Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem

Själv går det i perioder för mig. Tröttnar ett tag men sen kommer jag tillbaka till det, vad jag än har påstått innan

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Om du är en Tolkien fan så kan Lord of the rings online vara något sjyykt kul

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat dem redan, bör du testa:

Outcast
Mafia
Deus Ex

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju alltid vänta ett tag på Aion - Tower of Eternity...

Det verkar bli ett riktigt ögongodis iaf :P:P

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och plöjer Titan Quest: Immortal Throne. Precis lagom hjärndöd "Hack 'n Slash". Stundvis löjligt likt Diablo, men jag gillar ju Diablo så varför inte? Snyggare är det också.

Aion har jag tittat lite på. Ser riktigt fräscht ut, absolut, men det krävs mer än så. Vi får se.

Permalänk
Medlem

Har spelat EVE Online i ca 1v nu på trial account. Måste säga att det verkligen är annorlund mot alla andra MMORPG spel jag tidigare har spelat. Inlärningströskeln är hög. Efter 1v så lär man sig fortfarande nytt varje dag och snart skall man ge sig in i PvP delen.

Testa det. rekomenderas starkt

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag har aldrig spelat det. Eller jo 10 dagar gratis men använde det knappt.

För det är ju en jävligt stark utverdering av spelet! Min personliga uppfattning av wow är på ett ungefär, första gången man lvlar upp kommer till nya områden instancer och ser spelandet som en liten "upptäcksresa" är det riktigt jävla kul sen lvlade jag samtidigt som alla andra och hittade grupper lättare osv... Sen när man kommer upp i max lvl vilket då va 60 så är det rikigt kul om man hittar en bra guild men schyst folk o plöjer pve ordentligt och även pvp. men tyvärr är inte spelet som det en gång va och i dagens läge spelar jag det inte mycke alls och har inte gjort på ett bra tag. loggar in o chattar me folket ibland typ.

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Kommer också ihåg när jag slutade med WoW. Det var svårt och fylla igen Blev och surfa på nätet 6 timmar om dagen istället för och spela. Surfar fortfarande 6 timmar om dagen ^^

Testat Supreme Commander? Jag tycker det är roligt.

Rekommenderar också gratis South Park från deras hemsida.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vanguard: Saga of Heroes.

MMORPG.

En trial är tänkt att släppas inom den/dom närmsta veckan/veckorna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så nu när semestern är över blev jag övertalad att börja spela WoW igen... så there we are.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_gg
Min personliga uppfattning av wow är på ett ungefär, första gången man lvlar upp kommer till nya områden instancer och ser spelandet som en liten "upptäcksresa" är det riktigt jävla kul sen lvlade jag samtidigt som alla andra och hittade grupper lättare osv....

Håller med dig där. Var så jäkla mysigt i början. Sen när man lärt sig alla ställen då är det samma längre. Sen är hela Azeroth en spökstad. Det känns sorligt :(.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Stängde av mitt account idag, finns ingen mening med att betala för att spela ett spel.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Stängde av mitt account idag, finns ingen mening med att betala för att spela ett spel.

haha va?! Så länge du inte laddar ner spel olagligt så betalar du ju för så gott som alla spel du spelar om det inte råkas vara freeware...

Permalänk
Entusiast
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
haha va?! Så länge du inte laddar ner spel olagligt så betalar du ju för så gott som alla spel du spelar om det inte råkas vara freeware...

Haha, nice burn

Iaf, började spela när spelet kom ut sen sålde jag mitt första konto strax innan TBC släpptes. Undead Lvl 60 rank 12 warrior, Undead 60 mage. Och raidat upp till BWL.

Började spela igen 3 månader efter TBC hade släppts, gjorde då en lvl 70 bloodelf paladin som blev gladiator i season 1 samt rensat SSC å TK. Sålde kontot för 1½ år sedan under sommaren.

Köpte det för en tredje gång runt ett halvår senare vinter 2007 och lirade upp en undead 70 warrior(igen) som va full epic badges/kara. Samt en lvl 70 priest med full season 3 gear osv.. Sålde för 1½ månad sen.

