Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Till att börja med vill jag påpeka att det inte finns en dedikerad WAR-tråd, även om några diskuterar spelet. Efter att ha läst PCG 147b (USA) blev jag sugen att skriva av mig litegrann...

WHOL (hädanefter WAR) lever igen! Mythic, som bl.a. ligger bakom Dark Age of Camelot, har börjat om från scratch efter att GW (Games Workshop) för några år sen drog pluggen ur det förra projektet som UK-baserade studion Climax höll i.

Det nya "WAR" är större, snyggare och mycket elakare. Glöm cartoon-stilen från WoW - Warhammer-värlen är mörk och oförlåtande, Orcs ser grymma ut och dvärgarna är stenhårda. Alver är fortfarande gay, men det kan man ju inte hjälpa ;).

Det kommer finnas sex spelbara raser fördelat på två faktioner:

Law:
Empire (människor), Dwarves, Elves
Chaos:
Dark Elves, Orcs och Chaos (människor/mutanter)

Jag är lite besviken att Skaven inte är en spalbar ras (muterade råttmän) men det kanske släpps som en expansion.

Mass-strider kommer införas på en helt ny nivå (bots kommer att finnas för att fylla ut om ena laget har färre människo-spelare) och man kommer kunna erövra städer och områden.

Det kommer synas på spelaren om han/hon har en hög level eftersom utseendet förändras med tiden, dvärgar får längre skägg, orcs blir större och man kommer kunna pryda sin rustning med fienders avhuggna huvuden (skoj!). Levels kommer representeras genom att man tar olika yrken, där man samlar olika egenskaper från varje.

Följande inlägg är skrivet av Gascogne, och lades till av Najk 2008-09-07. Det är bl.a. en bra sammanfattning av de olika klasserna som finns i spelet

Flight paths så man kommer åt folk.
Tier 1 Flight Masters for Order

Tier 1 Flight Masters for Destruction

Lite guider på klasser raser och så vidare.
war-rvr.net Guides (klasser, raser etc.)

Guider från Tentonhammer

Empire Warrior Priest Guide

Empire Witch Hunter Guide

Empire Bright Wizard Guide

Chaos Chosen Guide

Chaos Zealot Guide

Engineer Guide

Dwarf Rune Priest Guide

Goblin Shaman Guide

Black Orc Guide

Dark Elf Sorceress Guide

Career builder, action, abilities och mycket mer
Wardb.com

-- Slutcitat från Gascogne --

Som avslutning vill jag presentera E3-trailern:
1280x720 http://mythic.fileburst.com/war/media/WAR_Trailer_80meg.zip
640x360 http://mythic.fileburst.com/war/media/WAR_Trailer_50meg.zip
320x180 http://mythic.fileburst.com/war/media/WAR_Trailer_20meg.zip

Edit: jag får inte bilderna att ligga i bredd, nåt knas efter uppdateringen?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jahapp, då får man sitta och vänta till 2007 då.

Permalänk

Härligt.

Hoppas det blir störst fokus på PvP, orkar inte pve-grind ala Warcraft.
Jag menar, orker är ju bara en stor våg ond grönska inte några "döda100vargareftervarandra"-ungar : >

Permalänk
Medlem

dregel... när man ser bilderna vill man bara leta fram sitt gamla chaos lag o lira

Permalänk

Har väntat på detta lir sedan jag först hörde talas om det, och ju mer jag läser ju mer sugen blir jag.
Tror det kan bli riktigt riktigt grymt.

Permalänk
Medlem

verkar trevligt, även om jag personligen gillar warhammer 40k-stilen mer.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
verkar trevligt, även om jag personligen gillar warhammer 40k-stilen mer.

Jag med, fast detta är också fint :>

Hoppas det kommer nått 40k-spel som är 100% pvp ^^

Permalänk
Medlem

Aldrig gjort något med warhammer, men som gammal daoc-veteran så är man helt klart intresserad. Det finns ganska många likheter så många talar om ett "daoc 2"

Gillar verkligen INTE grafiken dock Jag ska inte säga wow-grafik för då får jag väl en brevbomb på posten, men gillar inte att det ser så jävla tecknat ut, som en gammal animerad film eller nått. Känns som om man spelar ett spel för 5åringar, precis som det känns när man spelar wow.

Permalänk
Medlem
Citat:

...gillar inte att det ser så jävla tecknat ut, som en gammal animerad film eller nått. Känns som om man spelar ett spel för 5åringar, precis som det känns när man spelar wow.

Skärmbilderna som är med i ovan nämnda tidning ser många gånger bättre ut än WoW.

Citat:

Jahapp, då får man sitta och vänta till 2007 då.

Passa på att öppna ett konto så du har råd med månadsavgiften

Citat:

Hoppas det kommer nått 40k-spel som är 100% pvp ^^

Tror vi får se WC4 innan dess

Visa signatur

Permalänk

Vadå, är månadsavgiften extra hög?

