Byta kylaren på asus 4850

Permalänk
Medlem

Byta kylaren på asus 4850

ska precis plocka bort originalkylaren från mitt asus 4850 men stöter på ett problem... den sitter som sten och allt jag an se att den sitter fast i är GPUn.. är de bara o dra lr är de nått jag har missat mer än skruvarna?

Permalänk
Medlem

Jag fick bort den genom att rotera hela saken, för att dra loss den gick inte. Se bara till att göra det försiktigt så du inte skrapar den mot kortet när den väl släpper.

Permalänk

kylpastan klibbar ju, så ja, du får rotera den som Beamy sa för å få de att lossna.

Permalänk
Medlem

så fick bort skiten.. tack.
men nu är det kvar kylpasta på GPUn som bara inte går bort! är som en liten stelnad klump

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag lånar tråden lite.

jag har också ett varmt 4850, fick en galen idé, tänk om man fixa kylningen med en c2d cpu-kylare? efter lite arbete skulle den säkert passa?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreKerN
så fick bort skiten.. tack.
men nu är det kvar kylpasta på GPUn som bara inte går bort! är som en liten stelnad klump

Den går lätt bort med t.ex. Arctic Silver Articlean Kit, men det finns säkert något i alkoholväg som kan lösa upp det.

Permalänk
Medlem

Ta nåt billigt bara, fina varor ska drickas.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.