Permalänk
Robot

Lian Li PCA05B

Bara några bilder på systemet samt lite installations bilder när mitt 8800GT får sig en omgång av Accelero.
Det är inget seriöst försök att vinna något här, så jag ber er att inte rösta och klaga, vill bara ha åsikter om hur jag kan förbättra mitt system.

Besök albumet: Lian Li PCA05B av joshoa

Permalänk
Medlem

hmm, ser inga bilder, så är väll för snabb på att svara igen

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Hoppas att dina mem flänsar sitter kvar. mina rammlade av och kortslöt kortet... trotts att jag tvättade nogrant med medicinsk bensin. Kändes rätt så surt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hoppas att dina mem flänsar sitter kvar. mina rammlade av och kortslöt kortet... trotts att jag tvättade nogrant med medicinsk bensin. Kändes rätt så surt...

HAHA vad i he!

jag trodde inte galleriet var online medans jag fixade med det, men där ser man.
här beskrivs lite utav mina problem http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Och jo, ja ha tappat några! skit klister

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

Glad att se en som använder detta chassi @ Sweclockers galleri.

Permalänk

Trevligt chassi du har

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Trevligt chassi du har

Tackar tackar, jag börjar komma överens med det igen nu, men ibland när man ska meka så blir man arg på hur trångt det är !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Tackar tackar, jag börjar komma överens med det igen nu, men ibland när man ska meka så blir man arg på hur trångt det är !

Trångt är väl skönast ?

Du skulle ha tagit ur alla komponenter så du kunde dragit om alla kablar, när du ändå höll på att pilla, gör om gör rätt
Jag vet själv att det är förjävligt att mecka och dra kablar i chassit, fifan .. men lägger man ner ett par timmar på det, så kan det bli very nice

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Akta golvet!:P
Mer bilder på chassi I.M.O. (väntar med betyget, för att se ifall det dyker upp någon mer bild )

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Akta golvet!:P
Mer bilder på chassi I.M.O. (väntar med betyget, för att se ifall det dyker upp någon mer bild
)

haha akta golvet ?? lortigt ? Ja:D
och, njae kanske kommer flera bildera, men knappast:) fck bara ladda upp 6 bilder under galleriet.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Har samma chassie. Dom är riktigt fina!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

jo men det e helt ok bygge! ett tips för riktigt bra kylning, sätt dit en tyst 120/140 mm fläkt i taket ovenför grafikkortet som blåser ut varmluft

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
jo men det e helt ok bygge! ett tips för riktigt bra kylning, sätt dit en tyst 120/140 mm fläkt i taket ovenför grafikkortet som blåser ut varmluft

Jo jag har funderat på det där faktist, men jag är ingen handarbetare precis

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Du glömde plastplupparna som håller kortet längst ut på kanten, 2 st.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Du glömde plastplupparna som håller kortet längst ut på kanten, 2 st.

Nope, slängde dom små jävlarna, fyllde ingen funktion enligt mig

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hoppas att dina mem flänsar sitter kvar. mina rammlade av och kortslöt kortet... trotts att jag tvättade nogrant med medicinsk bensin. Kändes rätt så surt...

Mina sitter stenhårt, kanske för att jag använde en väldigt liten dutt värmeledande tvåkomponentslim från Zalman på varje kylfläns.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Mina sitter stenhårt, kanske för att jag använde en väldigt liten dutt värmeledande tvåkomponentslim från Zalman på varje kylfläns.

om mina börjar ramla bort så kommer jag med att inköpa det.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag förstår mig då fan inte på nätaggets placering.. Men det är säkert bra till något

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Jag förstår mig då fan inte på nätaggets placering.. Men det är säkert bra till något

mja om du ska ha denna layout... hur sku du göra då? men annars borde jag vända fläkten uppåt eller?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Bara jag som inte tycker det är bra att hålla kortet i handen så? Jag bygger allt på esd matta för jag tröttnat på att riskera något...
Iof ligger mina moderkort ganska mycket utanför datorn =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Bara jag som inte tycker det är bra att hålla kortet i handen så? Jag bygger allt på esd matta för jag tröttnat på att riskera något...
Iof ligger mina moderkort ganska mycket utanför datorn =/

Äesh!! de är bara du, har hanterat hårvaran så i säkert 8-9 år..+

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
haha akta golvet ?? lortigt ? Ja:D
och, njae kanske kommer flera bildera, men knappast:) fck bara ladda upp 6 bilder under galleriet.

Ne, tyckte mest det såg väldigt "cleant" och repfritt ut

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
mja om du ska ha denna layout... hur sku du göra då? men annars borde jag vända fläkten uppåt eller?

Vah?!?! Har du inte vänt fläkten uppåt?!

Isåffal ska du böja dig ner under bordet omedelbart och göra det!

Jag trode för övrigt att jag skulle få se lite bilder på chassit och inte grafikkortet...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Vah?!?! Har du inte vänt fläkten uppåt?!

Isåffal ska du böja dig ner under bordet omedelbart och göra det!

Jag trode för övrigt att jag skulle få se lite bilder på chassit och inte grafikkortet...

men fläkten ska va vänd neråt, så luften pressas längs kortet och ut ovanförkortet.. Jo men jag fick bara ladda upp 6 bilder

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

de där måste vara de mest kompaktaste chassit jag någonsin har sett >.< nästan värre än min väns barbone, där vi blev tvungen att klippa upp metallen för att få i grafikkortet xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Gillar chassit <3:P

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk

Vad använde du för att ta bort kylpastan från GPU´n?

Permalänk
Avstängd

Aceton

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Galleriets 10 mest avundsjuka personer!

Quickzor
mapex
invztr
Buffer_Overrun
Sparvone
Supermotard
menigen
joshoa
akke
beweer

ni behöver inte kommentera p12 de vet jag redan

Visa signatur

e6600, 8800gts 640MB asus P5N32-E SLI PLUS, 2gig 6400, 500hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Tackar tackar, jag börjar komma överens med det igen nu, men ibland när man ska meka så blir man arg på hur trångt det är !

Om du tycker att det är trångt nu så skulle du prova att sätta i vattenkylning i det

Jag har gjort det i mitt och det var trångt kan jag lova