Varning för Netgiganten!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Jag förstår faktiskt inte vad Netgiganten har gjort för fel..

Jag handlade precis därifrån och är nöjd.

Om ni kollar prisjakt så ser ni att andra också är väldigt nöjda!

Jag tycker inte att man ska svartmåla företag utan att ha konkret fakta!

Ta och läs första inlägget igen!
Man ska varna för dessa konkurs-starta-omigen-garagefirmor då sannolikheten att det ska upprepas är stor!

Du är nöjd tills den dag du behöver reklamera - Har du inte genomfört en reklamation hos aktuellt företag så ska du inte säga att du är "nöjd"!

Låtbli i att handla hos oseriösa firmor som gömmer sig bakom namn som anspelar på stora välkända företag, bara namnet är en varningsklocka!

Det är vanligt att företag konkursar och sedan köper upp sitt eget företag, behåller samma namn utåt, samtidigt som de inte längre supportar tidigare kunder. PC-enter höll på så där förut och hamnade vid upprepade tillfällen på konsumentverkets svarta lista - nu finns dom inte med längre men jag kommer ändå aldrig mer handla av dom.

Permalänk
Medlem

Solklart fall för ARN tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Ta och läs första inlägget igen!
Man ska varna för dessa konkurs-starta-omigen-garagefirmor då sannolikheten att det ska upprepas är stor!

Du är nöjd tills den dag du behöver reklamera - Har du inte genomfört en reklamation hos aktuellt företag så ska du inte säga att du är "nöjd"!

Låtbli i att handla hos oseriösa firmor som gömmer sig bakom namn som anspelar på stora välkända företag, bara namnet är en varningsklocka!

Det är vanligt att företag konkursar och sedan köper upp sitt eget företag, behåller samma namn utåt, samtidigt som de inte längre supportar tidigare kunder. PC-enter höll på så där förut och hamnade vid upprepade tillfällen på konsumentverkets svarta lista - nu finns dom inte med längre men jag kommer ändå aldrig mer handla av dom.

Nu är det ju inte samma ägare eller hur? Vad vet du förresten om de är seriösa eller inte. Johan har ju inget med Netgiganten att göra?

Ta det här exemplet. Ska datorbutikens nya ägare få skit för att de för det gamla företaget gick i konken? Ska inte Johan kunna få jobb igen bara för att hans företag konkade? Jag menar om de nu skulle vara så skumma skulle väl aldrig killen fått hjälp? Det är ett äckligt drev igångsatt av människor som inte är insatta i hur företag och konkurser fungerar. Svenskar ser ingen som helst stolthet i egenföretagande och det är riktigt synd. Vi älskar att gnälla däremot.

Är man osäker ang ett företag så betalar man med postförskott, köper inga försäkringar. Man har faktiskt 2-års garanti hos tillverkarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Nu är det ju inte samma ägare eller hur? Vad vet du förresten om de är seriösa eller inte. Johan har ju inget med Netgiganten att göra?

Ta det här exemplet. Ska datorbutikens nya ägare få skit för att de för det gamla företaget gick i konken? Ska inte Johan kunna få jobb igen bara för att hans företag konkade? Jag menar om de nu skulle vara så skumma skulle väl aldrig killen fått hjälp? Det är ett äckligt drev igångsatt av människor som inte är insatta i hur företag och konkurser fungerar. Svenskar ser ingen som helst stolthet i egenföretagande och det är riktigt synd. Vi älskar att gnälla däremot.

Är man osäker ang ett företag så betalar man med postförskott, köper inga försäkringar. Man har faktiskt 2-års garanti hos tillverkarna.

Det där är ju bland det dummaste jag hört på ett tag. Givetvis är det så att det ibland kan gå illa så att ett företag går omkull, men det skall vara undantag, inte regel. Om det uppenbart är så att ett företag drivs på sådant sätt att konkurs och omstart är en del av strategin för att slippa det ansvar man har mot sina kunder så är det ingenting som kan försvaras med att skylla på hur systemet är utformat. Bedrägligt besteende i sig, enligt paragrafrytteri tillåtet eller ej, är någonting negativt, och negativa saker bör man varna för.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Lätt att smutskasta i sådana här ärenden precis som i fallet med datorbutiken. Konkurser drabbar ofta kunder väldigt hårt. Men det verkar helt klart som om nya netonline gav dig ett nytt moderkort för 2k kr som de inte hade någon som helst juridisk skyldighet att ge dig. Härligt att se hur mycket skit de får som tack...

var väl troligen för att datorn aldrig fungerat ok sedan köpet och din teknikerväns begäran som de hjälpte dig. Från datorbutiken kan man ju glömma någon som helst hjälp. Vilket är helt naturligt.

