GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Hehe, hittade en ganska humoristisk bild såhär på kvällskvisten.
http://i38.tinypic.com/fjpzz7.jpg

Ha, ha! True that!

Iallafall. Börjar lite riktigt less på GTA IV FATAL ERROR: RESC10.

Lite video minne? Fine. Var hittar man singel GPU med 10 gb med minne?

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Medlem

Haha multiplayer funkar nu xD Lite få på men iaf. Startade i offline läge och tabbade sedan ut för att logga in då fungerade det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Är du rolig nu eller?

Konstigt att det flyter "bra" när du sitter med en riktigt vassa dator, speciellt processorn.
Föresten är inte 45 fps bra någon gång. Flyter borde åtminstone gälla runt 60, min åsikt

Det var det dummaste jag hört. 45 fps är helt omärkbart. vad är all denna FPS hets? Fan att påstå att 45 är knappt spelbart var nog allvarligt det dummaste jag hört i hela mitt liv, helt seriöst. Det handlar inte ens om åsikt, 45 flyter bra så är fakta bara lol

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Detta var det sämst optimerade spelet i världshistorien. Jag kan spela CoD4, CoD5, Half-Life 2 o.s.v. på höga inställningar. Jag kan t.o.m. spela Crysis (på "medium") men GTA IV är fullständigt ospelbart.

Imorgon säljer jag spelet till en vän som har Quadcore och 4 Gb minne eller så går jag tillbaks till affären där jag köpte spelet och drar näven i bordet och kräver pengarna tillbaka för en icke fungerande produkt (se bara på alla fel som folk som har "monstersystem" har tagit upp, spelet är knappt en betaversion).

p.s. Jag kommer att få mina pengar trots att jag öppnat spelet, jag har gjort sånt förr.
p.p.s Ja, jag vet, dags för en ny dator i vilket fall som helst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Det var det dummaste jag hört. 45 fps är helt omärkbart. vad är all denna FPS hets? Fan att påstå att 45 är knappt spelbart var nog allvarligt det dummaste jag hört i hela mitt liv, helt seriöst. Det handlar inte ens om åsikt, 45 flyter bra så är fakta bara lol

Och många CS-nördar kan inte spela under 100 FPS. Eller nåt sånt... pff. Löjligt. ^^

Spel o film är inte samma... jag vet... men filmer rullar på bra med ca 25 FPS... beroende på om det är PAL/NTSC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Detta var det sämst optimerade spelet i världshistorien. Jag kan spela CoD4, CoD5, Half-Life 2 o.s.v. på höga inställningar. Jag kan t.o.m. spela Crysis (på "medium") men GTA IV är fullständigt ospelbart.

Imorgon säljer jag spelet till en vän som har Quadcore och 4 Gb minne eller så går jag tillbaks till affären där jag köpte spelet och drar näven i bordet och kräver pengarna tillbaka för en icke fungerande produkt (se bara på alla fel som folk som har "monstersystem" har tagit upp, spelet är knappt en betaversion).

p.s. Jag kommer att få mina pengar trots att jag öppnat spelet, jag har gjort sånt förr.
p.p.s Ja, jag vet, dags för en ny dator i vilket fall som helst.

Tror knappast butiken har med hur spelet fungerar att göra.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Tror knappast butiken har med hur spelet fungerar att göra.

Hehe nee... men det är som med många andra saker. Det är alltid fel folk som får skiten tyvärr. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
[B]Absolut, tog 2 bilder en inomhus och en utomhus

Inne:

*SCREEN*

Ute:

*SCREEN

33 fps är ju riktigt risigt med den monsterdatorn.

Steam gör ett undantag från sin policy och ger pengarna tillbaka för GTA4. För er som köper i butik säger jag bara: behåll kvittot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Tror knappast butiken har med hur spelet fungerar att göra.

Det skrev jag inte heller. Dock är det butiken som har sålt spelet till mig och därför är det också butiken som skall betala igen mina pengar. I svensk konsumenträtt så behöver konsumenten aldrig gå längre bort än till försäljaren med sin reklamation.

