior blir ju 'target:ad' först av alla i t.ex arena för att de dör så förbannat snabbt.
Aja, var trött på det mesta.. efter att ha tänkt på det lilla som finns kvar till PvE så tänkte ja på vad som finns i PvP.. man kan farma och försöka pvp upp till 2000 rating+.. men sen då? när man fått sina deadly saker.. folk säger att det blir tråkigt i arena efteråt för att det bara blir samma sak om och om igen. Samtidigt så är Arena buggat på något sätt just nu.. kan inte förklara buggen riktigt.. men kort sagt så förlorar man mer raiting än vad man tjänar på ett litet annorlunda sätt.. står om på wowforumet.

Hur som helst.. efter att ha åmat mig lite till för min kompis jag spelar med så kommer han på idén att att skapa alts som är bättre för pvp.. jag är skeptisk först och vill / orkar helst inte skapa ännu en karaktär från lvl1.. men han övertalar mig genom att han kommer lvlat åt mig medan jag arbetar osv.. samt att han boostar.. blir lite taggad då jag kommer då spela paladin som jag HATAR som mest.. dock inte som ret utan som holy när man väl blir 80.. och han kör DK.. vad är bättre än det? en DK som kan ta riktigt mycket stryk.. och en paladin som är riktigt svårdödad oxå.. i ett 2on2 team.. blir jag cc och silanced som healer mycket och börjar hamna efter så kastar DK'n en anti-magicshield över mig.. enda som saknades skulle vara att vi båda spelade human för racials, men men.. blir att fortsätta som horde.. och spela bland de fulaste klasserna, bloodelf paladin, eftersom där har man redan massa guld, boosts osv.. så då kan man köra engineer holy-pala vilket är sinnessjukt i pvp.

Får väl köra detta ett tag nu.. fan när kommer man kunna gå ifrån wow och aldrig titta bakåt? Många avbrott har gjorts men alltid kommit tillbaka.
Nu kommer det ju visserligen spelet Aion i slutet av mars.. det kanske blir något att övergå till.. ? eller Tera som kanske kommer i sommar... sen är ju det efterlängtade Diablo3 nått år bort kanske.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
...Kunna tapetsera ett hus med texten....

Gah aldrig funderat på dela upp texten en anning?
tröttnade och läsa efter ett par rader tyvär.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Gah aldrig funderat på dela upp texten en anning?
tröttnade och läsa efter ett par rader tyvär.

heh.. skrev under flera tillfällen för ja sitter på jobbet.. såg efteråt att det va långt men orkade inte pillra.. inte riktigt haft tid idag

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd

Just detta med paladins och DK som pajjar hela spelet.balansen mellan klasserna är ju totalt fuckat.Enda som gör att jag vill lägga av med WOW är just obalansen.BG wintergrasp arena suger hårt nu som prälle även om jag går som disc är jag chanslös mot dom klasserna =/ lamezard....Får väl göra som alla starta en DK.. =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Just detta med paladins och DK som pajjar hela spelet.balansen mellan klasserna är ju totalt fuckat.Enda som gör att jag vill lägga av med WOW är just obalansen.BG wintergrasp arena suger hårt nu som prälle även om jag går som disc är jag chanslös mot dom klasserna =/ lamezard....Får väl göra som alla starta en DK.. =P

Precis.. som jag skrev.. jag va oerhört nära på att sluta där.. men eftersom min kompis övertalade mig och erbjöd att spela och lvla min karaktär när inte jag har tid .. samt att vi då har bästa kombon för arena så lyckades han hålla mig kvar.
Dock ser jag inte riktigt DK som OP.. de är dock bra på att ge support för andra.. min fury warr tog DKs i 1on1.. grejen är det att de är bra på att överleva samt att de ger bra support till sin healer i arena.
Ret-paladiner är OP, helt störda.. dock kommer jag att spela holy vilket iof är väldigt bra.. men inte så störd som ret

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Ingen som kör warhammer online?

Jag har äntligen slutat med wow. Avinstallerade det här om dagen. Bara tanken på vilken tid det tar att installera igen borde väl skrämma dom flesta till att börja igen?

Sen undrar jag en sak om Eve-online. Är inte det väldigt teamplay baserat?
Eller kan man gå in själv, och lira...själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eGGe
Ingen som kör warhammer online?

Jag har äntligen slutat med wow. Avinstallerade det här om dagen. Bara tanken på vilken tid det tar att installera igen borde väl skrämma dom flesta till att börja igen?