Känns nästan lite oförskämt att klaga över att ha haft osannolik tur när 100-tals står helt tomhänta med 1000-tals kronor spenderade hos datorbutiken. Men jag vet att man blir så jävla förbannad speciellt när datorn aldrig gick bra från start. Moderkortsfel kan vara extremt svåra att felsöka.

Vad jag vet så var väl net butiken ingen rövarbutik utan helt enkelt bara ännu en av tusentals nyliga konkurser. Tittar man på prisjakt så var många nöjda och få missnöjda med butiken. Det är väldigt vanligt att någon på företag köper upp resterna då de känner att utan XYZ vid rodret skulle vi ha klarat oss bra. Men var det en rövarbutik så byter de oftast snabbt som attan namn på den.

Man kan väl summera det hela med fy fan för konkurser. Inte kul för någon inblandad. Men kasta inte smuts på nya butiken då de troligen inte har med det hela att göra precis som nya datorbutiken.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det där är ju bland det dummaste jag hört på ett tag. Givetvis är det så att det ibland kan gå illa så att ett företag går omkull, men det skall vara undantag, inte regel. Om det uppenbart är så att ett företag drivs på sådant sätt att konkurs och omstart är en del av strategin för att slippa det ansvar man har mot sina kunder så är det ingenting som kan försvaras med att skylla på hur systemet är utformat. Bedrägligt besteende i sig, enligt paragrafrytteri tillåtet eller ej, är någonting negativt, och negativa saker bör man varna för.

Dumt?
var exakt ser du att det är samma ägare? det enda nämnda är ju att killen jobbar på företaget, han sitter inte i styrelsen och framförallt äger han inte företaget. Det är farligt att skapa opinion utan fakta. Refererar åter till prisjakts kommentarer när det gäller företaget och de verkar vara seriösa. Läs igenom tråden en gång till och leta konkreta fakta. Ska jag ringa och klaga på nya datorbutiken.com för att jag inte har kvar min gamla garanti! Där har du verkligen något dumt! Visste du att Datorbutiken kommer att behålla ganska många av de som jobbade där?
Kanske vi kan leta upp nån Johan där också...
Vakna

Permalänk
Medlem

Är vi helt säkra på att första butiken konkade då? Jag har skummat igenom tråden men ingenstans har jag sett att det var så, däremot läste jag att butiken fortfarande är aktiv vad det nu betyder?

Citat från Netgigantens VD:

"Att jag nu driver domänen netgiganten beror på att Ö.G Dataservice hamnade i obestånd och behövde snabba pengar. Dock var det inte sagt att jag skulle ta över alla deras garantiärende. Kan förstå att du är förbannad men varför går du inte på ägaren bakom Ö.G Dataservice som fortfarande bedriver sin verksamhet och som du köpte din dator av? "

Det där låter megaskumt! Ta över kundregister, namn, domän och varor men slipper åta sig garantiärenden? Eller har jag missat nåt?
Och exakt vad betyder det att förra ägarn fortfarande bedriver sin verksamhet?

"Det är allvarliga anklagelser du kommer med, ingen i vår styrelse har något med Ö.G Dataservice att göra så var snäll och lämna mig utanför detta annars kommer rättsliga åtgärder att vidtas."

Den som inte får Braksens-vibbar redan här är antingen för ung och har missat hela den affären eller riktigt blåögd.

rullekorn82 reggad nov -08 kommer in och försvarar, det har vi sett förut. Säger inte att det är så men oj vad skeptiskt man blir.

Det var mina 5 cent, tack och god natt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56

Det där låter megaskumt! Ta över kundregister, namn, domän och varor men slipper åta sig garantiärenden? Eller har jag missat nåt?
Och exakt vad betyder det att förra ägarn fortfarande bedriver sin verksamhet?

Det har du rätt i Dala..Låter nästan som om de sinsemellan bara bytt ägande och tillsammans avtalat bort firmans garantiåtagande ?

Det här vill vi ha svar på.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Har läst igenom denna tråd nu och vissa påstår att de bytte namn för att slippa rma. Är detta bevisat?? Tycker det låter med som en vanlig konkurs och att ni vill kasta skit på dem. Innan någon annan påstår att det var rma som låg bakom så skicka med en länk eller ett citat som bevisar att så var fallet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Är vi helt säkra på att första butiken konkade då? Jag har skummat igenom tråden men ingenstans har jag sett att det var så, däremot läste jag att butiken fortfarande är aktiv vad det nu betyder?

