Permalänk
Medlem

Nytt gamingheadset, vilket?

Tjena, nu är läget att mitt gamla headset som jag fick 2006 har lagt av och spruckit på flera ställen + att sladden har lossnat.

Hade tänkt mig att önska ett nytt julklapp, men har ju ingen aningen vad man ska köpa.

Maxpris: 500:-
Bra ljudkvalitet.
Omsluter öronen så man slipper höra ljud utifrån.
Bra mikrofon, hellst löstagbar eller infällbar eller något liknande.

Har en Packard Bell X1607 så jag har ingen aning om vad jag har för slags ljudkort. Har även en Pioneer förstärkare/dvd-spelare DCS-313 på 75 watt per kanal med hörlursingång.

Utseende spelar inte så stor roll, bara dom är sköna att ha på sig och praktiska med bra ljudkvalitet och dessutom ett bra pris.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia

Permalänk
Medlem

Köp aldrig Siberia, rutten mick och ljudet suger verkligen..

SS kan du nog satsa på, tänkte precis som du att jag ville ha omslutna öronmuffar men fick ett par Sennheiser PC 166 + usb-ljudkort och är inte besviken för fem öre. Superb ljud (som vanligt från SH) och de finns inte mycket o klaga på, KÖP!

Men om du vill ha omslutna beroende på vad du gör, men kör annars KOSS SB45, bör duga. Väldigt bra för sitt pris!

Permalänk
Medlem

Creative HS-900 är ett mycket bra headset i den prisklassen. Fick 5/5 av Fz.

Permalänk
Medlem

är väl inget fel på siberia rekommenderar den starkt bra ljud och omsluter öronen.

Permalänk

Fatal1ty (http://www.webhallen.com/prod.php?id=74423)

• + Bra ljud
• + Omsluter Öronen
• + Löstagbar Mic
• + Billig (278kr som billigast på www.prisjakt.nu)

• - Blir väldigt varm efter ett tag (vilket de flesta headsets blir)
• - Efter en helkvälls lirande gör det mycket ont i öronen (dom trycker åt)

För övrigt är dom skön och bra.

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk
Medlem

icemat audio, exakt samma som Steelseries Siberia , grymt sköna och bra ljud. Annars skulle jag ha köpt steelseries 4h eller 5h.

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk

Fatal1ty!

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntecNineHundred
Fatal1ty (http://www.webhallen.com/prod.php?id=74423)

• + Bra ljud
• + Omsluter Öronen
• + Löstagbar Mic
• + Billig (278kr som billigast på www.prisjakt.nu)

• - Blir väldigt varm efter ett tag (vilket de flesta headsets blir)
• - Efter en helkvälls lirande gör det mycket ont i öronen (dom trycker åt)

För övrigt är dom skön och bra.

Har Fatality och vet inte alls vad du menar med att de blir varma.
Men jag håller med om att man blir lite öm om öronen efter ett tag, men det gör inte mycket ont.

Permalänk

Skulle tagit siberia eller 5/4h, som någon sa, siberia har jag själv och 5h har en kompis, båda riktigt sköna med bra ljud. Känner även en med fatal1ty, men enligt mig är de osköna från det man sätter dem på huvudet. Jag har ändå rätt litet huvud med medelstora öron men jag tycker att de trycker ändå..

Men du skulle kanske tycka tvärt om, vem vet?

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk

Jag tycker att du ska pröva A4Techs HD-800 Det har bättre bas än Creative HS-600 å det kosta ca 600 De dära HD-800 kostar ca 300 Men de ända som är nackdelen med det är väll att det är USB så man får med typ ett inbyggt ljudkort

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l