Permalänk
Medlem

En sak som jag reagerar på är allt extra lullull som ska va igång, vi som har tagit hem det via steam måste först aktivera det, sedan socialclub och därefter live. Visst, egentligen är det inga problem, men om något utav dessa tre felar (speciellt de två sistnämnda) så missar man bitar av spelet (sparningar och multiplayer exempelvis).

Sedan är spelet i sig helt fantastiskt, men de har verkligen krånglat till allt just lite extra, speciellt när de kopplat på SecuROM på paketet också. Köpet är en aning bitterljuvt måste jag säga.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
En sak som jag reagerar på är allt extra lullull som ska va igång, vi som har tagit hem det via steam måste först aktivera det, sedan socialclub och därefter live. Visst, egentligen är det inga problem, men om något utav dessa tre felar (speciellt de två sistnämnda) så missar man bitar av spelet (sparningar och multiplayer exempelvis).

Sedan är spelet i sig helt fantastiskt, men de har verkligen krånglat till allt just lite extra, speciellt när de kopplat på SecuROM på paketet också. Köpet är en aning bitterljuvt måste jag säga.

Det känns lite smått överdrivet, ja.

Återkommer imorgon när jag installerat och rullat. Då blir det fest...!

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Fan la en beställning på detta idag,hoppas det kommer en patch som fixar det hela,även om det är lite smått optimistiskt från min sida

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Måste få fråga eftersom jag har härt väldigt mycket om hur dåligt portat detta spel är. Är det värt 400 kr?

Har:
c2d @ 3,5 ghz
HD4850
3 gb ram

Men kommer spelet ligga på 25 fps är det ju inte ens värt, eller?
Kan någon övertyga mig, det verkar ju annars vara ett skönt lir och jag behöver verkligen ett nytt spel. Man vill dock ej kasta pengarna i sjön!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

just nu anser jag att om man köper det så slänger man pengarna i sjön, samma sak var det när HL2 släpptes på steam, det gick inte starta när det var nysläppt och många hade alla möjliga sorters fel men idag, 2-3år efter HL2 släppts så fungerar det felfritt och rullar på bra, hoppas samma blir med gta4 men men...

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinkkk
just nu anser jag att om man köper det så slänger man pengarna i sjön, samma sak var det när HL2 släpptes på steam, det gick inte starta när det var nysläppt och många hade alla möjliga sorters fel men idag, 2-3år efter HL2 släppts så fungerar det felfritt och rullar på bra, hoppas samma blir med gta4 men men...

jo, fast skillnaden mellan HL2 och GTA4 är att HL2 fungerade felfritt med hyfsad grafik på sunkdatorer

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

MISSNÖJD!
1. GF EN7900GS TOP funkar inte als ihop med mitt grafikkort blir jäkla massa grafikfel
2. Om man ignorerar dessa och spelar kraschar spelet var 5e minut
3. Massa skit man får instalera från start

Här springer man o köper ett spel och tänker går nog lira på minimum och sen visar det sig att spelet inte går att spela als! TOPPEN! Kommer inte köpa spel av Rockstar Games närmaste åren iaf!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Måste få fråga eftersom jag har härt väldigt mycket om hur dåligt portat detta spel är. Är det värt 400 kr?

Har:
c2d @ 3,5 ghz
HD4850
3 gb ram

Men kommer spelet ligga på 25 fps är det ju inte ens värt, eller?
Kan någon övertyga mig, det verkar ju annars vara ett skönt lir och jag behöver verkligen ett nytt spel. Man vill dock ej kasta pengarna i sjön!

Jag tycker absolut det är värt det! Känns som det är ett bra spel det lilla man hinner spela. He, he.

Blir bara förbannad att det inte funkar som det ska.
Visst kommer flesta problemen att lösas. Men att man inte kan spela utan att det kraschar eller kan ens starta spelet för man har loggat in på en umgängessida är inte bra alls.