Citat från Netgigantens VD:

"Att jag nu driver domänen netgiganten beror på att Ö.G Dataservice hamnade i obestånd och behövde snabba pengar. Dock var det inte sagt att jag skulle ta över alla deras garantiärende. Kan förstå att du är förbannad men varför går du inte på ägaren bakom Ö.G Dataservice som fortfarande bedriver sin verksamhet och som du köpte din dator av? "

Det där låter megaskumt! Ta över kundregister, namn, domän och varor men slipper åta sig garantiärenden? Eller har jag missat nåt?
Och exakt vad betyder det att förra ägarn fortfarande bedriver sin verksamhet?

"Det är allvarliga anklagelser du kommer med, ingen i vår styrelse har något med Ö.G Dataservice att göra så var snäll och lämna mig utanför detta annars kommer rättsliga åtgärder att vidtas."

Den som inte får Braksens-vibbar redan här är antingen för ung och har missat hela den affären eller riktigt blåögd.

rullekorn82 reggad nov -08 kommer in och försvarar, det har vi sett förut. Säger inte att det är så men oj vad skeptiskt man blir.

Det var mina 5 cent, tack och god natt.

Om du bara trycker på mitt namn och kollar vad jag har skrivit under denna tid som sweclockersmedlem så inser du nog rätt snart att jag är vanlig Svensson. Men som vanligt är det lätt att hosta upp något utan fakta. Jag bor dessutom i Stockholm, pluggar till lokförare. Jag har iofs landställe 15 mil från Vellinge. hehe

Permalänk
Medlem

Som sagt(skrivet) jag säger inte att det är så, bara att jag själv blev skeptiskt.
Nu såg jag att du blev medlem 2 veckor före denna tråden och det borde ju "cleara" ditt namn så att säga.

Har man varit med ett tag blir man alltid skeptisk när det kommer in nyreggade och försvara ett visst företag, det måste du förstå. Inget illa mot dig, jag såg bara att du vart tämligen nyreggad och då började varningsklockorna ringa.

Hursomhelst så vill jag ha svar av ansvariga på följande fråga: Konkade första butiken? Och i vilket sammanhang kom ni fram till detta: "Dock var det inte sagt att jag skulle ta över alla deras garantiärende."?

Jag tycker det är alldeles för många frågetecken kring hela historien, har man rent mjöl i påsen så är det bara att lägga korten på bordet. Så upp till bevis för netgiganten med VD som har allt att vinna här!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56

Hursomhelst så vill jag ha svar av ansvariga på följande fråga: Konkade första butiken? Och i vilket sammanhang kom ni fram till detta: "Dock var det inte sagt att jag skulle ta över alla deras garantiärende."?

Det är du inte den ende som vill.
Kanske gick det till så här ?

"Ööööh Dala, kan du inte köpa mitt företag för 50 spänn ?
Vaddå dyra garantiärenden ? Äsch de nötterna kan du skita i, räcker du säger att du och jag kommit överens om den saken kompis."

...eller ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Det låter ju nästan så när man läser igenom det men jag hoppas innerligt att så inte är fallet, för alla inblandade kunder och framtida kunders skull.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Ett företag lever ju på sina kunder, är det då inte mer än rätt att behandla även kunder som tidigare ägare haft så som man behandlar nya? Om det nu skulle vara så att företaget i fråga står och faller på ett garantiärende så är marginalerna så små att ingen bör handla från dem då konkurs inte är långt borta.

Man får bara en chans att göra ett första intryck.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Man blir ledsen över att läsa hur Fredrik blir oskyldigt dömd i denna tråd.

Jag startade upp webbutiken NetGiganten.se för drygt 4 år sedan och har sen dess levererat 1000-tals datorer till nöjda kunder runtom i Sverige. Tyvärr gjorde jag några felinvesteringar i slutet som är ödesdigert i denna bransch. Under tiden kom det in RMA och jag kunde inte ens skicka ut en fraktsedel eftersom jag var kreditstoppad överallt, men trots detta vände jag inte mina kunder ryggen, försökte hjälpa dem så gott jag kunde. Eftersom det är en enskild firma var det inte bara till att kursa som andra bolag gör, utan jag fick hitta en annan lösning. Det är där Fredrik kommer in i bilden, han startade upp Netgiganten in Sweden AB och köpte domänen av mig.

