Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

ifall någon här behöver en uber tank.. skicka medelande till Frook

11 Ironbreaker nästan 12 !

Spelet är HELT fantastiskt o jag säger som ruzirekta " A must buy "

<3

Permalänk

Någon som kanske vet svaret vrf det står att jag redan är inloggad på mitt acc, kan fan inte spela, vart så sen igår:(!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om end-game då?
Eller spelet över level, säg 20, överlag?
Verkar som att kommer hålla samma kvalité men man blir ju lite avskräckt av att det senaste jag lirade var AoC som faktiskt var kul 1-20 och sen... urk...

Permalänk
Medlem

Men är det normalt att det tar över 24h att få sin betanyckel accepterad i ett mail?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Skriv om allt igen och skicka.
Så gjorde jag efter att nyckeln inte kommit på ~10h.
Fick den sen efter 2min efter om aktiveringen

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

har nu testat shadowwarior, engineerer, khane, squigherder, witchelf, zealot och magus. alla till minst lvl 5 och en sak är säkert. spelet är hur grymt som helst och jag kommer garanterat göra en khaine direkt, helt sjukt kul att spela. kul att kunna hamna 1a på döda flest i 1vs1, top 5 i dmg och 1a på healing samtidigt khane ftw

sen så blir det en squigherder att ha som lolgubbe och lalla runt med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Skriv om allt igen och skicka.
Så gjorde jag efter att nyckeln inte kommit på ~10h.
Fick den sen efter 2min efter om aktiveringen

Gjorde om själva reggningen av nyckeln. Tog fan ett dygn att regga sig på hemsidan med.

Vilka jävla sopor endå. Spelet är coolt men ska de fitta så här i framtiden med skiter jag i hur kul det är. Tänk hur de klåparna kommer snurra till det när större patcher kommer, usch usch usch

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Tänk hur de klåparna kommer snurra till det när större patcher kommer, usch usch usch

Snurra till när större patchar kommer?
Vad menar du med det mer exakt? ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fan också, råkade slarva bort min förbokningskod
Ingen som avbokat och har en liggandes? Vore aschysst om någon hade det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yamurli
Fan också, råkade slarva bort min förbokningskod
Ingen som avbokat och har en liggandes? Vore aschysst om någon hade det!

Förbokningskod?

Menar du headtstart koden eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Snurra till när större patchar kommer?
Vad menar du med det mer exakt? ^^;

De ska utöka spelet med en patch.... när de inte klarar av ett vanligt regg av en nyckel så vågar jag inte tänka mig hur större ingripande av spelet kommer bli Kan bara sluta i en mindre katastrof.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
De ska utöka spelet med en patch.... när de inte klarar av ett vanligt regg av en nyckel så vågar jag inte tänka mig hur större ingripande av spelet kommer bli Kan bara sluta i en mindre katastrof.

Patcharna är inget problem med, Mythic som skapar dom och skickar vidare till GoA som har hand om Warhammer i Europa.
Har inte märkt nån sämre hantering på servrar här i Europa jämfört med usa.
Det är "bara" account saken dom de verkligen har strulat till med och jobbat på att fixa.

*edit*

Review - Warhammer Online: Age of Reckoning
Fick 8 av 10.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur det är med vertical sync i spelet? Har aktiverat det i CCC men upplever att jag ändå får tearing =/

EDIT:
Slog över till "on, unless application specifies" o nu verkar tearingen vara borta

EDIT2: fel av mig, körde windowed mode nu.. såg det igen när jag slog på full screen

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag "löste" problemet idag med att skapa ett nytt konto på annan email, med annat användarnamn, fick kontoaktiveringen några timmar senare, gjorde key validation, väntade några timmar till och sen spela

Tack för tipset! Det fungerade och nu patchar jag äntligen!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Förbokningskod?

Menar du headtstart koden eller?

Jao, när jag förbokade från webhallen så fick jag två koder, en för headstart och en för några extragrejer, råkade dock slarva bort det mailet... fråga mig inte hur är ni snälla, vissa klantigheter borde inte redogöras för omvärlden <.<

Permalänk
Medlem

Jo då efter 30min kom min kära gubbe tillbaka blev fan orolig där ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Blåskärm har jag fått ett tiotal gånger, men karaktärerna är alltid kvar.
Har du prövat att söka upp servern du va på?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Tack för tipset! Det fungerade och nu patchar jag äntligen!