Man kan ju undra vad dem har gjort under tiden dem har skjutit upp spelet.

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk

Vilket som så lär de dyka upp nåt för Rockstar om någon lär ju vara medvetna om problemen som råder. FIXA!!

Beställde själv idag så vi får väl se om de blir kanon eller kalkon hela kvällen imorn.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Man blir ju förbannad. Nu såhar en fungerade crack kommit ut samtidigt som de som köpt spelet legalt har problem. När ska utvecklarna inse att det är meningslöst att sabba produkten för att hindra piraterna!!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Man blir ju förbannad. Nu såhar en fungerade crack kommit ut samtidigt som de som köpt spelet legalt har problem. När ska utvecklarna inse att det är meningslöst att sabba produkten för att hindra piraterna!!!!!!!

Bästa var ju att Rockstar var helt cocky med att de hade lagt 200k på att fixa en "grymt bra skydd" så att det inte skulle gå att cracka. Jädra nötter.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Värkar ju inte va så spec processor krävande, eller krävande i över huvud taget..
En kompis med en AMD phenom 9950 och hd4870 kör på 1920x1200 och allt på medium typ med bra fps

Permalänk
Medlem

Haha, finns det några inställningar I spelet för att fixa kantutjämningen? blir galen på detta.

Permalänk
Medlem

Gah, fått igång spelet nu och varit inne på allt windows live skit osv, men hurfasen får man igång MP?

Kör genom steam btw.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Bästa var ju att Rockstar var helt cocky med att de hade lagt 200k på att fixa en "grymt bra skydd" så att det inte skulle gå att cracka. Jädra nötter.

Ja, verkligen. När de säger så ökar de dessutom motivationen för de som crackar ytterligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Gah, fått igång spelet nu och varit inne på allt windows live skit osv, men hurfasen får man igång MP?

Kör genom steam btw.

Du måste vara inloggad på Rockstar Social Club. Vad du ska göra sen, vet jag inte. Får bara FATAL ERROR när jag försöker starta spelet medans jag är inloggad där.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Du måste vara inloggad på Rockstar Social Club. Vad du ska göra sen, vet jag inte. Får bara FATAL ERROR när jag försöker starta spelet medans jag är inloggad där.

Fick jag också tills dess att jag ominstallerade mina grafikkortsdrivrutiner, testat det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Gah, fått igång spelet nu och varit inne på allt windows live skit osv, men hurfasen får man igång MP?

Kör genom steam btw.

Tryck på pilen uppåt så du får upp mobilen sen väljer du multiplayer i mobilmenyn. Lättare än så är det inte... du måste vara inloggad till både Rockstar Social Club och Windows Live...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Bästa var ju att Rockstar var helt cocky med att de hade lagt 200k på att fixa en "grymt bra skydd" så att det inte skulle gå att cracka. Jädra nötter.

mja, crack funkar inte än till detta spel faktiskt;) andra gången du startar går inte bilarna att styra, skärmen *wobblar* runt osv, deras smått inbyggda skydd. Det är knäckt, men går ej att spela med crack, typ. Jag har själv inte provat dock. (än).

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

När jag startar gta så kommer jag till Rockstarmärket men inte längre kommer tillbacka till skrivbordet med två st felmedelande

1 GTA IV FATAL ERROR : MMA10

2 Istruktionen på "0x00c6c04d" refererade till minner på "0x00000000". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be"written".

Klicka på OK om du vill avsluta programmet.
Klicka på Avbryt om du vill felsäka programmet.

Vad ska jag göra?

Dator spec
Core 2 Duo 3,0ghz
8800 gts 640mb
Ram 3,2gb

/Trulle

Permalänk
Medlem

1. Starta Social Club
2. Skip log in (offline alltså)
3. Spelet startar
4. Ladda Save game
5. Alt-tabba ut och logga in i SC
6. Ta upp mobilen i spelet och kör multiplayer