Permalänk
Medlem

Elgiganten, sega?

Beställde ett PS3 från Elgiganten i lördags och dem har hittills bara skickat mig en orderbekräftelse. Hur sega brukar dem vara med att skicka ut paket?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Du beställde på en lördag, då kan du inte förvänta dig att få det en söndag eller måndag?

Du får det väl den här veckan någon gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Du beställde på en lördag, då kan du inte förvänta dig att få det en söndag eller måndag?

Du får det väl den här veckan någon gång.

Håller fullt med!

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Verkar imo vara helt normalt.

Visa signatur

"When the rich wage war, it's the poor who die." //Jean-Paul Sartre

Permalänk
Medlem

Jag har annars alltid fått sändningsbekräftelse dagen efter om det är en vardag vilket iom helgen borde ha varit idag. Kanske bara jag som är otålig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Som jämförelse kan jag säga att jag beställde lite saker ifrån Inet, Komplett, Misco och Megastora på lördag runt lunch och inte ett dugg hände förens måndag morgon... kallas för "helg" vilket innebär att folk helst inte jobbar då

Alla 4 butikerna fick iväg sina saker fram emot kvällen allafall så det borde dyka upp här hos mig imorrn/övermorgon, så du har lite att jämföra med.

Permalänk
Medlem

1. Leveranser / leveranstid
Om du inte har bokat ett specifikt leveransdatum kan du räkna med att leveransen tar ca 2-7 arbetsdagar, oftast får du dina produkter snabbare. Vi reserverar oss för förseningar samt slutförsäljning. När vi skickar produkterna får du ett mail med kollinummer där du själv kan söka var ditt paket befinner sig. Du kan även få status genom att kontakta vårt Kundcenter. Vid beställning av större TV-apparater eller vitvaror kommer du att bli kontaktad av Posten för leveranstid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Idag fick jag mitt första PS3 spel, Burnout Paradise, från konkurrenten PC City. Medans jag inte ens fått ett kvitto från el-giganten.

Ringde precis och talade med kundtjänsten, tydligen hade det blivit en miss i deras system. Dem ser en order som det har dragits pengar för men dem ser inte vad den innehåller och därför har den inte heller gått till plockning.
Väldigt dåligt gjort av El-giganten att inte kunna sköta sina system bättre än så. Här utdelas det ris och inga rosor!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Idag fick jag mitt första PS3 spel, Burnout Paradise, från konkurrenten PC City. Medans jag inte ens fått ett kvitto från el-giganten.

Ringde precis och talade med kundtjänsten, tydligen hade det blivit en miss i deras system. Dem ser en order som det har dragits pengar för men dem ser inte vad den innehåller och därför har den inte heller gått till plockning.
Väldigt dåligt gjort av El-giganten att inte kunna sköta sina system bättre än så. Här utdelas det ris och inga rosor!

Hehe, PC Citys och Elgigantens personal sitter i samma lokaler.
Men de har eget telefonnummer och brevpapper.
Allt skickas från Centrallagret i torsvik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hehe, PC Citys och Elgigantens personal sitter i samma lokaler.
Men de har eget telefonnummer och brevpapper.
Allt skickas från Centrallagret i torsvik.

Så kan det vara, men ändå väldigt dåligt skött av dem anser jag.
Dem ska ringa mig imorgon så ska vi se hur det kan redas ut. Jag har inte lust att förlora en smärre förmögenhet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Pc-City och Elgiganten hör ihop. Vet ej om det är samma ägare men grejer köpta på Pc-City funkar att lämna tillbaka osv på Elgiganten.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS