Permalänk
Medlem

Ska köpa Diamonden:en nästa vecka, men undrar om det är så att GPS:en använder telenätet för att skicka och ta emot information? Så att man kommer få saftiga räkningar av Telia om man inte fixar ett 3G Fri-surf abonnemang till? Eller fixar den det utan att dra en massa data som ne "riktigt" GPS :)?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Tjena.

Någon som vet om det finns en applikation som gör att man kan mäta avstånd mha. gpsen, google maps eller tomtom? eller bara något annat gärna gratis.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Ska köpa Diamonden:en nästa vecka, men undrar om det är så att GPS:en använder telenätet för att skicka och ta emot information? Så att man kommer få saftiga räkningar av Telia om man inte fixar ett 3G Fri-surf abonnemang till? Eller fixar den det utan att dra en massa data som ne "riktigt" GPS :)?

Hej, den har en riktig gps inbyggd för användning tillsammans med tex TomTom7. Använder du däremot medföljande Google maps och väljer att aktivera gps i applikationen kommer den att skicka data över telenätet då google maps inte har kartorna lokalt på din telefon, till skillnad mot TomTom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loskings
Hej, den har en riktig gps inbyggd för användning tillsammans med tex TomTom7. Använder du däremot medföljande Google maps och väljer att aktivera gps i applikationen kommer den att skicka data över telenätet då google maps inte har kartorna lokalt på din telefon, till skillnad mot TomTom.

Tackar så mycket för svaret :). Satt och tänkte på det igår kväll och kom fram till att det borde vara så :). Men eftersom GPS:en tar hjälp av olika saker för att triangulera ens position så var jag inte heltsäker, men tackar för konfirmeringen. Då blir det att försöka skaffa TomTom 7 så man kan ha lite användning av det. Kul! Kan man ju hitta program som GEotaggar bilder m.m. Kan inte vänta på att få min Diamond. Dock så får man nog ganska snart börja kolla på batteripacket och skärmskydd och lite sådana saker, men då har jag iaf något jag kan önska mig till födelsedagen 8-).

Hoppas dock på att den jag får inte har den taskiga dåliga skärmen, då den jag öper den ifrån inte ens har brytit kartongen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

hur byter jag språk på min diamond. har en fransk version och förstår knappt hälften... i affären sarom att jag var typ tvungen att installera om wm. jag vill kunna få ut det mesta ur min telefon

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
hur byter jag språk på min diamond. har en fransk version och förstår knappt hälften... i affären sarom att jag var typ tvungen att installera om wm. jag vill kunna få ut det mesta ur min telefon

Du får flasha om ROM:en på din telefon för att få det språk du vill ha. Gå in på XDA Developers och läs lite om Hard SPL och flashning i allmänhet för att bilda en uppfattning om hur du skall göra och vilken rom fil som skall användas.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

En fråga. Det finns inget lisskydd till kameran va? Blir inte linsen förstörd av det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
En fråga. Det finns inget lisskydd till kameran va? Blir inte linsen förstörd av det?

Då är ju frågan hur känslig för ljus den är..

Och sedan har du den väl i princip aldrig kameran riktad en längre tid mot en stark lampa eller solen.

Eller förstod jag dig fel?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Då är ju frågan hur känslig för ljus den är..

Och sedan har du den väl i princip aldrig kameran riktad en längre tid mot en stark lampa eller solen.

Eller förstod jag dig fel?

Menade mest att den kanske är ganska utsatt för repor o skit när den ligger i byxfickan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ändrar hur en hårdvaruknapp ska fungera?

Jag vill att "hemknappen" ska starta ett visst program istället för att gå till "today screen".
Kör SPB Mobile Shell och vill att man ska komma till "Now" när man trycker på hemknappen.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en billig på blocket för runt 3000:- men då är dom köpta via 3. Kan jag ändra den spärren å få bort alla 3 loggor etc genom att byta rom?

Visa signatur

Are u down with the clown?