Permalänk
Medlem

Nej, men skönt att inte behöva tänka på det

(inte helt seriöst förslag alltså)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars kommer Warhammer-Mark of chaos snart. Det är dock mer strategibetonat så det kommer nog tilltala de som spelat tabletop-spelen mer. Det verkar även ha en lite mer mogen stil över sig, onlinespelet ser lite för WoW:igt ut för min smak.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Härligt! Dags o slänga wow på hyllan o börja lira detta istället. Ännu ett beroende

Permalänk
Medlem

Jag tycker grafiken var jävligt lik WoW's Aja om spelet blir bra så kommer jag lira Chaos Lita på det.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag håller med, wow-grafik ( men jag räknas inte, jag gillar inte ens mmorpg )
om jag börjar spela så kör jag ju självfallet chaos

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kommer primärt köra Chaos, sekundärt Dwarf eller Dark Elf. Kanske skapar jag en Alv som skuttar omkring i rosa kläder bara för den goda sakens skull.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Härligt! Dags o slänga wow på hyllan o börja lira detta istället. Ännu ett beroende

jo, tyvärr lär inte wow hålla tills warhammer släpps >:<

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Aldrig gjort något med warhammer, men som gammal daoc-veteran så är man helt klart intresserad. Det finns ganska många likheter så många talar om ett "daoc 2"

Gillar verkligen INTE grafiken dock Jag ska inte säga wow-grafik för då får jag väl en brevbomb på posten, men gillar inte att det ser så jävla tecknat ut, som en gammal animerad film eller nått. Känns som om man spelar ett spel för 5åringar, precis som det känns när man spelar wow.

Tja, spelet är baserat på det klassiska figurslagsspelet med samma namn, och som gammal spelare hade jag blivit besviken om man gjorde avsteg i designen för att göra figurerna mer "verkliga". Det är helt rätt av dem att göra spelmodellerna i samma stil som figurspelsmodellerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Tja, spelet är baserat på det klassiska figurslagsspelet med samma namn, och som gammal spelare hade jag blivit besviken om man gjorde avsteg i designen för att göra figurerna mer "verkliga". Det är helt rätt av dem att göra spelmodellerna i samma stil som figurspelsmodellerna.

Jo kan jag helt klart förstå. Nånstans tycker jag väl det är bra att Mythic gör spelet så som Warhammer tydligen "ska" se ut, och de kommer säkert göra fler glada än sura! Så jag förstår helt klart varför de gjort grafiken så som den ser ut nu.

Jag gillar den fortfarande inte! Men som sagt tror nog jag är i minoritet här Börjar inse att fokus för Mythic ändå måste ligga på de 10 000-tals fans som finns av Warhammer, inte 5400 fans som vill ha ett Daoc 2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter

Kan bara hålla med. Det ska inte vara "perfekt", men det ska inte heller vara gulligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

självklart skall grafiken göras efter spelet, men jag tycker att texturerna ser sjukt tecknade ut, som om ngn har gjort dem i paint eller något!
Inte alls samma fina detaljnivå som många spelare har på sina figurer, målade med sveda och värk, blod svett och tårar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Full loot och inga safe zones?

Hur mycket vet man egentligen om PvPn i det här spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Full loot och inga safe zones?

Hur mycket vet man egentligen om PvPn i det här spelet?

Glömde tidningen på jobbet (hade tänkt scanna) annars kunde jag dragit det lite mer detaljerat.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Re: Warhammer Online: Age of Reckoning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
[B][i]
Det kommer finnas sex spelbara raser fördelat på två faktioner:

Alliance of Order;b]
Empire (människor), Dwarfs, Elves
Armies of Destruction:
Dark Elves, Orcs och Chaos (människor/mutanter)

Om man skall vara lite petig;
the Empire, Dwarvesm Highelves
Dark Evles, Greenskins och Chaos

Greenskins är uppdelat i två separata raser, Goblins och Orcs.

Lätt att det blir svampknaprande Nightgoblin Fanatic för mig

EDIT;
http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeronline/news.html?sid=...

Massively multiplayer games are all about fairy tales and make-believe, right? You create your individual character, usually some kind of pointy-eared elf; pick up a virtual sword or spell book; and start pummeling some virtual skeletons until they drop measly virtual copper pieces. But developer Mythic Entertainment is working with tabletop-game publisher Games Workshop to create an online game based in the dark and gritty world of Warhammer Fantasy Role-Play--a strategic game that has traditionally involved two things: some 25 years of fantasy-fiction lore, which is characterized by vicious battles and dark humor, and moving painstakingly painted pewter figurines across a board.

-snipp- två sidor långt från E3

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siefer

Detta sagt av en kille med 1180+ timmar WoW i ryggsäcken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Om man skall vara lite petig;
the Empire, Dwarvesm Highelves
Dark Evles, Greenskins och Chaos

Greenskins är uppdelat i två separata raser, Goblins och Orcs.

Helt riktigt. ^_^ miss av mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va najs: "You'll apparently be able to play out your entire career as a PVP-only character; according to Mythic, you'll gain experience and items through PVP participation and become as advanced and as wealthy as players who exclusively hunt monsters and perform quests."

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Fan va najs: "You'll apparently be able to play out your entire career as a PVP-only character; according to Mythic, you'll gain experience and items through PVP participation and become as advanced and as wealthy as players who exclusively hunt monsters and perform quests."

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh

Dark Elf Assassin bara köra PVP

Visa signatur

Permalänk

Undrar på balansen, är verkligen alla standardgubbar lika "bra"? T ex en vanlig människa och en vanlig ork.

Permalänk
Medlem

nya screens på gamespot för de intresserade:
http://www.gamespot.com/pages/image_viewer/frame_lead.php?pid...

Visst wow och liknande är snyggare, men detta är mkt råare vilket jag uppskattar.

Visa signatur

citera om du vill få svar.