Söker du spellaptop? Titta här innan du skapar egen tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktor888
Denna burk har jag sneglat på, verkar vara väldigt bra prestanda, någon duktig som kan uttala sig?

http://www.dustin.se/pd_5010166707.aspx

Jadu den verkar onekligen prisvärd, du hitar nog inte en 17 tumare med den prestandan någon anan stans biligare. År d inkl. Moms? Dustin brukar vara lite lurigt, kola på www.dustinhome.se

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Jadu den verkar onekligen prisvärd, du hitar nog inte en 17 tumare med den prestandan någon anan stans biligare. År d inkl. Moms? Dustin brukar vara lite lurigt, kola på www.dustinhome.se

Den kostar 12990 inkl moms, är den ett bra köp, suttit och jämnfört olika laptops och denna har bra prestanda mot andra men jag kan ha fel, vad tycker ni?

http://www.dustinhome.se/pd_5010166707.aspx

Tänkte isåfall köpa den från

http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=pricerunner&T2=FM296EA%...

Det är nära mig Alina, det är samma grejer i den som på dustin va?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köpt en Zepto Nox/mythos kostar runt det samma och är 14 eller 15.4". Går att konfa så den presterar lika bra/bättre.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Vem vet när du får din Zepto.... Det verkar dessutom vara en del problem med dom som levereras så köp hp´n du och skriv en recension för jag är också sugen på den

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Om du köper zepto så vänta inte med att datorn levereras inom 2 månader.

Hittade en VÄLDIGT prisvärd och bra speldator. Den har allt man kan tänka sig

Acer Aspire 8930

http://www.dustinhome.se/pd_5010184196.aspx?csref=Prisjamfore...

Blu-ray, Tv-tuner, 9700m gt, 18'4" skärm, 5.1 ljud, fingeravtrycksläsare, HDMI, 320gb 7200rpm hårddisk, DDR3 4GB ram, P8400 4 MB cache

Allt detta för 13995:-

Blir en avbeställning hos värdelösa zepto och beställning på denna skönheten

EDIT: Så klart så kan man inte avbeställa eftersom de inte svarar på mail och har sin telefon avstängd.
Håll er undan från detta skitföretaget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pascal
Hur gött är inte detta, denna tråd döck upp samma dag som jag började leta efter en spelduglig laptop, tackar.

Tror det kommer att bli en Acer 5930G då jag var och kollade på den, synd bara att den ser så otroligt ful ut med alla blå lysande ränder och knappar.

Jag beställde en Zepto Mythos. Efter över en månads ringande till dom så fick jag datorn. Hårddisk problem direkt, plus att tangentbordet inte var av bästa kvalitet då det buktade upp på något ställe. Skickade tillbaka den och väntar nu på återbetalning.

Detta hände under min semester i Sverige. Samtalde med en polare och bestämde oss för att åka till Göteborg för att köpa Asus G50V (då den bara fanns på lager där).
Efter att åkt runt till ett flertal återförsäljare så impulsköpte jag Acer 5930 då jag inte ville slösa mer tid av min semester
Var inte riktigt nöjd när jag köpte den. Tyckte den verkade ful och trodde att den skulle underprestera.

Fel hade jag. Mass Effect på högsta upplösning flyter på. Crysis på Medium-High flyter på osv osv.
Estetiskt sett så har den växt på mig. Det som såg ut som en ful gamerlatpop ser ganska stilren ut nu tycker jag.

Fråga. Har Acer 5930G Geforce 9300?

Permalänk

Blev sugen på Acer 5930 efter föregående post, men är lite tveksam då Acer har ju haft lite dåligt rykte med bristande kvalitet osv. Har de skärpt sig?

Permalänk
Medlem

Acer 5930g har ett 9600m gt kort.

Nu till kvalitet.

Jag vill inte avskräcka någon men skulle jag köpa en acer, asus, hp etc så skulle jag i princip räkna med att få skicka in den ett antal gånger och almänt ha massa problem med den. Jag änvänder min laptop så mycket och så "hårt" att de i många fall ser ordentligt slitna ut efter ett år.

Det är min erfarenhet av acer och asus iaf, var dock några år sedan osv så deras kvalitet kan vara bättre nu.

Just nu kör jag dell och har på platsen garanti och det känns bättre. Nästan alla tekniska bruksvaror som laptops och mobiler är tillverkade med ganska dålig kvalitet, iaf budget segmenten. Jag märker även på min dell att tangentbord osv är under all kritik men den ser trotsallt efter 10 månaders användande nästan ny ut

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Märkligt vad många har probs med Zepto lev. Jag beställde en Hydra och fick den 1 dag före utlovad leverans. Typ 9 dagar från köp-klick tills jag hade den i handen. Den gamear fett bra!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Acer 5930g har ett 9600m gt kort.

Nu till kvalitet.

Jag vill inte avskräcka någon men skulle jag köpa en acer, asus, hp etc så skulle jag i princip räkna med att få skicka in den ett antal gånger och almänt ha massa problem med den. Jag änvänder min laptop så mycket och så "hårt" att de i många fall ser ordentligt slitna ut efter ett år.