Sen undrar jag en sak om Eve-online. Är inte det väldigt teamplay baserat?
Eller kan man gå in själv, och lira...själv?

Spelade WAR en månad efter det släpptes.. va inget för mig efter att ha spelat wow så pass länge.. PvE är ett SKÄMT i WAR.. stelt och tråkigt.. idén med RvR är ganska kul.. men var inte tillräckligt för att hålla mig kvar till det.. återgick till wow efter en månad av WAR

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka till WoW efter ett 8 månaders uppehåll. Och jag fick reda på att min enhancement shaman som jag jobbat på mest i TBC var helt värdelös.

Så jag gick tillbaka till min gammla ret paladin som jag knappt spelat alls i TBC, och den var riktigt bra nu, men tyvärr så har den väldigt dåliga grejer.

Vill hellst fortsätta med min shaman eftersom jag vart less på min paladin före TBC, men det är hopplöst har får spö av allt.

Jag kör i princip bara pvp, förutom när jag levlar upp.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Kom tillbaka till WoW efter ett 8 månaders uppehåll. Och jag fick reda på att min enhancement shaman som jag jobbat på mest i TBC var helt värdelös.

Så jag gick tillbaka till min gammla ret paladin som jag knappt spelat alls i TBC, och den var riktigt bra nu, men tyvärr så har den väldigt dåliga grejer.

Vill hellst fortsätta med min shaman eftersom jag vart less på min paladin före TBC, men det är hopplöst har får spö av allt.

Jag kör i princip bara pvp, förutom när jag levlar upp.

heh.. håller med dig ang shaman.. iaf när jag spelar som warrior.. bland de få klasser en warrior kan ta.. jag skrattar högt i ventrilo när man möter en shaman i arena.. för då vet man vem man ska nuke:a
istället blir det då tvärtom när man möter en ret-paladin eller en mage.. då gråter man i ventrilo
Lvla upp paladin till 80.. och vänta på att blizzard släpper en buff på shamans

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

WoW.. ett underbart spel, det bästa spelet i världen(För de som inte är anti det). Vilket annat spel finns det som är så mångsidit som WoW, men Blizzard har förstört det för att tjäna pengar, de skapade Wrath of the Lich king alldeles för snabbt.

Man tittar fortfarande tillbaka på 60 tiden som roligast då World PvP fanns och då instanserna va svåra. Då folk satt i MC och progressa sakta då andra satt i AQ40. Då spelet var uppdelat i bra spelare och sämre. Då duels var jämna för det mesta.

Blizzard har gjort WoW för lätt på senaste tiden. De sa att dem skulle göra naxx lätt men att i princip alla guilds på servrar tar det på under 1 vecka är bara löjligt.

Jag har nu också tagit ledigt från WoW eftersom det inte ger mig något nuförtiden. Det enda man har in-game är ju ens guildmedlemmar som man spelat med i snart 5 år, och en laggande server varje raid. Blizzard har fuckat spelet och kan inte spendera sina pengar rätt, att servers har laggat i instanser nu i snart 4 månader är bara sjukt dåligt av dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lololainen
[B]Blizzard har gjort WoW för lätt på senaste tiden. De sa att dem skulle göra naxx lätt men att i princip alla guilds på servrar tar det på under 1 vecka är bara löjligt.

FÖR lätt vill jag inte påstå. Men underbart iallafall att nästan ALLA nu kan få chansen att delta i ENDGAMECONTENT.

Förut så kunde man ju glömma det. Vilken tid det krävdes!? Herregud... man var ju tvungen att investera hela sitt liv i WoW då för att ha minsta chans att kunna delta.

Nej jag tycker Blizzard har tagit det åt helt rätt håll nu. Det är inte rättvist nu heller kanske... men tycker ändå det är mer rättvist att FLER får chansen att lättare få uppleva slutet i spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
FÖR lätt vill jag inte påstå. Men underbart iallafall att nästan ALLA nu kan få chansen att delta i ENDGAMECONTENT.

Förut så kunde man ju glömma det. Vilken tid det krävdes!? Herregud... man var ju tvungen att investera hela sitt liv i WoW då för att ha minsta chans att kunna delta.

Nej jag tycker Blizzard har tagit det åt helt rätt håll nu. Det är inte rättvist nu heller kanske... men tycker ändå det är mer rättvist att FLER får chansen att lättare få uppleva slutet i spelet.

