detta hände på tvärbanan igår:

Permalänk
Medlem

detta hände på tvärbanan igår:

Var påväg hem från jobbet i liljeholmen och sätter mig vid fönstret på en sån där plats där man har 2 säten mitt emot sig. Efter mig kommer en pappa och sätter sig brevid mig, medans hanns 2 ungar sitter mittemot oss. Ena ungen var väl lågstadieålder och den andra mellanstadie. Pappan Var i typ 35års åldern skulle jag tro, stor som fan, rakat hår och massa tatueringar (Han hade även protes på ena benet).

När jag sitter där så börjar ungarna rulla ihop godispapper och kasta det runt sig i vagnen och på varandra. Mellanstadiegrabben lyckas träffa mig och då tittar jag surt på honom, men säger inget. efter andra gången han träffar mig säger jag: "Lägg ner!" varpå han inte svarar, men drar sig tillbaka och slutar kasta.

Då helt plötsligt börjar farsan förklara sig med:
"vi leker bara, dom siktar på mig, är det så farligt?"
Jag: "nej, men nu har han träffat mig 2 ggr nu och då tycker jag det räcker"
Han fortsätter och försvarar det hans ungar gör och jag orkar typ inte bry mig mer.

Nu till min fråga: är det konstigt att man reagerar på ngt sånthär? eller hur hade ni gjort? visst man kan be snällare, men man blir ju lite lätt provocerad ibland, speciellt när man är trött och hungrig efter 9h jobb....

Förövrigt tycker jag synd om ungarna som kommer få problem i framtiden om dom tar efter sin far...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Tycker du gjorde helt rätt.

Permalänk
Medlem

Ser absolut inget fel i det du gjorde.

Tycker det är konstigt av pappan att inte säga till ungarna, inte bara för att de träffat dig utan även för att de skräpar ner. Fast det är ju inte han som städar vagnen sen.

Permalänk
Medlem

Hade jag gjort detsamma när jag var grabb hade jag fått en utskällning efter noter och detsamma skulle mina eventuella ungar komma att få om de betedde sig på det viset.

Hade jag varit du skulle jag plockat upp godispappret och börjat kasta på fadern med kommentaren "men det är väl inte så farligt".

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Hade jag gjort detsamma när jag var grabb hade jag fått en utskällning efter noter och detsamma skulle mina eventuella ungar komma att få om de betedde sig på det viset.

Jo, det hade jag också fått. Han skickar ju rätt fel signaler till sina ungar också. Visst, nu var dom jäkligt små, men när dom blir äldre finns det ju risk att dom provocerar fel snubbe när inte deras biff farsa är med...

Skänt att höra att folk har "medlidande". Man frågar ju sig själv efter såntdär: "Har jag redan blivit en gammal surgubbe..?"

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

Något i stil med "Kan du vara god och lägga ner?" hade väl varit bättre, men du gjorde verkligen inget fel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag hade nog inte brytt mig så mycket utan endast flytta mig.

Man ska annars inte ha mycket förtroende till föräldrar, många(de flesta?) bestämmer sig i all hast att skaffa barn med en person som de knappt känner. När jag skaffar en ny hundvalp så kollar jag upp lite och planerar lämplig tid, men visst det är ju svårare att adoptera bort hundar än barn..
Dessutom finns det gott om föräldrar som redan har en bra familj och allt, men ändå kommer fram till att skaffa ett barn till med en tredje part är nog ingen dum ide, även om detta mer stor sannolikhet kommer förstöra dem familj som de har. Lägg även till en andra massa andra saker som bryter allt vad sunt förnuft heter.

Nu beter sig inte alla föräldrar sådär, men man ska inte automatisk utgå från att de är mer mogna/förnuftigare än oss andra. Jag hade i det aktuella fallet inte blivit ett dugg förvånad om fadern skulle vilja slåss, mitt framför sina barn och allt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Gjorde rätt, ungarna måste lära sig hur man för sig bland folk & respektera andra människor, detta kommer de få problem med om inga sätter gränser. I detta fall gjorde allafall du det lilla du kunde även om det nog inte kommer påverka något i långa loppet. föräldrar skall fördöma sådant beteende inte uppmuntra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Nu beter sig inte alla föräldrar sådär, men man ska inte automatisk utgå från att de är mer mogna/förnuftigare än oss andra. Jag hade i det aktuella fallet inte blivit ett dugg förvånad om fadern skulle vilja slåss, mitt framför sina barn och allt.

