Allt kommer att gå åt hel-ete!

Permalänk
Medlem

Allt kommer att gå åt hel-ete!

Jag fick nys om denna och kollade igenom den.

En snabb genomgång i varför det kommer att gå åt fanders med allt utan att vara miljömillitant.

http://www.chrismartenson.com/crashcourse

Det fick en att tänka efter lite. Den är skriven för USA men stämmer väldigt väl in på nästan alla länder i världen.

Spread the word!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Efter en minuts läsande så gissar jag att det är dumma konspirationsteorier med en pytteliten uns av sanning, tillräckligt lite för att inte vilja spendera tid på att se det?

Inte så konstigt att sidor likt denna poppar upp nu med en stor finanskris. Antagligen vill skaparen av sidan skapa lite buzz så att han kan säja en bok, eller så söker han finansiärer till något poänglöst.

EDIT: sådär, sett första delen av crash course, det här är konspiratoriskt trams.

EDIT2: Hahah, de här videosarna blir verkligen aldrig seriösare än såhär...

Den här bilden används som en del av ett tiominutersargument för att det faktiskt är värt att offra pengar och tid för det här, eftersom om du inte gör det så blir det ännu sämre. Som om det vore 25% chans för varje låda...

EDIT3: Aham, för att få tillgång till allt material på sidan måste man betala runt 25 dollar per månad... Med hjälp av svaga hot så försöker han få människor att donera till honom (sista biten av chapter 20).

Hah, han har tvådagarsseminarer också... (http://www.chrismartenson.com/full-weekend-seminar-rowe-ma-co...)
Enligt http://rowecenter.org/BoilerPlate/about_registration.html så kostar en konferens runt 200 dollar att vara med på, exklusive mat och liknande. Hm, bara 85 dollar extra för "Sacred Maya Wisdom" (tillval vid registreringen av konferensen på http://rowecenter.org/schedule/current/20090206_ChrisMartenso...)

Rowecenter verkar inte vara det mest seriösa stället om man säger så...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vilket skit. Orka lyssna på såna där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Efter en minuts läsande så gissar jag att det är dumma konspirationsteorier med en pytteliten uns av sanning, tillräckligt lite för att inte vilja spendera tid på att se det?

Inte så konstigt att sidor likt denna poppar upp nu med en stor finanskris. Antagligen vill skaparen av sidan skapa lite buzz så att han kan säja en bok, eller så söker han finansiärer till något poänglöst.

EDIT: sådär, sett första delen av crash course, det här är konspiratoriskt trams.

Rowecenter verkar inte vara det mest seriösa stället om man säger så...

Tror du på konspirationer överhuvudtaget? Bara en undran.

Eller är allting vad det ser ut att vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Tidigare okänd domedagsprofet på internet som vill åt mina pengar..
berätta igen varför jag skall bry mig?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Tror du på konspirationer överhuvudtaget? Bara en undran.

Eller är allting vad det ser ut att vara?

Hela idén med konspirationer är idiotisk.
Är det en konspiration att Coca-Cola försöker göra allt i sin makt för att tjäna mer pengar?
Nej, det är klart som fan det inte är. Människor försöker sko sig bäst de kan, utan undantag. Att tro att det är något konspiratoriskt i det är bara struntprat.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Som Random-person avfärdade jag detta som konspirationsteorier utan att ens kolla på det. Någon har lagt upp mer än 24h filmklipp om domedagen.
Dagen människor börjar tro på domedags-profeter är dagen då ekonomin går åt helvete.
Jävla idiot som försöker göra folk paranoida och oroliga för att själv verka som någon slags allvetande profet!

Permalänk

jag vet redan att allt kommer gå åt helvete, har jag vetat dom senaste åren. Frågan är bara hur, jag tror brödrostarna kommer göra uppror. Tänk efter hur många år dom arbetat hårt för att rosta bröd åt så många människor, och när alla dom blir less samtidigt, då jävlar är det inte nådigt.
Eller var det här nån annan domedagsprofetia?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
jag vet redan att allt kommer gå åt helvete, har jag vetat dom senaste åren. Frågan är bara hur, jag tror brödrostarna kommer göra uppror. Tänk efter hur många år dom arbetat hårt för att rosta bröd åt så många människor, och när alla dom blir less samtidigt, då jävlar är det inte nådigt.
Eller var det här nån annan domedagsprofetia?