Enda man typ inte kan Puga är 25manna 3drakar. Så jo, det är alldeles för lätt. Visst är det bra att nästan alla kan få se endgame content nu men tycker inkörtsporten kanske varit en aning för lätt.

Blizzard har säkert gjort detta för att få mer spelare att spela wow för de flesta vill ju fortsätta så länge de får epics! Jag tror även att detta bara är en nybörjar nivå och så i slutet av wrath så kommer det vara betydligt svårare. Jag hoppas så svårt som Naxx när det kom ut i 40 manna.

Medan Hardcore players kommer att spela i superend instance kanske de flesta ändå kommer hålla på i naxx då det är mer casual. De har nog bara gjort så att ALLA kan raida men på olika nivåer.

Permalänk
Medlem

Blizzard har gjort WoW för lätt. Inte bara raids utan även HC är för lätt, jag hörde att bara efter några få dagar efter att WOTLK släpptes så tog nån guild 80 och klara hela Nax. Om det nu va 25 eller 10 manna vet jag inte men det är fortfarande DÅLIGT att det ska vara så lätt att få det bästa sakerna. Så fort folk blev 80 så blev dem halv full epic på nån dag.

Ushh ushh dåligt blizzard att göra WoW så lätt bara för alla som klagar på när deras guild inte klarar av nån raid. Förstörde WoW känslan helt tycker jag och att man kunde få PvP gear i PvE?!?!?! wtf??!! Ska man PvEa för att få PvP gear wtf är det för sämst påhitt egentligen?

Nej blizzard misslyckades hårt hittills i WOTLK iaf tycker jag. Kan väll alltid hoppas på att det blir lite förbättringar sen men just nu tänker jag absolut inte betala för WoW.

Permalänk
Inaktiv

Guildet heter Ensidia och är en merge av eliteguilden Nihilum (först i världen att cleara Black Temple samt först i världen att döda C'thun på level 60) och SK gaming fd Curse (först i världen att cleara Sunwell Plateu).För övrigt var inte ens hela guildet 80 när allt content clearades. Servrarna öppnade en onsdag vill jag minnas och på lördag samma vecka postade Kungen från Ensidia achievement screenshots på Naxxramas,Eye of eternity och Obsidian Sanctum clearat.

Guildet hade inte heller level 80 gear när de clearade allt content, de flesta var kittade i 70 gear. Naxxramas och Obsidian Sanctum clearades med 20 personer (vad jag vet).

Permalänk
Medlem

Varför ska alla få ta del av end game content? Alla kommer väl inte till sista bossen i vanliga spel? Varför ska dom göra det i WoW?
Blizzards policy som nu är att göra ett spel där en fullkomlig idiot kan klara all content genom att spela full och utan tangentbord hjälper igen.

Den som inte tycker spelet är på tok för lätt nu är så pass dålig att han/hon bör leta efter något annat spel (helst något single player spel där dom inte förstör för alla andra genom sitt whine på att det är svårt).

Det började bra med svåra vanliga instanser (Strat och Scholo var ju en utmaning i 5man December 2004), MC och Onyxia, sen gick det sakta men säkert utför, när WOTLK kom rasade det totalt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Varför ska alla få ta del av end game content? Alla kommer väl inte till sista bossen i vanliga spel? Varför ska dom göra det i WoW?
Blizzards policy som nu är att göra ett spel där en fullkomlig idiot kan klara all content genom att spela full och utan tangentbord hjälper igen.

Den som inte tycker spelet är på tok för lätt nu är så pass dålig att han/hon bör leta efter något annat spel (helst något single player spel där dom inte förstör för alla andra genom sitt whine på att det är svårt).

Det började bra med svåra vanliga instanser (Strat och Scholo var ju en utmaning i 5man December 2004), MC och Onyxia, sen gick det sakta men säkert utför, när WOTLK kom rasade det totalt.

Jag ser ju hellre att WoW är lite för lätt jämfört med att man måste lägga ner så EXTREMT mycket tid/energi som innan Blizzard gjorde förändringarna.

Det är ju för faen ett SPEL! Man ska spela det för o ha kul... inte för o ersätta verkligheten.

Det är på TOK för många personer där ute som tar spelet på ÖVERDRIVET stort allvar.

Permalänk
Medlem

Ser du att Starcraft och andra RTS också ska vara lite för lätta, så man bara trycker på "Nuke" och så har man vunnit?
Vi hade skitroligt när vi spelade och raidade från 14 till 00 på Söndagar, att ha roligt har inget med att vara dedikerad att göra.