Underbart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yamurli
Jao, när jag förbokade från webhallen så fick jag två koder, en för headstart och en för några extragrejer, råkade dock slarva bort det mailet... fråga mig inte hur är ni snälla, vissa klantigheter borde inte redogöras för omvärlden <.<

Aha. =/

Vi alla lyckas alltid med några dumma saker i vår livstid heh.
Men kan du inte höra med Webhallen om de kan skicka de mailet igen?
De borde ha nån list/backup eller nått liknande på vad de har skickat.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Finns det några standarn edition WAR som man kan beställa fortfarande, såfall säg snälla en kompis ill ha det som fan!

Permalänk

lo bobs!

Jag snubblade av ren "slump" in på den career jag trodde minst jag ville spela för en stund sen. Jag saknar ord..... Bright Wizard... Fy fan va jävla kickass kul det va ^_^
Helt klart bland kandidaterna som min main

Någon annan som har positiva saker att säga om olika careers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Finns det några standarn edition WAR som man kan beställa fortfarande, såfall säg snälla en kompis ill ha det som fan!

Finns alltid EA store

Men sen borde Webhallen ha några Standard Edition kvar?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Yeah dom hade de Gascongne, förresten har problemet löst sig för dej Gascone? Det där med att någon redan är inloggad på din, isåfall hur gjorde du?

Permalänk

detta blir årets game :>

min shaman smeker allt btw ;D

här är retail serverna iaf

At long last, we are proud to present to you the list of European servers which will be available when WAR is unleashed on September 18th. As more and more players join WAR, we will open up additional servers, not included in this list. Also, please note that these are the servers planned for launch – some of these will not be available during Head Start.

Guilds, alliances – the time has come to muster your forces and lay out your strategies, for WAR is coming!

Below are the European English servers, organised by rule set.
Core
Axe Bite Pass
Karag Dron
Karag Orrud
Karak Eight Peaks
Karak Ungor
Karak-Azgal
Karak-Hirn
Karak-Izor
Karak-Norn
Karak-Vlag
Karaz-a-Karak

Open RvR
Dragonback Mountains
Eltharion
Finuval Plain
Mount Silverspear
Sea of Dreams
Shifting Isles
Tiranoc

Role-Play
Burlok
Makaisson

Open RvR Role Play
Alarielle
Ellyrion

jag ska nog joina Sea of Dreams men vi får se! :>

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
detta blir årets game :>

min shaman smeker allt btw ;D

här är retail serverna iaf

At long last, we are proud to present to you the list of European servers which will be available when WAR is unleashed on September 18th. As more and more players join WAR, we will open up additional servers, not included in this list. Also, please note that these are the servers planned for launch – some of these will not be available during Head Start.

Guilds, alliances – the time has come to muster your forces and lay out your strategies, for WAR is coming!

Below are the European English servers, organised by rule set.
Core
Axe Bite Pass
Karag Dron
Karag Orrud
Karak Eight Peaks
Karak Ungor
Karak-Azgal
Karak-Hirn
Karak-Izor
Karak-Norn
Karak-Vlag
Karaz-a-Karak

Open RvR
Dragonback Mountains
Eltharion
Finuval Plain
Mount Silverspear
Sea of Dreams
Shifting Isles
Tiranoc

Role-Play
Burlok
Makaisson

Open RvR Role Play
Alarielle
Ellyrion

jag ska nog joina Sea of Dreams men vi får se! :>

Nice! Vet inte vilken jag ska joina Beror på polarna.
Vore kul om alla swecare va på samma server Order som Destruction

Permalänk

Jag är lätt på & joinar samma server Har ingen polare ännu som köpt spelet vad jag vet så då får jag hålla mig till er grabbar och tjejer! Föresten så håller jag med om att det är Must buy!! Allt agg mot GOA är som bortblåst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapzidi
Vad tror ni om end-game då?
Eller spelet över level, säg 20, överlag?
Verkar som att kommer hålla samma kvalité men man blir ju lite avskräckt av att det senaste jag lirade var AoC som faktiskt var kul 1-20 och sen... urk...