Nu börjar man bli lite småsugen igen när WotlK snart är här.. Få en clean start med en death knight så man inte ligger efter igen.

WoW är fan värre än mitt gamla snusberoende som jag slutade efter 7 års snusande och sen aldrig rört igen. Kanske borde hålla mig borta från wow nu dock bah.

ediT: anledningarna till att jag sålde kontona var så jag inte skulle bli sugen att börja lira en vecka senare igen.. å det funkade ju för hållt mig borta skitlänge då jag väl slutat tills man blir sugen igen

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN

haha:P menade såklart att jag inte orkar betala i månaden:P lite trött nu med skolstart:P

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggerkp
Ja du kan ju alltid vänta ett tag på Aion - Tower of Eternity...

Det verkar bli ett riktigt ögongodis iaf :P:P

Gjort av NC soft, så räkna med att det blir lika sönderbotat och korrumperat som Lineage2.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk

Jag blir mörkrädd av det jag läst i denna tråden.
Är det någon här som går ut och festar på helger?
Det är ju vanligtvis jobb på vardagar och sen ut
med polarna på helgerna.
Spel är ett roligt tidsfördriv, möjligtvis en hobby
och tillhör fritiden. Det är inget heltidsjobb!
Jag försöker hålla mig undan att spela för mycket
istället för att söka mig till nya spel hela tiden.
Blir ju bara en ond cirkel.

Jag håller med trådskaparen om att WoW har
blivit tråkigt. Det är ju iofs väntans tider online
nu eftersom WotLK är på gång. Jag PvPar mest
på mina chars för det är det enda man kan göra
sporadiskt.
Har försökt göra om min main UD warrior till PvE,
men alla ser det som något förbannat seriöst
heltidsjobb. Alla klagar på mitt PvP-gear istället
för att pröva ha med mig i heroics eller kara-runs.

Det tar ju år och dar för att bli en raidare så nu för
några dar sen sa det bara "NEEEJJ!!!" i hela mig.
Jag har kämpat mig i genom all den här skiten
för inget. Så det blir nog att jag går tillbaka till PvP.
Har upptäkt att gearet jag har gett mig möjlighet
att vara fury speccad i arena. Sjukt kul

Men seriöst, det finns annat i livet än att
bara spela.

Klockarn, Jag föreslår att du håller dig till spel som går att
tillfälligt sluta med i en vecka utan att det förstör
spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

haha:P menade såklart att jag inte orkar betala i månaden:P lite trött nu med skolstart:P

Varför inte bara avbryta prenumerationen istället för att deleta ditt konto så slipper du betala? -.-

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Men seriöst, det finns annat i livet än att
bara spela.

Captain Obvious to the rescue!

Klart det finns mer att göra än å lira wow, men alla prioriterar inte på samma sätt.

Vissa skulle säga att det finns mer att göra på dagarna än att sitta vid datorn till någon som bara sitter där 30-45 min per dag.

När jag lirade wow så fanns det väldigt många i mitt guild som balanserade wow och jobb även på vardagarna, det är högst individuellt. Det kanske inte funkar för dig men du är inte en majoritet heller

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Captain Obvious to the rescue!

Klart det finns mer att göra än å lira wow, men alla prioriterar inte på samma sätt.

Vissa skulle säga att det finns mer att göra på dagarna än att sitta vid datorn till någon som bara sitter där 30-45 min per dag.

När jag lirade wow så fanns det väldigt många i mitt guild som balanserade wow och jobb även på vardagarna, det är högst individuellt. Det kanske inte funkar för dig men du är inte en majoritet heller

Jag överdrev lite tror jag Tyckte bara det var läskigt när jag kände igen mig själv för typ 2 år sen i det som skrivs i den här tråden. Man söker efter den ultimata speldrogen, men den finns inte. Så man spelar inte längre för skojs skull, utan för att man tror det ska ge än en kick

Missförstå mig inte. Vill inte tvinga på mina värderingar på nån och mitt tidigare inlägg va lite överdrivet.
Hoppas ingen tog allt för illa upp.

