Rensa XP på känslig information

Permalänk
Medlem

Rensa XP på känslig information

Har en Dell laptop som ska säljas och jag har ägt den i 4 år. Har således väldigt mycket känslig information, såsom sparade inloggningar och privata filer och mappar. Ingenting som skulle intressera andra personer men jag vill själv vara på den säkra sidan så att ifall jag mot förmodan skulle ha något, så har jag iaf gjort vad jag kunnat för att rensa bort det.

Jag vill alltså har bort alla spel, program, inställningar och egna konfigureringar så det blir i stil med en ny installation av XP, dock utan att formatera. Det måste ju finnas någon enkel lösning på detta som jag missat. Observera att det är en laglig installation av XP men jag har ingen originalskiva till förfogande och tänker varken köpa eller fixa någon "på annat vis". Helt enkelt återställa XP på bästa sätt.

Permalänk
Medlem

Det finns kanske en återställningspartition. Kolla i manualen och/eller på deras webbplats.

Permalänk

Formatera är ditt enda val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Formatera är ditt enda val.

1. Han sa att han inte kunde formatera om datorn pga hans XP-skiva är borta.
2. Kom inte med något sådant jäkla trams när lösningen finns där ute utan ominstallation!

OnTopic: Revo Uninstaller rensar kvarlevande rester från de program och spel som du avinstallerar. RegSupreme söker igenom ditt Windows-register o rensar ogiltiga nycklar, osv. Ad-Aware 2008 Free söker igenom din dator och rensar den från trojaner, keyloggers, tracking cookies och spionprogram. Malwarebytes kan du använda för att vara lite mer säker på att din dator är relativt ren från otyga. O&O Software har en del bra program som kan rensa din dator från känslig information o även göra den snabbare.

Det finns betydligt fler program, men dessa är några riktigt bra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Skapa en ny profil med adminrättigheter. Logga in på den. Sedan bör du kunna radera din egen i Document and Settings.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Min XP-skiva är inte borta, det är bara så att jag inte fick med någon när jag köpte datorn. Men tack för superbra tips! Nu känner jag mig relativt säker!