Det är min erfarenhet av acer och asus iaf, var dock några år sedan osv så deras kvalitet kan vara bättre nu.

Just nu kör jag dell och har på platsen garanti och det känns bättre. Nästan alla tekniska bruksvaror som laptops och mobiler är tillverkade med ganska dålig kvalitet, iaf budget segmenten. Jag märker även på min dell att tangentbord osv är under all kritik men den ser trotsallt efter 10 månaders användande nästan ny ut

Håller med dig helt klart. Man ska vara tacksam om datorn håller 3 år utan att stöta på problem. Så det där snacket om det bästa märket känns rätt uppförstorat.

Något jag däremot inte riktigt förstår är hypen på spellaptops. Jag tycker pengarna man lägger på den är bättre använda uppdelade på två datorer. En billigare bärbar med energisnålt grafikkort och en stationär med betydligt mycket mer kraft för pengarna. Då får man en bärbar som faktiskt är bärbar i den meningen att man kan ha den utan batteri mer än 1h. Och dessutom får man en speldator med åtminstone dubbla prestandan mot den från början tänka spellaptopen.

Min förhoppning är att laptop-tillverkare börjar förstå grafikkorts utvecklingen och kundefterfrågan och på allvar börjar försöka leverara externa grafikkort för bärbara. På det sättet får man det bästa från alla världar.

Permalänk
Medlem

En spellaptop kan man ta med och lana hos vänner. En stationär med skärm är bara jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nage
Håller med dig helt klart. Man ska vara tacksam om datorn håller 3 år utan att stöta på problem. Så det där snacket om det bästa märket känns rätt uppförstorat.

Något jag däremot inte riktigt förstår är hypen på spellaptops. Jag tycker pengarna man lägger på den är bättre använda uppdelade på två datorer. En billigare bärbar med energisnålt grafikkort och en stationär med betydligt mycket mer kraft för pengarna. Då får man en bärbar som faktiskt är bärbar i den meningen att man kan ha den utan batteri mer än 1h. Och dessutom får man en speldator med åtminstone dubbla prestandan mot den från början tänka spellaptopen.

Min förhoppning är att laptop-tillverkare börjar förstå grafikkorts utvecklingen och kundefterfrågan och på allvar börjar försöka leverara externa grafikkort för bärbara. På det sättet får man det bästa från alla världar.

Orsaken varför många vill ha en "spel laptop" istället för en stationär är att den tar extremt mycket mindre plats och slippa alla jävla kablar, och för mig när jag köpte min XPS 1530 så reste jag jävligt mycket i jobbet och kunder vara borda flera dagar (allt från 2-3 till 1-2 veckor) och då var det skönt att lätt kunna ta med sig en laptop så man kunnde sitta å spela på hotell m.m. på kvällarna.

Edit:
Samt idag så är det ju många som har så kallad "hybrid-sli" så att när man spelar så kör laptopen på tex ett Geforce 9600 och när man sitter i windows så går den på Intel's X3100 eller GMA950.
Samsung har det på tex sina Q210 och Q310 så man får ut ca 5h batteritid på dom.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackMicro
Blev sugen på Acer 5930 efter föregående post, men är lite tveksam då Acer har ju haft lite dåligt rykte med bristande kvalitet osv. Har de skärpt sig?

Just därför tvekade jag på köpet. Jag är inte ett speciellt stort, Acer, Hp, Dell och Fujitsu -fan (m.m)
Fungerar hur bra som helst för tilfället i alla fall.

När det gäller kvalitet så säger många personer ofta att tex. företag som Zepto skulle vara bättre eftersom det inte är att megacorp. som Dell.
Detta gäller ju på många andra saker så som bilar och annat.
Men som sagt, min Zepto gick isönder en dag efter att jag fått den. Plus att tangentbordet buktade upp och så vidare.

Sen är jag inte jätteinsatt i allt det här. Orkar inte spendera tid på att sitta och ringa och ordna RMA och fixa uppgraderingar.
Jag ville bara ha något lagom bra som fungerar utan problem från början till (förhopppningsvis) slut.

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om den här datorn som ett alternativ till Zepto som inte verkar ha så bra kundsupport.

http://www.dustinhome.se/pd_5010184185.aspx?csref=Prisjamfore...

Tycker den är väldigt prisvärd eftersom den är billigare och lika bra som den bästa Nox A15. Det enda som är sämre är lite sämre är grafikkortet.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk

någon som har lust att hjälpa mig att hitta en dell?
jag ställer gärna ner grafik-inställningarna, bara det flyter på utan att hacka och sega sig.
kommer väl mest att spela call of duty och kanske lite GTA.

väljer mellan en studio 15 och xps 1530...och kanske vostro 1510.
budget...8-10.000.

studio 15 har ju led-skärmen, men ett lite sämre grafikkort. (3450)
3650-kortet är väl lite bättre, men då får det bli en studio 17 som jag tycker är för stor.

xps 1530, hur är det med värmeproblem och dåliga skärmar?

annars kan en acer aspire 5930G kanske vara ett alternativ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

XPS 1530 är nog en bra dator men den kommer inte prestera lika bra i spel som acer 5930g så där är väl lite vad man gillar själv. Jag skulle nog valt Acern pga prestandan och priset.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Vill bara påpeka en liten detalj.

