Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Spelet kommer köras från hårddisken och du slipper laddningstider.
Skivan kommer bara användas någon sekund i början, för att se att du har spelet.

hur installerar man spelet??

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
hur installerar man spelet??

Se till att ha den nya dashborden så borde det inte vara svårt att hitta om du dvs kan engelska

Permalänk
Medlem

Kazen: Tycker inte laddningstiderna blev något snabbare, eller det gäller bara vissa spel? Men men konsollen blir ju i alla fall tyst och det är jag glad över.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Kazen: Tycker inte laddningstiderna blev något snabbare, eller det gäller bara vissa spel? Men men konsollen blir ju i alla fall tyst och det är jag glad över.

Allt beror på spelen ifråga. Testa tex Orange Box, du mer än effektivt halverar laddningstiderna där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
hur installerar man spelet??

Va under My Xbox, markera spelet, tryck Y, Install To Harddrive.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Att den blir tyst är ju skäl nog att installera på hårddisken.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Att den blir tyst är ju skäl nog att installera på hårddisken.

Word. Usch va 360:n väsnas för att vara en så modern konsol =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Dock så måste man installera om spelet till sin disk om man flyttar med sin disk med de installerade spelen på till en annan xbox som man har exempel på arbets orten, de känns onödigt tycker jag.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

tjena tänkte fråga ifall ni vet om det kommer ut någon fighting kontroll till x360 , anser denna kontrollen funkar bra till soul o andra fighting spel men funkade inte så bra till strett fighter hd remix puhh kunde inte göra de grejer som man är van vid på lika bra sätt med denna kontrollen .

så fruktar att det blir så även med strett fighter IV

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tjena tänkte fråga ifall ni vet om det kommer ut någon fighting kontroll till x360 , anser denna kontrollen funkar bra till soul o andra fighting spel men funkade inte så bra till strett fighter hd remix puhh kunde inte göra de grejer som man är van vid på lika bra sätt med denna kontrollen .

så fruktar att det blir så även med strett fighter IV

Finns en bunt med arkadkontroller till 360.

tex

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Bi99uy: Den är väll rätt svår att hitta ny? Har för mig jag har kollat play asia och sådana ställen förr men ja Beat 'M Up ska spelas med arcade sticka och Xbox kontrollerna är verkligen värdelösa när det kommer till 2D Beat 'M Ups, funkar dock bra till spel som Dead or Alive, alltså 3D.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Bi99uy: Den är väll rätt svår att hitta ny? Har för mig jag har kollat play asia och sådana ställen förr men ja Beat 'M Up ska spelas med arcade sticka och Xbox kontrollerna är verkligen värdelösa när det kommer till 2D Beat 'M Ups, funkar dock bra till spel som Dead or Alive, alltså 3D.

Mja, men sådana kontroller tål en hel del stryk, så begagnat skall inte vara några större problem. Finns ju annars fixar för D-Paden, googla efter "Sand Paper Mod". Likså kika efter dom nya 360 kontrollerna, Dpaden är rätt mycket bättre där.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

http://www.ufighterx.com/guides/videogame/360dpadfix/360dpadf...

jaså funkar sand paper mod bra någon som testat det?

har inte verktygen dock men funderar på att köpa dem bara för saken skull heeheh om det inte för dyrt .....

kollade även arkad pad eller var den kallas : en fråga ,där skall det inte spela någon roll rörande olika regioner va?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Bi99uy: Mjo dom gör det, har 2st som jag köpt begagnat, va väll dock mest för att jag inte hade kunskapen att moda dom själv men nytt är alltid trevligast. (:

drjens: Nej ska inte spela någon roll.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Min lillebror önskar sig ett Xbox 360 i julklapp vi är inte helt säkra på om vi ska köpa Premium HDMI 60gb eller Elite HDMI 120gb. Premiumen är ju nyare och den hade HDMI 1.3 och eliten hade 1.2, vad gör det för skillnad?

Är det fler skillnader man bör ta hänsyn till?

Premiumen kostar runt 2200 och Eliten 2800 (då ingår HDMI-kabel, vilket den inte gör på premiumen)

Vilken tycker ni vi ska köpa?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
Min lillebror önskar sig ett Xbox 360 i julklapp vi är inte helt säkra på om vi ska köpa Premium HDMI 60gb eller Elite HDMI 120gb. Premiumen är ju nyare och den hade HDMI 1.3 och eliten hade 1.2, vad gör det för skillnad?

Är det fler skillnader man bör ta hänsyn till?

Premiumen kostar runt 2200 och Eliten 2800 (då ingår HDMI-kabel, vilket den inte gör på premiumen)

Vilken tycker ni vi ska köpa?

jag vet ingenting om det där med HDMI 1.3 och 1.2 men jag skulle nog köpt eliten för den är billig nu och 120 gb hårddisk är bra att om man har tänkt att köpa många spel att installera på hårddisken. Själv har jag bara 20 gb hårddisk och det räcker till typ 2-3 spel

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
Min lillebror önskar sig ett Xbox 360 i julklapp vi är inte helt säkra på om vi ska köpa Premium HDMI 60gb eller Elite HDMI 120gb. Premiumen är ju nyare och den hade HDMI 1.3 och eliten hade 1.2, vad gör det för skillnad?