Ska jag vara helt ärlig hade jag nog tagit det lite försiktigare om det inte var för att 2 ordningsvakter stod innom 2meter. Satt rätt inspärrad...

Fick även en till spydig kommentar:
Yngsta ungen frågade typ: "Vad händer?" (verkade väldigt frågande)
pappan svarar då: "Han(syftar på mig) fick nog ont av den där lilla pappersbiten..."

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

En del föräldrar tål inte att andra säger åt deras barn. Så är det bara.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
En del föräldrar tål inte att andra säger åt deras barn. Så är det bara.

och lär deras barn att de inte behöver lyssna på andra vuxna...:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit med mig hans protes och lagt den framför tåget/bussen.

Han ska uppenbarligen inte ha barn, då han tydligen tycker det är helt ok att skräpa ner.
Pack!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
En del föräldrar tål inte att andra säger åt deras barn. Så är det bara.

Det är nog snarare de flesta föräldrar som inte tycker om att andra privatpersoner säger åt deras barn, där vissa av dessa föräldrar är alldeles för extrema.
Jag känner till flera fall där någon har sagt åt barn/ungdomar att sluta upp/vara försiktig med något som är livsfarligt och som tack av föräldrarna har de fått en rejäl utskällning.
T.ex. ett fall då några ungdomar körde med cross på vanlig landsväg och in och ut på skogsvägar utan att ens titta sig för. När en person sa åt föräldrarna så sa fadern till honom att, -jag har då fan haft körkort längre än du och låter du inte blir mina barn så kommer aldrig mer stå. (med knyten näve, dvs hot) Och detta var alltså en helt vanlig svensk familj, som är helt förnuftiga annars. Och detta är tyvärr inget unikt beteende..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
text

Det där är ju bara fördomar. Det är ju långt ifrån alla som inte planerar att skaffa barn och dessutom att folk är dåliga föräldrar bara för att det är deras tredje förhållande? Dessutom är det väldigt fel att påstå att pappan skulle vara en dålig pappa på grund av utseendet. Han kan vara världens bästa farsa trots att han har tatueringar. Varför i hela friden skulle farsan vilja slåss mitt framför sina barn? Och inte minst, vad har protes med hela saken att göra!? Du har väldigt mycket att förklara i ditt uttalande...

Föräldrar är också människor (som du säger: inte bättre än andra) som inte alltid pallar säga till sina barn om de gör något fel, som också kan vara trötta efter att ha jobbat 8 timmar för att sen ha lovat ungarna på en resa genom stan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Ska jag vara helt ärlig hade jag nog tagit det lite försiktigare om det inte var för att 2 ordningsvakter stod innom 2meter. Satt rätt inspärrad...

Fick även en till spydig kommentar:
Yngsta ungen frågade typ: "Vad händer?" (verkade väldigt frågande)
pappan svarar då: "Han(syftar på mig) fick nog ont av den där lilla pappersbiten..."

Jag har ingen aning om hur hela situationen kändes eftersom jag inte var där. Kan också störa mig på folk när jag åker tåg och buss, där jag helst vill bli lämnad i fred och ostörd. Du har all rätt att säga till om de kastar papper på dig. Däremot fick jag känslan av att farsan ville skoja lite med dig, med sin kommentar om att du skulle "få ont av den lilla pappersbiten...". Hade nog börjat skratta åt mig själv över hur löjlig situationen är. Men samtidigt så är man inte alltid upplagd åt att skoja med folk på tåget.

Men ärligt talat... Vad är det du vill diskutera egentligen? Det känns som en skitsak. Du sa till och dom slutade? That's it, end of story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Det där är ju bara fördomar. Det är ju långt ifrån alla som inte planerar att skaffa barn och dessutom att folk är dåliga föräldrar bara för att det är deras tredje förhållande?

Antal förhållanden är ointressant, vilket jag inte heller har pratat om eller ens nämnt ordet förhållanden.
Däremot att skaffa barn med en tredje person utan att först diskutera detta med sin familj är ett riktigt omdömeslös beteende. Likaså skaffa barn och planera mindre än när jag skaffar en ny hund. Men bara för att en förälder är väldigt omdömeslös när det gäller vissa saker, så behöver den inte vara det på allt. Men detta jag pratar om är inte en bagatell sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Dessutom är det väldigt fel att påstå att pappan skulle vara en dålig pappa på grund av utseendet.