Jag är nu inhyrd och hjälper till i det nya bolaget, på det viset kan jag betala mina skulder samt hjälpa mina gamla kunder.

MVH
Johan Nilsson

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bra om Netgiganten ville redogöra hur det nya företaget blev till. De har ju en bra möjlighet till det på detta forum.

Jag tror inte att företag som bildas ur resterna av en konkurs vill eller kan ta över garantiärenden. Det är så grymt små marginaler i branschen. Men det är skitbra reklam om man skulle försöka göra det. Jag står nog inte på någon sida här i forumet men utan att se kronkreta bevis så har tongången mot företaget varit extremt hård. Det är där problemet ligger, företaget förtjänar inte sån skit om det nu skulle vara ärligt.

Edit: Svar från Ö.G Dataservice kom precis unter tiden jag skrev

Permalänk
Medlem

Jag måste nog tyvärr anse att Netgiganten har laglig rätt att inte hjälpa dig.
Om ett företag som Netgiganten tas över av en ny ägare så säger lagen att denna nya ägare inte "behöver" ta över garantiärenden från den förra ägaren.
För att ett ägarbyte skall fungera måste företaget avregistreras (finns ej längre = alla garantiärenden upphör dock är det den tidiga ägaren som om han vill får ta itu med dom) och sedan registreras om igen under samma eller nytt namn av kommande ägare (som i sin tur är 100% befirad att ta över tidigare ägares ärenden)

Bara för att den nya ägaren jobbar vidare i samma lokaler samt samt behållit sidan samt namnet så behöver inte det betyda att du köpte datorn av just det företaget.

Exempel:
Du köper en burk av Expert på drottninggatan 17.
Det blir fel på burken och du går och skall utnytja garantin.
Men när du kommer dig ser du att euronics har öppnat i samma lokaler och Expert är borta.

Tror du då att euronics tar hand om ditt ärende bara för att dom sitter i samma lokal med samma sortiment och kanske samma anställda?

(nu bytte jag namnen i exempelt för att förtydliga då namnet inte spelar ingen roll i saken)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

En fråga som ställts är huruvida detta är samma firma eller inte.
Har firman likviderats eller bara bytt namn och ägare ?

Fick nyhetsbrev för ett tag sedan ifrån dessa, är det samma firma som från början som behållt sina kunduppgifter eller har kundregistret sålts vidare ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag kanske är dum men om ög gott i konkurs varför finns då företaget kvar?

Permalänk
Medlem

Du har alltså inte ÖG konkat.
Då funkar det alltså på följande sätt:

Fredrik eller vem det nu var köpte upp varor, domän, namnet samt kundregister men slipper lagligt att hjälpa någon av alla de tusentals kunder som förra netgiganten sålt datorer till?
Jag hoppas verkligen inte att det finns fler utav dessa "gamla" kunder som drabbas av problem. Iofs så har man ju tillverkarens garanti om nåt skulle strula men det är en krångligare väg att gå.

Hursomhelst är det starkt av Johan att komma hit och berätta hur det egentligen gick till. Fortsätt att hjälpa kunder och lycka till med saneringen! Det verkar som du brinner för det du gör och sånt uppskattas alltid som kund, även om man som vissa nu då trillat mellan stolarna.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Men ? Det är något som inte stämmer här.

Har firman bara sålt sina tillgångar ? och inte konkat ? Då finns ju firman kvar ?
och gamle ägaren har fortfarande ansvar iomed att hans firma finns kvar.

Har hans polare skapat ett nytt företag med snarlikt namn som förvillar kunderna och som svarar att dom inte har med saken att göra ?
Eller har hans polare tagit över firman och bara bytt namn ? Då är ju garantiärendena hans ansvar iomed att det är samma firma?

Jag får inte ihop detta, kan någon svara på detta ?

Something is rotten in Denmark.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget ljus över detta ser jag. Tråkigt med så många obesvarade frågor.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag håller med.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller verkar det som om vi kunder inte har några speciella skydd så fort det går knivigt för ett företag. Borde det inte vara så att jag som har investerat i företaget borde vara den som är nr1 på listan om att få hjälp och ersättning.
Jag tar inga sidor. Tycker båda sidor har bra och dåliga argument.

För att blanda in datorbutiken. Det var visst många som förlorade tusentals kronor och nu står helt utan ersättning. Jag kan bara inte förstå hur det kan vara lagligt. Det enda vettiga sätt jag kan se detta på är som stöld eller bedrägeri.

Permalänk
Medlem

Inga bekymmer att förstå ägarförhållandena efter Ö.G Dataservice skrivit.