Som sagt har ju inte spelat end game. Men public quests känns som farmbart pve-content och det finns ju gott om public quests genom alla tiers och även i huvudstäderna (som är end game).
Finns ju även rvr-zoner för alla nivåer och rvr-en är väldigt välgjord av vad jag sett so far.
Så även om det skulle saknas content vilket jag hört att det inte gör, så ger nog mängden rvr områden spelet ett meningsfullt innehåll långt efter du nått max-level.
Finns dessutom mycket rvr/pvp-quests som gör att döda motståndar spelare känns meningsfullt.

Att AoC saknade content var ju kännt vid releasen. Att WAR har end game content är också kännt. Så även om jag inte sett något innelhåll efter tier 2 så verkar allt mycket lovande.

Faktum är att för mig hittills har det bara blivit roligare och roligare för varje level, och vad jag sett av hög-levels rvr (inte spelat själv) så verkar det riktigt riktigt grymt.

Om ni nu spelar wow och hatar pvp, så kan jag lugna er med att det gör jag också. Pvp i wow är inget kul och känns inte meningsfullt. Jag har spelat grymt mycket wow och sett allt pve-content och gillar det skarpt.
Jag blev nyfiken på warhammer eftersom jag spelat rollspelet när jag var liten, men att det skulle vara så orienterat på pvp/rvr avskräckte mig lite pga av den dåliga pvpn i wow. Nu när jag spelat det en hel del så måste jag säga att mina farhågor var obefogade. Pvpn är skit-kul och känns väldigt välintegrerad i innehållet. Tycker nästan det är orättvist att säga att det är ett pvp-spel eftersom det hela tiden är en flytande gräns där rvr flyter in i pve och tvärtom.
Jag ser grymt mycket fram emot lite episka slag när man är maxlevel.
Fy fan vad skoj det ska bli

Permalänk
Medlem

Ja vi måste köra samma server... släng upp en tråd där vi röstar och bestämmer vilken server vi skall köra Order på, och vilken vi kör Destruction på!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har föreslagit Karag Dron som server till champions of the north där då också vi på Order sidan kommer spela...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Kände spontant att jag vill spela på karaz-a-karak
Men om nån jag känner eller massa andra ska lira på nån annan så..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Yeah dom hade de Gascongne, förresten har problemet löst sig för dej Gascone? Det där med att någon redan är inloggad på din, isåfall hur gjorde du?

Nä login problemet är inte löst men det är inte jag som har problemet, det är en vän till mig som har det. Tänkte jag kunde höra eftersom det fanns nån lösning på det men det verkar inte finnas just nu tyvärr. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
här är retail serverna iaf
Below are the European English servers, organised by rule set.
Core
Axe Bite Pass
Karag Dron
Karag Orrud
Karak Eight Peaks
Karak Ungor
Karak-Azgal
Karak-Hirn
Karak-Izor
Karak-Norn
Karak-Vlag
Karaz-a-Karak

Open RvR
Dragonback Mountains
Eltharion
Finuval Plain
Mount Silverspear
Sea of Dreams
Shifting Isles
Tiranoc

Bah varför har Open RvR de bästa namnen? >_<

Oj oj timmen D börjar närma sig snabbt nu...
Har de sagt vilken tid servern går ner på lördag?
Jag vill hinna testa mer utav klasserna, segt med besluts ångest.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Vore iofs kul om vi hade blandat order vs destruction på en server
Men visst, en omröstning skulle vara bra

Som det ser ut nu är jag ganska säker på att jag ska lira BW. Helt sjukt att jag kunnat dissa denna härliga career innan
När jag såg BW i olika videos tyckte jag dom va fula och skrek jobbigt. Nu tycker jag tvärtom att dom är cooler than icecold xD

Föresten, nån som har statistik på hur det ser ut med de olika rollerna (tank, dps, healer) för order respektive destruction?
Det är jobbigt när det blir obalans med någon roll.
Märkte det nu när jag körde RvR då vi hade mest witch hunters och bright wizards, tillslut när våra healers tröttnade så blev vi tillbaka-pushade avv destruction så det stod härliga till