Kolla upp straw man argument:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man (exemplen är bra)
Har jag påstått att han är en dålig pappa p.g.a. hans utseende? Nej, men ändå så skall jag försvara ett påstående som jag inte står för.
Straw man argument går ut på att man gärna vill att motståndaren ska ha en viss åsikt och pratar/skriver emot denna, för denna åsikten är så lätt att argumentera emot än mot den åsikten som motståndaren faktisk har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Han kan vara världens bästa farsa trots att han har tatueringar. Varför i hela friden skulle farsan vilja slåss mitt framför sina barn? Och inte minst, vad har protes med hela saken att göra!? Du har väldigt mycket att förklara i ditt uttalande...

Fördomen baseras på främst på ungdom, men visst tatueringar tyder på att han vill utmärka sig. Protes har jag inte pratat om utan trådskaparen och det är ju knappast något som personen självmant har valt, alltså säger det inte mycket om dens personlighet. -Så längd, bredd, hud,ögonfärg, handikap etc som personer inte själva väljer, säger inte mycket om personligheten. Även om det skulle göra är det taskigt att ha sådana fördomar, däremot saker som personer själva väljer, så har de gjort sitt val på hur folk kommer se emot dem. Dock kan de med tatueringar ångra sig senare i livet.

Jag missade protes då jag läste texten för protes hade såklart gjort att personen handikappad och därav mindre chanser vid slagsmål. -Precis samma som när jag stukade min arm, inte tusan gick jag i slagsmål då. Däremot försöka ge sig på andra personligheter baserat på sjukdom/handikap är fel, det är väl fel detta med våldsbelägenhet också, men det är ju inget direkt negativt för dem. Det är lite som att jag min fördom mot kvinnor, att ingen kvinna med våld kommer försöka utnyttja mig sexuellt. (usch vilken fördom)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Text

Jag ber om ursäkt för att jag av misstag råkade lägga upp min text så den blev riktad mot dig. Men som du förstod så var en del inte riktad åt dig utan framförallt mot TS.

Hela diskussionen om slagsmål och protes kan vi ju lägga ner. Detsamma med huruvida mannen med protes ska gå till slagsmål mot TS och procentandel vinstchans han har att vinna är irrelevant, om än ett intressant samtalsämne.

Tatueringarna behöver inte alls betyda att han vill utmärka sig. Sen förstår jag inte riktigt varför du gick in på folks familjerelationer . Det är iaf inte av intresse för ämnet.

Vidare, om jag förstår det hela rätt så antyder du att jag använder mig av Straw man argumentet? Jag vill påstå att jag inte gör det, däremot att TS använder mannens utseende för att vinna förtroende. Jag ser inget med att utseende, tatueringar, rakat hår, ha någon betydelse för mannens agerande, utan mer för att få folk att skaffa sig fördomar.

Hela situationen är väldigt svår att få grepp om då man inte alls förstår hur någon av personerna har uppträtt. Det kan mycket väl vara så att TS har varit skitsur mot barnen, därav mannens försvarande av barnen. Det kan lika gärna vara så att mannen sagt saker på ett sätt som kan uppfattas kränkande. Men på andra sidan myntet så kan han ha haft glimten i ögat när han sagt det, vilket vänder hela situationen. TS lämnar inte mycket information här och eftersom vi inte vet alla aspekter så kan vi inte göra en ärlig bedömning. Därav argumenterar jag mot många i tråden.

Permalänk
Medlem

Det är ett jävla sätt att uppfostra sina barn att bete sig på det där sättet. De kommer ju lära sig att det är helt OK att skräpa ner och förpesta allmänna platser! Jag blir så förbannad på människor som går omkring och dräller godispapper och annat skräp och verkar tro att de har världen för sig själva och att ingen behöver städa upp efter dem. Det finns papperskorgar!

Du gjorde helt rätt i att säga till ungen. Föräldrar som inte tål att deras ungar blir tillsagda av andra är ju riktiga spån. Om de hade kunnat uppfostra sin avkomma själva hade ju vi andra inte behövt göra det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jag ber om ursäkt för att jag av misstag råkade lägga upp min text så den blev riktad mot dig. Men som du förstod så var en del inte riktad åt dig utan framförallt mot TS.

Hela diskussionen om slagsmål och protes kan vi ju lägga ner. Detsamma med huruvida mannen med protes ska gå till slagsmål mot TS och procentandel vinstchans han har att vinna är irrelevant, om än ett intressant samtalsämne.

Tatueringarna behöver inte alls betyda att han vill utmärka sig. Sen förstår jag inte riktigt varför du gick in på folks familjerelationer . Det är iaf inte av intresse för ämnet.

