Handlat på memoryc, när kommer varorna?

Permalänk
Avstängd

Handlat på memoryc, när kommer varorna?

Hej.
Jag har handlat minnen på memoryc. Registered post för 46kr.
10 dagar sedan så skeppades den ("Shipped") enl. deras sida.
Efter att den har blivit skickad, hur lång tid brukar det ta från memoryc??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Om din försändelse är "registered post" så innebär det att den är sökbar. Be om sändningsnummer så kan du se var den befinner sig

Permalänk
Medlem

Registered post är samma sak som REK i Sverige, brukar hanteras i samma lass som värdeposten går med. Alltså går det snabbt och går att spåra. Hur snabbt det går brukar variera till ett par dagar och upp till en vecka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Registered post är samma sak som REK i Sverige, brukar hanteras i samma lass som värdeposten går med. Alltså går det snabbt och går att spåra. Hur snabbt det går brukar variera till ett par dagar och upp till en vecka.

Jaha ok.
Nu har det altså gått 11 dagar sedan den skickades.
Har bett om nummer så att jag kan spåra nu.
Tror ni jag borde oroa mig eftersom varorna inte har kommit fram på 11 dagar?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

har du inget kolli nummer i din sida eller nåt ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen skrivet av Admin @ MemoryC
Hi ***********
You recently ordered these products from our website:
4GB G.Skill DDR2 PC2-8800 1100MHz TT (PI) Series (5-5-5-15) Dual Channel kit w/ PI Heatsinks
4GB G.Skill DDR2 PC2-6400 PI Black Series (4-4-4-12) Dual Channel kit w/ PI Heatsinks

This order was shipped from us about a week ago and we hope you have now received the delivery and are happy with your purchase.

Haha, det var som fan, vilket underbar sida. Jag får ngt automat svar som inte hjälper mig ett skit. Är det såhär de tjänar pengar? På att inte skicka ngt och ta betalt?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Tjata på dom om kollinummer. Kan ha hamnat i tullen i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att MemoryC.com är några bluffmakare på något sätt.

Har tidigare beställt från dem och det gick smärtfritt.
Om jag inte missminner mig helt och hållet tar det ett tag att skicka saker från Irland, där företaget är baserat.

Minnena dyker nog upp ska du se.