Nya Opteron med 45 nanometer

Permalänk
Medlem

Vad är det för sockel på de nya?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Svårt å tro dom ahr 45nm. Cray har sedna opteron kom ut baserat superdatorer på opteron.

Tror helt enkelt det skulle ta för lång tid att utveckla och implementera framtida processorer i dagens system. Man bygger knappast världsens största superdator över en natt utan det har nog planerats ett tag.

Ganska mycket testande och arbete bakom grejorna där.

De har varit så snabba förut. De behöver inte göra särskilt mycket från början bara för att köra med Shanghai istället för Barcelona. Visst är de inte helt identiska, men de behöver inte göra stora förändringar för det. Sedan har de ett nära sammarbete med AMD. Det har liksom hänt förut att de fått 10000+ processorer levererade på releasen från AMD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Du kanske ska maila runt alla IT-sajter och be dem sluta publicera massa rykten då om det gör dig så illa berörd. De flesta rykten som publiceras på dessa sidor har ofta någon substans. Sedan får du gärna utveckla vad ordet "newbie" betyder i det här sammanhanget? En som nyss gått över till AMD? En som är ny medlem på Sweclockers?

En newbie är någon som arbetar på Fudzilla och ändå lyckas tolka en en snubbes prat om Shanghai lanseringen som om det vore Deneb.
Om du läser vad han pratar om så säger han bara att det var synd att ryktet gav falska förhoppningar. Det han tyckte illa om var när sweclockers nyhet var vinklad och pratade om förseningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

En newbie är någon som arbetar på Fudzilla och ändå lyckas tolka en en snubbes prat om Shanghai lanseringen som om det vore Deneb.
Om du läser vad han pratar om så säger han bara att det var synd att ryktet gav falska förhoppningar. Det han tyckte illa om var när sweclockers nyhet var vinklad och pratade om förseningar.

Inte alls. Om det är som du säger hade han kunnat uttrycka sig på ett helt annat sätt liksom han borde ha påpekat det du själv säger, nämligen att Sweclockers vinklat nyheten. Nu blev det viktigaste för honom att kritisera MIG personligen vilket han också gjorde i en annan tråd.

Precis som jag skriver så florerar rykten ständigt i den här branschen. Många av dessa rykten visar sig vara dessutom vara sanna. Om sen vissa personer tar så illa vid sig att olika sajter och tidningar skriver om detta så är det inte mitt problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Inte alls. Om det är som du säger hade han kunnat uttrycka sig på ett helt annat sätt liksom han borde ha påpekat det du själv säger, nämligen att Sweclockers vinklat nyheten. Nu blev det viktigaste för honom att kritisera MIG personligen vilket han också gjorde i en annan tråd.

Precis som jag skriver så florerar rykten ständigt i den här branschen. Många av dessa rykten visar sig vara dessutom vara sanna. Om sen vissa personer tar så illa vid sig att olika sajter och tidningar skriver om detta så är det inte mitt problem.

6 av 7 meningar handlar just om att hålla med mig om vinklade nyheter. Bara sista halvan av den sjunde meningen nämner ryktena. Och det är inte direkt adresserat till dig. Och om du tänker "kritiken" i den andra tråden så var det ett skämt. Såg du smileyn? Det är du som inte borde ta så illa vid dig.

Slappna av lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
6 av 7 meningar handlar just om att hålla med mig om vinklade nyheter. Bara sista halvan av den sjunde meningen nämner ryktena. Och det är inte direkt adresserat till dig. Och om du tänker "kritiken" i den andra tråden så var det ett skämt. Såg du smileyn? Det är du som inte borde ta så illa vid dig.

Slappna av lite.

Visst, om det hade stannat vid inlägget med smileyn. Men så kommer ett till inlägg med sarkasm om "förbigått mig och resten av världen" och "newbie". Självklart tar jag åt mig i denna tråd då piken från hans sida var direkt riktad till mig i den andra tråden. Jag är inte medlem här för att jag tycker det är roligt att ta emot skit och sarkasm från personer som inte vet något om hur man beter sig i ett diskussionsforum. Jag är här för att diskutera de senaste nyheterna och i detta ingår även att diskutera de rykten som florerar.

Permalänk

Jag hoppas att AMD lyckas få ihop tillräckligt med cash att kunna konkurrera med intel på "the frontline" på en verklig nivå där amd kör ett snäpp hägre i tillverkningsteknik.... typ 32 um teknik or whatever don ligger på just nu...... har ett liv med fru, barn och karriär framför mig, orkar inte kommentera alla hjärndöda kommentarer framförer mig nu. kul att umgdomen tar vid. om nåt år tionde eller 2 kommer ja vara den frågande peionsionären iallafall.. rock on alla ungdomliga idioter HAHA !!! jag kommer jag fråga råd från er... hoppas inte ni tagit er illa vid, att ha förolämpat er nu... hpppas ni tar allt med en råge salt.... för när allt kommer kring... sitter vi allla i samma båt

Visa signatur

Dator-nörd sen 1995 :)

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att den där loggan är grymt snygg?