Är det fler skillnader man bör ta hänsyn till?

Premiumen kostar runt 2200 och Eliten 2800 (då ingår HDMI-kabel, vilket den inte gör på premiumen)

Vilken tycker ni vi ska köpa?

Det här var vad jag hittade om HDMI 1.3.
Stöd för Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio som bl.a. används på HD-DVD och Blu-Ray skivor tillkommer. Överföringskapaciteten ökar från 4,95 till 10.2 Gbit/s.

EDIT: kan inte stämma att premium har bättre HDMI än elite. Har du källa på det k4rl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Det här var vad jag hittade om HDMI 1.3.
Stöd för Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio som bl.a. används på HD-DVD och Blu-Ray skivor tillkommer. Överföringskapaciteten ökar från 4,95 till 10.2 Gbit/s.

EDIT: kan inte stämma att premium har bättre HDMI än elite. Har du källa på det k4rl?

Enligt prisjakt så är det det, det kan ju iofs vara nåt fel

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=199896,328493

Jag tror dock inte han någonsin kommer få användning av något sånt iallafall

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

nej, den nya premium har inte hdmi 1.3, den som skrivit in som har skrivit in fel

/Daniel

Permalänk
Medlem

Tjena någon som testat resident evil 5 än ? själv orkade jag inte hålla på att ändra till Japansk konto så jag struntade i det

Är för övrigt sugen på Falout 3 är det köpt värt???
Finns många som tycker olika här heheh om man kollar på vilket betyg spelet har fått allt från 10 till 7-8 :a hmm

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Jag har kört lite RE5 och måste säga att det är väldigt bra grafik, kontrollerna vet jag inte riktigt, men har säkert att göra med att jag inte alls är van vid 360 kontrollerna överhuvudtaget, har knappt spelat på den sen gta4 kom (alltså gta4 till 360, maj/juni nån gång när det nu var) .

Det är ganska likt RE4, förutom grafiken då.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Har premium 60GB inbyggt WLAN-kort, som Elite har?

Permalänk
Medlem

Måste man köpa till någon slags adapter för att få optisk ljudutgång, eller finns det som standard?
Tänkte köpa till denna, men om jag köper en Elite (som nu har blivit ännu billigare på elgiganten), så medföljer det ju en hdmi-kabel, men finns det även optisk ut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Har premium 60GB inbyggt WLAN-kort, som Elite har?

Min veterligen har varken Premium eller Elite inbyggt WLAN.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Måste man köpa till någon slags adapter för att få optisk ljudutgång, eller finns det som standard?
Tänkte köpa till denna, men om jag köper en Elite (som nu har blivit ännu billigare på elgiganten), så medföljer det ju en hdmi-kabel, men finns det även optisk ut?

Tror att det är just en sådan adapter som medföljer Elite.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

stämmer bra det, en sådan adapter följer med till elite

/Daniel

Permalänk

Har en DRI-655 som så många hyllat att den är bra, och det är den säkert, om ja får igång Xbox live.

Jag klarar att "connecta" till routern, men när jag kör Test connection så står de att den inte hittar mitt trådlösa.
Det står att jag är "connected" när jag tar "scan for networks".

I Configure ser de utsåhär:

Wireless Mode: 802.11g
Network Name: (mitt namn)
Network type: Infrastructure
Wireless Securoty: WPA

Resten är helt tomt (IP osv.)

Har öppnat portarna enligt vad som står på portforward.

Snälla hjälp mig!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Du har ingen nättverks sladd i sammtidigt som det trådlösa väll?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du har ingen nättverks sladd i sammtidigt som det trådlösa väll?

Bara den från väggen, till routern o in i datorn.

Så här se de ut i loggen när ja klickar på "Test connection"

[INFO] Tue Dec 09 23:51:41 2008 Mutilated: Wireless system with MAC address 000000000000 disconnected for reason: Authentication Failed
[INFO] Tue Dec 09 23:51:41 2008 Mutilated: Wireless system with MAC address 001DD83153A8 associated

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

"Authentication Failed" låter ju som att den får fel, eller inget alls, lösenord.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
"Authentication Failed" låter ju som att den får fel, eller inget alls, lösenord.

Du menar WPA nyckeln man skriver in?
Det står ju som sagt att ja är connected så borde inte va de.

EDIT:

Fixat de
återställde routern och installerade på nytt. Såg då att de fanns ett ställe man skulle skriva in en valfri WPA key så ja gjorde de och nu har jag IP adress och allt

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Jag ska köpa en skärm som jga tänkt att använda till både dator och xbox 360. Jag undrar egentligen hur denna skärmen uppträder när man han den till xbox. När jag tittade på den i butik verkade den otroligt långsmal. Kommer man kunna fylla ut hela bilden utan att det ser konstigt ut. ge gärna förslag på andra skärmar att använda till xbox 360. Kravet är dock att de har VGA och DVI.

https://www.inet.se/bildskaermar/24----46-/benq-tft-24---e240...

Alternativ: https://www.inet.se/bildskaermar/24----46-/lg-24--w2452t-pf-t...
https://www.inet.se/bildskaermar/24----46-/benq-tft-24--g2400...