Då de nya integrerade kretsarna från Intel, ati och nivdia faktiskt har riktigt mycket kräm i sig så duger de bra för spel. Samt att man ska inte underskatta tillexempel GMA X3100 då de faktiskt klarar av Hl2 och andra liknande spel. I 3dmark06 är faktiskt det så att ett HD 3200 presterar bättre än ett 8400gs och ett GMA 4500MHD är bättre än ett 8400gt.

Jag undrar även om det finns någon "speldator" som är mindre än 14" eller väger mindre än 2kg?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Har någon här inne koll på hur bra en bärbar med ett 9600M GT kort klarar av att köra Race 07 och GTR Evolution?

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
En sak gällande minne till grafikkortet. Mängden minne spelar inte stor roll, men hastigheten på minnena gör. Ett kort med 256mb GDDR3 är snabbare än samma kort med 512mb GDDR2. Hög mängd minnen underlättar dock för t.ex. högupplösta texturer.

Neeej... Kommentera inte om du inte vet vad du pratar om. DDR3 via 256bit bus är jämförbart med DDR via 512bit bus i bandbredd. Minnesmängden sätter ett tak på hur höga upplösningar som kan köras.

Citat:

Som spelare bör man leta efter ett "tjockare" kort med mer kräm i, det kallar vi för ett "dedikerat" grafikkort

Ehm... nån annan som blir sugen på bakelser när ni läser detta?

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

Hejsan, jag funderar starkt på att köpa laptop nunär min gamla stationära är slutkörd. Spelar mest Warhamemr Online, och söker därför en dator som klarar spelet fint...hoppas hitta en laptop i 8-10 000 kronor-klassen
Undrar om ni kan ge några förslag, för det fanns inte så många datorer mellan runt 8-10k som förslag av trådskaparen
Tacksam för hjälp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trött
Har någon här inne koll på hur bra en bärbar med ett 9600M GT kort klarar av att köra Race 07 och GTR Evolution?

Jag sitter på en Acer 6935 och det fungerar klanderfritt. Kör med högsta grafik och det flyter som smort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedyheadshot
Jag sitter på en Acer 6935 och det fungerar klanderfritt. Kör med högsta grafik och det flyter som smort.

Du har inte möjlighet att mäta hur många fps du ligger på?

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

FPS = 1 pound-force ≡ 0.45359237 kg × 9.80665 m/s²
= 4.4482216152605 N (exactly)

Sen hur många FPS den har, vet jag inte.

Permalänk
Medlem

haha. =P

men hur många fps har du då? det kan man väl räkna?
Fast hur många fsp du får i spelet är ju en annan femma.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

verkar som komplett inte säljer Toshiba Qosmio F50 längre (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=362207).

drog iväg ett mail och frågade om de skulle få in mer. enligt supporten så stod det inget om det i deras system.
"så jag tror inte det är något vi planerar på att ta in"

så nu hamnar f50 i 12000-15000kr klassen..
lite synd.. hoppas det tar in iallfall

Permalänk
Medlem

kobalt maskinen en maskerad Clevo
http://www.ggsdata.se/laptops/corsairm860tugt-9400.html

någon som vet några nackdelar/defekter med denna?
hur funkar suporten? hör av dig till mig då!

isf tänker jag skicka iväg en beställning dock uppgradera denna med 3gb minne. Gillar inte deras hemsida för femöre! skulle göra en bättre själv på 2 timmar men men har mejlat dom nu och väntar på svar.

Permalänk
Medlem

Lite mer uppdates på Acer 5930G.

Jag har nu legat i sängen med den i knät nästan varje kväll och det är en rätt skön laptop.

+ 15.4"
+ Media knapparna till höger

- Tycker att de kunde lägga till en lite bättre touchpad
- Den har inte stöd för XP
- inte en skönhet direct. Kunde vara plan i designen, istället har de lagt till en stor olämplig knapp uppe till höger i tangenbords layouten och varför ett sträck mitt under skärmen som är ca 3cm - 90böj - 3cm för att indikera ifall strömen är ikopplad eller ej.

Kommer att lägga upp fler + - kommentarer med tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spizzy
kobalt maskinen en maskerad Clevo
http://www.ggsdata.se/laptops/corsairm860tugt-9400.html

någon som vet några nackdelar/defekter med denna?
hur funkar suporten? hör av dig till mig då!

isf tänker jag skicka iväg en beställning dock uppgradera denna med 3gb minne. Gillar inte deras hemsida för femöre! skulle göra en bättre själv på 2 timmar men men har mejlat dom nu och väntar på svar.

Säg till när du har någon ny info, är själv intresserad av just denna lap.
Kommer det blir något köp för din del?

Isåfall väntar jag spänt med bilder å info

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hittat en anna nu kmr med uppdatering!