Permalänk
Inaktiv

Dual screen problem med Catalyst

Hej!

Jag har nyligen köpt ny dator och är precis färdig med alla inställningar efter formatering osv. Igår skulle jag koppla in min plasmaskärm med min DVI-HDMI kabel precis som jag gjort tidigare med min förra dator, men det vill sig inte hur jag än gör.

Jag kämpade i flera timmar igår utan att lyckas. Catalyst Control Center känner av att det rör sig om en Panasonic PX80 men ingen bild visas hur jag än gör. Jag har senaste drivrutinerna och Catalystversionen, 8.9 installerad.

Jag har provat att utöka skrivbordet och att klona min plasmaskärm men inget hjälper, min plasmaskärm vaknar inte till liv hur jag än gör. Det som är lite märkligt är att plasmaskärmen visar inte ens bild när jag startar om datorn, det gjorde den alltid innan. Man fick se biosskärmen och när datorn höll på att ladda in windows, nu är den bara svart.

Jag har inte ändrat något sedan förra datorn i själva hårdvaran, jag vet att kabeln funkar till 100% och båda utgångarna funkar som de ska på grafikkortet. Frågan är varför inte jag får bild på plasmaskärmen.

Tacksam för hjälp

Permalänk

Jag har exakt samma problem så när som på att jag aldrig tidigare haft min plasma inkopplad.

Men Catalyst Control Center så står det att jag har en utökad bildskärm på "Panasonic - TV" men på tv'n e de helt svart...

Nån som har några tips?

Permalänk
Medlem

Har en samsung TV med samma problem nu. I början fungera det perfekt med VGA-VGA, sen hände något. Nu är bilden helt svart hela tiden, sen stängs Tv'n av efter några sekunder.

Detta blev efter uppdatering av drivrutiner, Eller en liten explsion bakom TV'n (inte så troligt)

Har uppdaterad / avinstallerat allt möjligt med drivruiterna men inget fungerar.