Vafan, brödrostarna är inte största problemet. Vilka har fått ta mest skit i hela världen tror du? JA! JUST DET! Toaletterna kommer göra uppror när som helst. Det börjar med att dom vägrar spola. Sen blir det stopp i hela världens toaletter. När människor inte längre kan spola börjar dom skita utomhus, hygienen sjunker till den nivå att alla får ohyggliga och aggressiva virus.
Sen kommer toaletterna på att människor består av 72% vatten. Då börjar deras hemska plan att förslava mänskligheten och skapa en alternativ virtuell värld där vi får leva våra låtsas-liv.
Sen utnyttjar toaletterna människornas vatten till att rengöra sig från insida till utsida.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Vafan, brödrostarna är inte största problemet. Vilka har fått ta mest skit i hela världen tror du? JA! JUST DET! Toaletterna kommer göra uppror när som helst. Det börjar med att dom vägrar spola. Sen blir det stopp i hela världens toaletter. När människor inte längre kan spola börjar dom skita utomhus, hygienen sjunker till den nivå att alla får ohyggliga och aggressiva virus.
Sen kommer toaletterna på att människor består av 72% vatten. Då börjar deras hemska plan att förslava mänskligheten och skapa en alternativ virtuell värld där vi får leva våra låtsas-liv.
Sen utnyttjar toaletterna människornas vatten till att rengöra sig från insida till utsida.....

bah...när pratade du senast med en toalett? min är iaf lycklig, någorlunda ren och oftast välspolad. Har dock länge funderat på att införskaffa en "lyxigare" toaborste.

Men min brödrost, den har inte pratat med mig på två veckor, kastat brödet ner på golvet och har börjat göra konstiga besök till min baltiska elvisp, så det är brödrostarna man ska akta sig för.

On topic: vad tjänar en domedagsprofet i månaden och vart ska man lämna in sitt cv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
bah...när pratade du senast med en toalett? min är iaf lycklig, någorlunda ren och oftast välspolad. Har dock länge funderat på att införskaffa en "lyxigare" toaborste.

Men min brödrost, den har inte pratat med mig på två veckor, kastat brödet ner på golvet och har börjat göra konstiga besök till min baltiska elvisp, så det är brödrostarna man ska akta sig för.

On topic: vad tjänar en domedagsprofet i månaden och vart ska man lämna in sitt cv?

Min brödrost och jag har en bra relation. Tycker du drar alla brödrostar över en kam. Toaletten brukar mest morra åt mig :S

On topic: Är du bra, typ i klass med Al Gore så kommer du tjäna grova pengar. Någonstans $10.000.000 plus fallskärm. Du lämnar ditt CV till doomsday ab som är aktiva i Al Gores sommarstuga.

Permalänk
Medlem

Brödrostar.. toaletter..
Ärkenötter är vad ni är!

Vilka vet mest om oss, vårat psyke, våra relationer, vilka vi talar med, vilka hemligheter vi bär på, hur fulla vi var senaste lördagen-till-hela-söndagen-hoppsandetblevmåndag-jobbarpåtisdagistället?

Just det, SkyNet är redan här!
Jag ser till att min mobil alltid går på sparlåga, bäst inte mata monstret och se till att alltid ha den lilla nyckeln redo för att snabbt dra ut minneskortet utifall den börjar skicka information om mitt ytterst känsliga privata offentliga liv.
Och gud nåde den mobil som snackar bakom ryggen på mig med andra mobiler. Yxan fram.
Jag skriver detta med mobilen i fickan, för att den inte ska se att jag är den på spåren, är rädd för vad den ska göra med mig annars.

I'm so fckng scared! :'{

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag har svårt att se att den här tråden skulle kunna leda till någon vidare diskussion...

*tråd låst*

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!