/Captain Obvious

Permalänk
Medlem

Har lirat WoW sedan det kom, både casual och mer hardcore (3-4st 40/25-manna i veckan).
Tillfredställelsen som spelet bidrog med tidigare är tyvärr borta, dock känns WotLK som en jävla boost.. antar att man blir fast i vinter igen.

Letat lite ersättare till WoW begäret, testat AoC och även kört WAR betan samt EVE, men enligt mig finns inget hot mot WoW bland dessa titlar.
EVE är visserligen ok, men skiljer sig mycket från dom andra MMO's.
Ett färdigt WAR kan kanske vara värt en titt, men AoC var 400kr i sjön!

För min del blir det förmodligen Too Human (kommer nästa vecka) på 360 tills WotLK/Starcraft/Diablo kommer.. så datorn får vila lite!

BTW jag har fru, villa och volvo.. det går att kombinera med ett barnsligt intresse för spel i alla dess former, man måste bara hitta balansen!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Vill du spela Age of Conan så råder jag dig att vänta ett halvår, minst. Jag sa just upp min prenumeration pga buggar, det är ju ta mig f*n ospelbart. Bortsett från Gothic 3 är det här nog det buggigaste spelet jag någonsin spelat.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Aion jag! De verkar fett! Ytterligare ett MMORPG spel från NCSoft.. Kolla på videona så ska du se!

http://eu.aiononline.com/en/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande wow, men efter att snart gearat upp 4 70s och arena är så fruktansvärt obalanserat atm så börjar jag tappa suget på både pvp och pve. Längtar till wotlk och GTA IV.

Dock, så skulle jag vilja ha något "ragdoll-spel" tills dess.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Det är skönt att folk kan sluta spela WoW när dom själva inser att spelet tagit överhanden över livet När man helt börjar planera sin fritid efter raidchemat, då har det gått överstyr.

Själv är jag starka 41 år, har 2 "vuxna" barn, villa 2 bilar osv osv och raidar 3 ggr i veckan OM det inte dyker upp något annat

Jag ser mitt WoW spelande som en hobby, kunde lika gärna spelat innebandy eller fotboll (och varit skadad 6 månader om året).
Jag har den fruktansvärda turen att ha joinat en casual guild, så det finns ingen press alls. Jag signar mig och raidar när jag känner för det.

Trots att alla har denna inställningen i guilden är vi på Archimonde i MHJ och tränar, och på Gorefiend i BT. Vi tävlar inte mot någon annan guild utan tar allt i vår takt.

Ok, spelet i sig är inte lika kul längre. Man blir inte exalterad när man dödar en boss man dödat 30 ggr tidigare.
Men vi har det jätte trevligt i vent (lite lagom snusk, skämt och folk som dingar sig) och jag tycker det är perfekt.

Jag är dessutom rejält insnöad på fantasy, och WoW loren är riktigt intressant. Därför kommer WotlK vara ett smörgåsbord för mig

Har 3 chars på lvl 70 nu, en Druid, Paladin och min main shadowpriest.

Testade AoC och kan bara hålla med BuLLit, det var 400 spänn bortkastat. Skitbra spel upp till lvl 20, bra spel fram till lvl 40 sen dog det...efter lvl 60 var man bara frustrerad och förbannad, det fanns ju ingenting att göra.
Statsen på gear fungerade inte, spelet buggade hela tiden och omstart av datorn fick man göra typ 2 ggr i timmen.
På lvl 74 fick jag nog och avinstallerade spelet och sa upp kontot.

Som det ser ut nu finns det inget som jag kan tänka mig skulle ersätta WoW. Warhammer online ser nästan exakt lika dant ut som WoW, fast har ni sett ingame filmerna? Jag tycker dom ser väldigt tråkiga ut.
WotlK får dessutom uppdaterad grafik med riktiga skuggor osv... så jag kommer nog föredra WoW.

Det finns ingen anledning att köpa ett liknande spel igen när WoW fungerar så bra som det gör.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Det är skönt att folk kan sluta spela WoW när dom själva inser att spelet tagit överhanden över livet När man helt börjar planera sin fritid efter raidchemat, då har det gått överstyr.