Jag grät inte för att jag inte fick spöa C'Thun när det begav sig, jag spelade spelet för att det var roligt, sen om det fanns en boss jag inte fick döda ändrade inte att 95% av spelet är den sociala interaktionen.

Som det är nu kan du rensa hela end game på 4-6h per vecka, utöver det behöver du inte spela en minut. Tycker det är mycket tid för ett MMO?

Spel som är för lätta är inte roliga, så jag förstår inte att du gör ett argument för att det ska vara lätt samtidigt som du gormar om att man ska spela för att ha kul. Väldigt motsägande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Ser du att Starcraft och andra RTS också ska vara lite för lätta, så man bara trycker på "Nuke" och så har man vunnit?
Vi hade skitroligt när vi spelade och raidade från 14 till 00 på Söndagar, att ha roligt har inget med att vara dedikerad att göra.

Jag grät inte för att jag inte fick spöa C'Thun när det begav sig, jag spelade spelet för att det var roligt, sen om det fanns en boss jag inte fick döda ändrade inte att 95% av spelet är den sociala interaktionen.

Som det är nu kan du rensa hela end game på 4-6h per vecka, utöver det behöver du inte spela en minut. Tycker det är mycket tid för ett MMO?

Spel som är för lätta är inte roliga, så jag förstår inte att du gör ett argument för att det ska vara lätt samtidigt som du gormar om att man ska spela för att ha kul. Väldigt motsägande.

Starcraft och andra RTS? Men det är ju Singleplayerspel? Vad har det med WoW att göra? I WoW finns det ingen "PAUS-knapp". ;P

Nu menade jag inte att "För lätt = kul". Utan att WoW är ett SPEL, men det är för fullt av folk som inte förstår det. Och det är ju fortfarande inte "för lätt"... det krävs ju fortfarande rätt mycket för o greppa allt hundra.

Permalänk
Medlem

Om ett spel inte erbjuder något för en duktig spelare utöver en dålig, vad finns det för motivation för att bli en bra spelare?

WoW i det läget som det är nu är som om man skulle vinna i Street Fighter med button mashing i en turnering.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min tid med Warcraft också - satt nog i snitt 8-9 timmar per dag, plus skötte mitt heltidsjobb, under cirka 1.5 års tid.
Mot slutet blev det farming från kl 16:30 till 21 då raiden började fram till kl 2. Och vi raidade 5 dagar i veckan.
Sen en dag så insåg jag hur fantastiskt mycket tid jag lagt på det spelet.. och då stängde jag mitt konto, och har inte ens funderat på att göra det efter det. Det var mer slaviskt än roligt.
Jobbade vidare nåt år efter jag la av, sen började jag läsa till några mattekurser på komvux på kvällarna istället, och nu ska jag läsa på högskola till hösten är det tänkt (blir 27 i år). Detta hade jag kunnat göra mycket tidigare (var väl 22 när jag började spela), men man kommer aldrig ur det om man inte gör det definitivt. En vän till mig har suttit så gott som slaviskt nu sen WoW släpptes, går på soc sen han blivit av med ett par jobb, planer på att studera, men kommer aldrig till skott pga WoW..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Inaktiv

Man kan köra DotA istället! Skulle våga påstå att det har iaf minimala likheter, men fördelen att en match tar 30-80 minuter. Sen är man klar Blir riktigt roligt när man kommit upp en bit. Börja med public games på Battle.net, gå sen vidare till DotA Pickup eller Dota League, där är matcherna roligare, och mer professionella.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Man kan köra DotA istället! Skulle våga påstå att det har iaf minimala likheter, men fördelen att en match tar 30-80 minuter. Sen är man klar Blir riktigt roligt när man kommit upp en bit. Börja med public games på Battle.net, gå sen vidare till DotA Pickup eller Dota League, där är matcherna roligare, och mer professionella.