Vidare, om jag förstår det hela rätt så antyder du att jag använder mig av Straw man argumentet? Jag vill påstå att jag inte gör det, däremot att TS använder mannens utseende för att vinna förtroende. Jag ser inget med att utseende, tatueringar, rakat hår, ha någon betydelse för mannens agerande, utan mer för att få folk att skaffa sig fördomar.

Hela situationen är väldigt svår att få grepp om då man inte alls förstår hur någon av personerna har uppträtt. Det kan mycket väl vara så att TS har varit skitsur mot barnen, därav mannens försvarande av barnen. Det kan lika gärna vara så att mannen sagt saker på ett sätt som kan uppfattas kränkande. Men på andra sidan myntet så kan han ha haft glimten i ögat när han sagt det, vilket vänder hela situationen. TS lämnar inte mycket information här och eftersom vi inte vet alla aspekter så kan vi inte göra en ärlig bedömning. Därav argumenterar jag mot många i tråden.

Well, sorry att jag inte hade kameran uppe. Visst, hanns utseende, protes osv har inte att göra med hur han är som människa, försökte bara beskriva situvationen lite. och nej han var INTE hotfull mot mig. däremot kan jag tillägga att han innan snästa av den lilla ungen (som var en tjej(har inte heller kanske med saken att göra)) rätt bra när hon frågade något om sina fotbollsmatch hon skulle spela i helgen. Hon började gråta och han försökte sen skämta bort det. Han kändes ju helt klart svänging i sitt humör.

Är det inte lättare att du bedömmer efter vad jag skriver? tycker du infon är för dålig, fråga om mer eller så behöver man inte svara... Vill jag leka mytoman kan jag ju göra det, men jag förstår inte vad jag skulle vinna på det...

Tillägg: När man hamnar i en "situvation" spelar utseende och uppträdande en stor roll. det är ju det ända vi har att gå på. Ja, det är fördommsfullt, men fördomar har väl alla?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Det är ett jävla sätt att uppfostra sina barn att bete sig på det där sättet. De kommer ju lära sig att det är helt OK att skräpa ner och förpesta allmänna platser! Jag blir så förbannad på människor som går omkring och dräller godispapper och annat skräp och verkar tro att de har världen för sig själva och att ingen behöver städa upp efter dem. Det finns papperskorgar!

Jo men vem har inte skräpat ner som barn? Självklart ska man inte ta det med en klackspark som föräldrar men det betyder ju inte att dessa kidsen i fråga aldrig kommer bättra sig. Jag vet inte men det känns som jag tar hela situationen lite lättare än dig och flera andra i tråden. Det finns inte så mycket att göra åt mer än att hoppas att mannen är en bra farsa och uppfostrar sina barn rätt.

Visst är det tråkigt när folk skräpar ner, men jag stör mig betydligt mer på vandalism. Folk som slår sönder glasrutor på hållplatser eller alla metrotidningar som folk slänger runt sig är ju vardagsmat tycker jag och betydligt störigare än småskräp. Sen tycker jag att rökning är betydligt mycket vidrigare än småskräp också. Fimpar slängs i 1000-tals över hela stan varje dag och det är ett väldigt accepterat beteende, men inte godispapper.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Text

Tack för infon! Det är inte meningen att vara otrevlig mot dig eller på något vis påstå att du ljuger eller liknande. Det jag ville ha sagt är bara att det var svårt för åtminstone mig, att känna av situationen med det du skrev i ditt första inlägg. Därav tänkte jag att du kanske uppfattade hela situationen värre än det var. Jag blir ofta trött på folk när jag är helt slut efter en dags knegande och vill bara att bussen ska ta mig hem så fort som möjligt. Så jag förstår att man kan bli irriterad på folk!

Men det verkar ju onekligen som att mannen i fråga kanske inte har alla hönsen hemma med tanke på det du beskrev nyss. Självklart har du all rätt att säga till också och det var kanske bra för alla att du gjorde det... även för mannen. Men det finns ju inte så mycket mer att göra än som jag sagt tidigare, hoppas att farsan är en god farsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Visst är det tråkigt när folk skräpar ner, men jag stör mig betydligt mer på vandalism. Folk som slår sönder glasrutor på hållplatser eller alla metrotidningar som folk slänger runt sig är ju vardagsmat tycker jag och betydligt störigare än småskräp. Sen tycker jag att rökning är betydligt mycket vidrigare än småskräp också. Fimpar slängs i 1000-tals över hela stan varje dag och det är ett väldigt accepterat beteende, men inte godispapper.