Själv är jag starka 41 år, har 2 "vuxna" barn, villa 2 bilar osv osv och raidar 3 ggr i veckan OM det inte dyker upp något annat
Jag ser mitt WoW spelande som en hobby.......
Jag har den fruktansvärda turen att ha joinat en casual guild.......
Trots att alla har denna inställningen i guilden är vi på Archimonde........
Har 3 chars på lvl 70 nu, en Druid, Paladin och min main shadowpriest......

Som det ser ut nu finns det inget som jag kan tänka mig skulle ersätta WoW. Warhammer online ser nästan exakt lika dant ut som WoW, fast har ni sett ingame filmerna? Jag tycker dom ser väldigt tråkiga ut.
WotlK får dessutom uppdaterad grafik med riktiga skuggor osv... så jag kommer nog föredra WoW.

Det finns ingen anledning att köpa ett liknande spel igen när WoW fungerar så bra som det gör.

Va bra att du hittat en balans
Gratulerar. Kul att läsa såna här inlägg.

Ville samtidigt passa på att försvara Warhammer online
WAR är just nu i Beta statiet och det är endel som inte är klart än.
Grafiken lär ju bli bättre senare. Just nu ska ju klasserna fungera bra och sånt.
Om man kollar på in-game bilderna istället ser man att grafiken är sjukt mkt bättre än WoWs grafik.

Det jag gillar mest med hur WAR ser ut i filmerna är animationen och mekaniken. Ett exempel är Shadow Warriors som går att jämföra med Hunters i WoW.
När dom skjuter siktar dom uppåt för att få pilen att gå längre vilken ger en mer realistisk känsla. I WoW siktas det rakt fram

Permalänk
Medlem

Jo det är sant att Warhammer fortfarande är i beta stadiet. Men vilka filmer/bilder är det du sett? På deras hemsida finns det lite screenshots iof, men som sagt, det är ingen större skillnad på grafiken vad jag kan se.
Framförallt finns det inga skuggeffekter..men det kanske kommer i senare versioner.

Det som slår mig är att Warhammer online ser väldigt WoW likt ut överhuvudtaget. Skillnaden lär väl vara att Warhammer måste gå igenom alla de stadier av balansering, tweakning osv som WoW fick göra det första året. Jag vet inte om jag orkar med att vara en betalande "betatestare" igen WoW funkar ju redan trots allt.

Iof kanske jag köper Warhammer online för att testa själv, som jag gjorde med AoC så man får en egen uppfattning.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag har aldrig slutat WoW då jag tyckte det fortfarande var kul. Vissa tycker att WoW förstör deras liv etc och slutar även att intresset finns kvar. Jag har spelat till och från sedan US betan, och idag så har jag helt enkelt tröttnat på spelet.

WOTLK fick mig att höja på ena ögonbrynet men inte mer. Känslan som var i WoW de 2 första åren kommer aldrig tillbaka. När jag levelar min paladin i Zangarmarsh så börjar jag tänka på all rolig PvP det var i Blackrock Mountains osv, och då inser jag va fattigt och tråkigt spelet är idag.

KingCobra, jag loggade precis in på WoW och tittade runt lite och jämförde med de ingame bilder som finns i WAR tråden. Du måste ju skaffa glasögon Är så långt ifrån lika att det är komiskt.
Allt i WoW är bulligt och klumpigt gjort. Ser ut som det är taget från ett barnprogram. WAR ser mycket mer realistiskt ut i armor/environment.

Hur intressant ser WoW ut när man dödar grisar i Durotar med en Orc Warrior? För någon som inte spelat WoW hur kul ser det ut från en film i Alterac Valley? Just det

Permalänk

När det gäller WoW vs. WAR är det synd att folk trycker ner WAR och säger att det är likt WoW.

Det finns endel likheter, men det är långt ifrån allt och som Överkill säger. WoW grafikmässigt är inte alls likt WAR.
Det är för många som går på fördomar och jag hoppas att alla gör som de säger och prövar det innan dom dissar det.
Vore kul att se WoW få en riktig konkurrent. Vill inte se ännu ett MMO rinna ut i sanden.
Tror att många Warhammer fans kommer vara stor support, men även dom som tröttnat på WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Bra att lämna WoW, det är en sjukdom.