Johan driver Ö.G Dataservice och startar upp på netgiganten.se
Firman får ekonomiska problem.

Fredrik startar Netgiganten in Sweden AB och köper domänen netgiganten.se av Johan, och Ö.G Dataservice räddas från konkurs.

Johan får anställning i den nya firman, den som han tidigare själv drev.

Trådskaparen köpte sin dator från netgiganten.se när den drevs av Ö.G Dataservice. När han kontaktar dem för garanti ägs netgiganten.se av Netgiganten in Sweden AB, men det är tidigare ägaren Johan som tar emot samtalet. Johan berättar som representant för nya netgiganten att de inta har något ansvar för trådskaparens dator, men han håller tyst om att det är hans egna fortfarande existerande firma som har garantiåtagandena.

Samma domän, samma person och förmodligen samma telefon som när trådskaparen köpte datorn, och han får en förklaring att hans 3-åriga garanti är borta för att organisationsnumret är nytt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag är nu inhyrd och hjälper till i det nya bolaget, på det viset kan jag betala mina skulder samt hjälpa mina gamla kunder.

Lite konstigt din andra polare skrev att du inte hade någonting med de nya bolaget?

Permalänk

---aastr1t---

Jag sitter inte i styrelsen och som inhyrd kan jag inte fatta några beslut i det nya bolaget. Ska även tillägga att trådskaparen har sin garanti, support kvar på Ö.G Dataservice och har nu en fullt fungerande dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox

Ps: Efter denna tråds skapande så blev jag uppringd av Johan medarbetare på Netgiganten ägare till Ö.G dataservice. Han ville reda ut några missförstånd oss emellan. Han ursäktade sig för att ha utryckt sig klumpigt denna gång vi pratades vid. Enligt honom så var jag aldrig övergiven då det fanns en överenskommelse mellan honom och den forna medarbetaren som hade jobbat där. Överenskommelsen gick ut på att "den forna medarbetaren" skulle hjälpa mig med mina dataproblem. Om det verkligen ligger till på det sättet vet jag inte, men han garranterade mig iaf att jag visst hade Garanti och Support kvar hos honom.

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är varför inte skicka tillbaka den defekta varan till tillverkaren och få en ny grattis ?

Då hade dessa så kallade 5000kr aldrig behövts investera..
Om ett företag säljer en vara och den går sönder så reklameras den till butik sedan till tillverkare.
Så är det iaf i säng branchen ..
Ni skulle bara veta hur mycket en 100 000kr säng kostar för oss personal

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ö.G Dataservice
Man blir ledsen över att läsa hur Fredrik blir oskyldigt dömd i denna tråd.

Jag startade upp webbutiken NetGiganten.se för drygt 4 år sedan och har sen dess levererat 1000-tals datorer till nöjda kunder runtom i Sverige. Tyvärr gjorde jag några felinvesteringar i slutet som är ödesdigert i denna bransch. Under tiden kom det in RMA och jag kunde inte ens skicka ut en fraktsedel eftersom jag var kreditstoppad överallt, men trots detta vände jag inte mina kunder ryggen, försökte hjälpa dem så gott jag kunde. Eftersom det är en enskild firma var det inte bara till att kursa som andra bolag gör, utan jag fick hitta en annan lösning. Det är där Fredrik kommer in i bilden, han startade upp Netgiganten in Sweden AB och köpte domänen av mig.

Jag är nu inhyrd och hjälper till i det nya bolaget, på det viset kan jag betala mina skulder samt hjälpa mina gamla kunder.

MVH
Johan Nilsson

Har suttit o läst hela denna brinnande tråden och tycker det är väldigt kul att se när du som är diskuterar i tråden hoppar in och försöker förklara sig på ett anständigt och givande sätt. Att din kompis Fredrik blir stekt levande har han bara sig själv att skylla, på det viset han har formulerat sig, "att vidta rättsliga åtgärder" t.ex. visar att han har tappat kontrollen. När man blir beskylld av en folkhär, oskyldig eller skyldig, det dummaste man kan göra är att lägga in sig på det sättet han gjorde.

Om vi nu bortser ifrån faktan om han fick pynta 5000kr för en garanti som ej var hans eller ej, den dåliga PRn han har satt fram här (detta är faktiskt var hans kunder finns), kommer stå honom tio faldigt dyrare än det RMA fallet. Ingen vill handla där VD i bolget pratar med en så via e-mail.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Nu har tydligen netgiganten.se gått i konkurs, för hemsidan finns inte längre...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080