Jag har spelat flera tusen matchen och bara spelat public.:P Blev inbjuden till en clan en gång men de hade säkert 40-50 medlemmar och verkade som de flesta var i 14-15årsåldern så jag la ner det. Aldrig sökt klan men var hittar man det lättast?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Jag har haft min tid med Warcraft också - satt nog i snitt 8-9 timmar per dag, plus skötte mitt heltidsjobb, under cirka 1.5 års tid.
Mot slutet blev det farming från kl 16:30 till 21 då raiden började fram till kl 2. Och vi raidade 5 dagar i veckan.
Sen en dag så insåg jag hur fantastiskt mycket tid jag lagt på det spelet.. och då stängde jag mitt konto, och har inte ens funderat på att göra det efter det. Det var mer slaviskt än roligt.
Jobbade vidare nåt år efter jag la av, sen började jag läsa till några mattekurser på komvux på kvällarna istället, och nu ska jag läsa på högskola till hösten är det tänkt (blir 27 i år). Detta hade jag kunnat göra mycket tidigare (var väl 22 när jag började spela), men man kommer aldrig ur det om man inte gör det definitivt. En vän till mig har suttit så gott som slaviskt nu sen WoW släpptes, går på soc sen han blivit av med ett par jobb, planer på att studera, men kommer aldrig till skott pga WoW..

Jag förstår fortfarande inte hur folk lyckas lägga ner så mycket tid på ett spel =S
Det räcker väll med att spela när man vill spela och inte raida 24/7 för så kul är inte raid enlig min mening. Raid är speciellt inte kul nu mera när allting är så helvetes lätt, även om det var svårt förr så var man ju inte tvungen att sitta 24/7 för att klara raider. Nej WoW har blivit ett barnspel där man inte behöver göra nånting för att klara av allting så WoW är ingenting som man kan spela nu. USHHH ushh va WOTLK förstörde WoW totalt.
PvPn vart helt åt helvetes obalaserad och Raid/HC vart så lätt så man nästan kan sova och klara det endå.

Permalänk
Medlem

Ulduar sägs bli svårare som BT var i början för att end game guilderna ska känna sig speciella. Vi får se det vi får se. 3.1 patchen kommer ut på PTR inom en snar framtid.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

blizzard har förstört hela spelet enlig mig, sedan L80 är allt på tok för enkelt, sunkig gear som tusan, vi clearade naxx 10 manna utan problem o reset o sedan var det dags för 25 manna, ett ännu större skämt enligt mig, kan ju nästa 1 shotta mobbsen/ bossarna, så tycker inte jag att det ska vara i ett spel. det finns guider exakt hur man ska göra för att dräpa alla bossar,

blizzard låter dom "stora" guilden testköra alla instancer innan skarp läge så all info finns redan ute, man leecha upp sig pvp gear utan jobb alls, neeee huvva, jag har bört sedan beta och när jag körde som mest kunde det bli ca 10 timmar / dag, men den tiden är förbi, tror blizzard själv är lite less på sin pengakossa och vill göra något helt annat känns det som.

rogues kan vara tanks nu, finns ingen riktig healer i spelet, prästarna har ingen som hellst nytta nu, ok om man vill ha mp5 fine.....

är inte ens lite sugen på att spela wow nå mer och det är grymt synd, för man har haft såå åmycket roliga och trevliga stunder med detta spel som bara blivit pannkaka nu.....

självklart kommer det skrivas en massa.. bla bla bla men kolla inte guider... du har fel m.m.

det är inte det jag är ute efter utan vill bara säga att det känns som att WoW har blivit för stort och allt runt omkring har förstört spelet...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Jag håller med att det är synd, det som har hänt med WoW nu. WoW var verkligen det absolut roligaste spelet man kunde spela innan men när man väl tog 80 och provade på lite så tröttna iaf jag väldigt snabbt.
Direkt såg man folk med nästan full 80 epic gear och alla klara av HC hur lätt som helst, sen raiderna också vart lätta.

Så ja jag hoppas som Mocka skrev att det kanske skulle blir lite mer utmaning igen. Lyckas Blizzard fixa till WoW så det blir lite utmaning i både HC och Raid samt lite mer balans i PvPn igen så kan även jag börja med WoW igen. Men men jag tror nästan inte det blir så bra igen som det en gång var.

Annars så gör ju faktiskt blizzard fortfarande fantastiska spel som Diablo 3 och Starcraft 2 som jag verkligen längtar efter båda två

Permalänk
Medlem

Vi får se om Blizzard håller löftet om att de instancerna som nu finns i WotlK bara är på Karazhan nivå (jämförbart med Karazhan i TBC).
Dom har skrivit att Ulduar kommer bli bra mycket svårare, och det hoppas jag verkligen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Förresten... ni som klagar så förbannat på att WoW är för lätt. Hur länge har ni spelat WoW?

Det är lite "elitidrottare vs soffpotatis" i jämförelserna tror jag. = inte speciellt rättvist.