IAudio 7 Trasig / Cowon D2?

Permalänk
Medlem

IAudio 7 Trasig / Cowon D2?

Hej

Har haft min IAudio 7 i ett år och en månad ungefär. Har varit jättenöjd med allt förutom skärmens storlek. Iallafall har hörlursjacket börjat glappa. Jag kan inte få ljud i båda lurarna samtidigt eller så försvinner det ibland. Att röra sig med spelaren i fickan är uteslutet. Vad göra? Har försökt skruva upp den men microskruvmejslarna slinter bara.

Om jag inte kan fixa det så har jag kollat lite på Cowon D2 vilket verkar ha mycket av vad IAudio 7 har men med större skärm(och kortare batteritid =/ ).

Frågande rörande denna är: Kan man ha vilket SSD-kort som helst? Jag menar vilken hastighet behövs?
Vore ju guld om man kunde köpa kanske 8 gb varianten och sedan sätta i ett 16 gb minneskort för 400:- och få 24gb till priset av 16 internt så att säga.
Film måste man kanske ha på det interna minnet men musik... FLAC ligger väl på runt 1000 kb/s så ett billigt kort borde väl duga? Ett Sandisk 20mb/s t ex är ju mkt dyrare.

Permalänk
Medlem

läs på www.iaudiophile.net, där skriver användare exempel på minneskort som funkar, och vad jag vet så ska 16gb funka.

Vill bara säga att efterföljaren till D2 släpps nu i oktober, Cowon S9, mycket grymmare

Permalänk
Medlem

Jaha, kanske kan hålla ut tills dess då.

Permalänk
Medlem

testa att använda en synål och bänd ut de kontaktytor som finns i hörlursuttaget. Jag har fixat glappande spelare på det sättet.

för övrigt tycker jag det är dags för en ny standard på hörlursuttag.

Permalänk
Medlem

rätta mig om jag har fel men lämnar inte cowon 24 månaders garanti?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
rätta mig om jag har fel men lämnar inte cowon 24 månaders garanti?

Tyvärr inte, Cowon har alltid lämnat 1 års garanti. Däremot har iAUDIO Sverige lämnat 2 års garanti (Abtech) men det slutade gälla på mp3spelare sålda efter den 1 september 2006. om jag inte minns fel.

Permalänk

Jag köper gärna din trasiga spelare om du vill sälja. köper gärna också hela Iaudio 7 spelare. Maila mig på jakkin(snabel a)inmindstudios.se