Permalänk
Hedersmedlem

fy fan va den vita e snygg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du får flasha om ROM:en på din telefon för att få det språk du vill ha. Gå in på XDA Developers och läs lite om Hard SPL och flashning i allmänhet för att bilda en uppfattning om hur du skall göra och vilken rom fil som skall användas.

soft, ska kika runt där. antar jag kan byta till orginal temat istället för det fula temat jag har nu. Kan jag ladda ner youtube appen någonstans? Den följde inte med :/

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från england och har tagit lite bilder och filmat lite. Men så fort jag kopplar in den till USB så försvinner alla bilder och filmer jag tagit (inte dem jag tog innan), och när jag drar ut kabeln kan jag se dem igen.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Kom precis hem från england och har tagit lite bilder och filmat lite. Men så fort jag kopplar in den till USB så försvinner alla bilder och filmer jag tagit (inte dem jag tog innan), och när jag drar ut kabeln kan jag se dem igen.

Vad ska jag göra?

Menar du att du inte kan se dom i telefonen när du kopplat in kabeln? Det är helt normalt eftersom Minnet syns på datorn istället för i telefonen när du använder usb och använder telefonen som disc drive.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Tjosan, köpte en sådan här tingest för några dagar sedan.

Letar efter ett litet tangentbord med mini-usb koppling som man kan ha, perfa till skolan när man har Word mobile osv. Vart kan man få tag på ett sånt? Bluetooth kunde funka också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Tjosan, köpte en sådan här tingest för några dagar sedan.

Letar efter ett litet tangentbord med mini-usb koppling som man kan ha, perfa till skolan när man har Word mobile osv. Vart kan man få tag på ett sånt? Bluetooth kunde funka också.

Vilket bluetooth-tangentbord som helst borde funka. Provade mitt Microsoft Wireless 7000 tangentbord och det gick bra förutom att jag inte får åäö att funka.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Hittar inget som är i en passande storlek dock, eller så är det snordyrt. Så litet som möjligt till ett så lågt pris som möjligt sökes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Hittar inget som är i en passande storlek dock, eller så är det snordyrt. Så litet som möjligt till ett så lågt pris som möjligt sökes

Här tex: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog...

Edit: Är väl egentligen bara Logitech diNovo Mini som passar, och det är ju inte billigt..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

UBiQUiO (knepigt namn) verkar vara BT tangentbord ett som har bra storlek och inte är så blodigt dyrt (typ 700 på expansys, vet dock inte hur mycket som kommer till för frakt). Tror inte det är svenskt dock (fast dom listar två olika priser, det ena kanske är svenskt?)

Permalänk

funkar msn på denna btw? antar att de gör de men tänkte fråga för säkerhets skull hehe

Permalänk
Medlem

japp funkar.. har iofs en HTC Touch Pro men e nog samma.. riktigt bra.. är väl microsofts egna Messenger klient.. stöd för det mesta som messenger brukar..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Nevada, tack för svar.

En dum fråga, but here goes:
Jag har datapaket, 200mb. Om jag gör så att min telefon synkar till min mailkorg en gång varannan timme eller så, kommer detta att kosta extra? Kommer lugnt kunna hålla mig inom 200mb (eller? får några mails om dan, inge mycket)... men kostar det vid varje tillfälle som mobilen synkar eller vad? Räknas det bara på hur mycket datatrafik som passerar (max 200mb) eller tillkommer massa saker?

EDIT:
En till fråga. Hur lägger jag till så att programmet "uppgifter" och "kalender" visar sin info på idagskärmen. När jag går in på startmeny-> inställningar-> idag och kryssar i "uppgifter" och "kalender", trycker på "ok" och går ut till idagskärmen så står det bara "kalender" där (inga kalenderhändelser) och ingenting om uppgifter. Kan man lösa detta på något sätt? Efter detta kan jag gå tillbaka till inställningarna för idagskärmen, och finner att de ändringar som jag har gjort inte är där längre. Whats the deal with this? Jättetacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
EDIT:
En till fråga. Hur lägger jag till så att programmet "uppgifter" och "kalender" visar sin info på idagskärmen. När jag går in på startmeny-> inställningar-> idag och kryssar i "uppgifter" och "kalender", trycker på "ok" och går ut till idagskärmen så står det bara "kalender" där (inga kalenderhändelser) och ingenting om uppgifter. Kan man lösa detta på något sätt? Efter detta kan jag gå tillbaka till inställningarna för idagskärmen, och finner att de ändringar som jag har gjort inte är där längre. Whats the deal with this? Jättetacksam för hjälp.