Det börjar alltid någonstans. Det är ju inte så att en unge som aldrig slängt godispapper på gatan (eller i tågkupén) skulle få för sig att slänga sina fimpar på gatan om han skulle börja röka. Jag tror inte heller att en människa med en god uppfostran skulle vandalisera allmän egendom.

Det är skrämmande att se att det finns föräldrar som inte bryr sig, skolan har till stor del mist sin roll som uppfostrare, så nu står hoppet till barnen själva att de växer upp och inser vansinnet själva; om de vill leva i en välfärdsstat med så mycket offentlig egendom som vi har nu.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Att pappan inte fattade gör ju inte så mycket, då grabben som fick tillsägelsen förstod att det kanske inte var helt okey.

Barn lär sig inte bara av sina föräldrar, de anpassar sig efter andra och tar intryck ifrån samhället. Man gör dem en tjänst när man säger ifrån, även om deras förälder är ett spån...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ack, ack, ack, vart är Sverige på väg?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Satt förut på bussen bredvid en mamma med ett barn. Barnet löp amok i bussen han skrek och gjorde allt möjligt. Jag kollade på mamman först och sedan på barnet. Hon sa lite tyst till pojken, men det hjälpte inte.

När jag skulle gå ut från bussen ställde hon sig framför mig och sa att "Du borde läras av såna som mig", samt andra saker (skällde på mig). Jag sa bara "Ok" och gick ut, annars skulle jag få ett utbrott. Hon trodde att jag var rasist bara för att jag tyckte att hennes barn störde (och pojken gjorde det). Hon är afrikansk.

Det irriterade mig väldigt mycket hela dagen. Är det fel att tycka att bry sig att hennes barn löpte amok? Är man rasist då?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Nej, du skulle kunnat bett ungen att lunga ner sig, hudfärgen retade ju inte upp dig, utan uppförandet. Morsan har ingen rätt att skälla på dig när hon inte har kontroll över sitt eget barn...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Satt förut på bussen bredvid en mamma med ett barn. Barnet löp amok i bussen han skrek och gjorde allt möjligt. Jag kollade på mamman först och sedan på barnet. Hon sa lite tyst till pojken, men det hjälpte inte.

När jag skulle gå ut från bussen ställde hon sig framför mig och sa att "Du borde läras av såna som mig", samt andra saker (skällde på mig). Jag sa bara "Ok" och gick ut, annars skulle jag få ett utbrott. Hon trodde att jag var rasist bara för att jag tyckte att hennes barn störde (och pojken gjorde det). Hon är afrikansk.

Det irriterade mig väldigt mycket hela dagen. Är det fel att tycka att bry sig att hennes barn löpte amok? Är man rasist då?

Hur gammal var barnet? vad gjorde han mer än skrek?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Satt förut på bussen bredvid en mamma med ett barn. Barnet löp amok i bussen han skrek och gjorde allt möjligt. Jag kollade på mamman först och sedan på barnet. Hon sa lite tyst till pojken, men det hjälpte inte.

När jag skulle gå ut från bussen ställde hon sig framför mig och sa att "Du borde läras av såna som mig", samt andra saker (skällde på mig). Jag sa bara "Ok" och gick ut, annars skulle jag få ett utbrott. Hon trodde att jag var rasist bara för att jag tyckte att hennes barn störde (och pojken gjorde det). Hon är afrikansk.

Det irriterade mig väldigt mycket hela dagen. Är det fel att tycka att bry sig att hennes barn löpte amok? Är man rasist då?

Det där beror ju på hur gammalt barnet var. En 2/3-åring som föräldrarna alltid har "kontroll" på har inte utvecklats normalt. Ett så litet barn ska du inte säga till heller tycker jag. En 5-åring däremot ska ju kunna bete sig hyfsat bland folk.

Permalänk
Medlem

"Barnet löp amok i bussen han skrek och gjorde allt möjligt."

Låter inte som ett spädbarn, mera som en skitunge, hehe

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Barnet löp amok i bussen han skrek och gjorde allt möjligt."

Låter inte som ett spädbarn, mera som en skitunge, hehe

...och skitungar uppfostrar man med våld!

Permalänk
Medlem

Nä, men de ska tåla att man säger ifrån såklart...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Att pappan inte fattade gör ju inte så mycket, då grabben som fick tillsägelsen förstod att det kanske inte var helt okey.

Barn lär sig inte bara av sina föräldrar, de anpassar sig efter andra och tar intryck ifrån samhället. Man gör dem en tjänst när man säger ifrån, även om deras förälder är ett spån...

yeah!

men jo så är det faktiskt, i detta fall borde även pappan tagit lärdom dock är det svårt att lära gamla hundar sitta