TouchFlo lägger sig över alla andra plugins i din Today skärm, så inga andra plugins funkar. Det är isådannafall att du får ta bort TouchFlo och köra med den gamla Todayskärmen alternativt tanka Second Today och kika på det när du behöver påminnelser.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Säger bara, UPPDATERA aldrig era telefoner med nya romar, De måste vara officiela, Jag blev lurad att instrallera Duttys rom och när jag lämnade in min telefon pågrund ut av att det var fel på displayen så sa HTC att telefonen innehöll ett operativsystem som de ej hade godkänt och därför ansågs olagligt och de vägrade laga telefonen, jag frågade hur jag skulle kunnat veta att det var ett olagligt system. De svarade "DITT PROBLEM".
Får tillbacka telefonen men garantin är tydligen spräckt, tack vare att man instrallerade ett operativsystem som de sa var omöjligt att ta bort. Har skickat klago mail till de feta cheferna på HTC. Men får nog troligen inget svar.
HTC är bra så länge appareterna fungerar, sen. Så vill de bara försvinna.

Permalänk
Medlem

Vadå lurad? Det är ju klart att du sumpar garantin genom att installera inofficiell programvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Headman
Säger bara, UPPDATERA aldrig era telefoner med nya romar, De måste vara officiela, Jag blev lurad att instrallera Duttys rom och när jag lämnade in min telefon pågrund ut av att det var fel på displayen så sa HTC att telefonen innehöll ett operativsystem som de ej hade godkänt och därför ansågs olagligt och de vägrade laga telefonen, jag frågade hur jag skulle kunnat veta att det var ett olagligt system. De svarade "DITT PROBLEM".
Får tillbacka telefonen men garantin är tydligen spräckt, tack vare att man instrallerade ett operativsystem som de sa var omöjligt att ta bort. Har skickat klago mail till de feta cheferna på HTC. Men får nog troligen inget svar.
HTC är bra så länge appareterna fungerar, sen. Så vill de bara försvinna.

Ja det är ju trots allt ditt problem, HTC har aldrig sagt att det ska fungera med INofficiella romar...så du kan egentligen inte klaga på dom.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kör du en inofficiell rom så gör inte misstaget att skicka in den till HTC...

Att det skulle vara omöjligt att ta bort är ju förstås dock löjligt. HTC måste fan ha verktyg som kan totalblåsa telefonen och flasha om chippet på hårdvaru nivå.

Permalänk
Medlem

Nä klart dom kan fixa det, men varför ska dom göra det när det inte är kvar någon garanti, betalar man så är det nog lugnt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Headman
Säger bara, UPPDATERA aldrig era telefoner med nya romar, De måste vara officiela, Jag blev lurad att instrallera Duttys rom och när jag lämnade in min telefon pågrund ut av att det var fel på displayen så sa HTC att telefonen innehöll ett operativsystem som de ej hade godkänt och därför ansågs olagligt och de vägrade laga telefonen, jag frågade hur jag skulle kunnat veta att det var ett olagligt system. De svarade "DITT PROBLEM".
Får tillbacka telefonen men garantin är tydligen spräckt, tack vare att man instrallerade ett operativsystem som de sa var omöjligt att ta bort. Har skickat klago mail till de feta cheferna på HTC. Men får nog troligen inget svar.
HTC är bra så länge appareterna fungerar, sen. Så vill de bara försvinna.

Grattis grabben, du har inte läst de feta stora disclaimers som finns i princip överallt. Säger ju sig själv, flashar du ett hemmagjort bios på en vanlig dator, moddar du en spelmaskin eller vad fan som helst så försvinner garantin. Likså, vad är problemet med skärmen, att den flimmrar? Det beror då på att du kört in kass mjukvara. Sedan, vadå lurad att installera en annan rom, det vart ju aktivt val som du själv gjorde.

Vad glad att du slapp undersökningsavgiften. En annan fick ju pröja för en helt ny telefon samt undersökningsavgift a 495 kr för en liknande tabbe.

Det hela handlar inte om något som inte går att fixa, du kan ju själv återställa telefonen till urpsrunget och sedan lämna in den igen såvida den inte är svartlistad hos Anovo.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum