Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket för svaren

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Funderar på införskffa mig en xbox 360 idag,men jag undrar är det ''verkligen värt'' det om man inte har nån HD TV ,jag var hos en polare som hade det på en tjock tv och jag tyckte det såg rätt bra utt,funderar nämligen på 360 iom man har tröttnat på PC och den jag har duger till surfande och lite mindre jobb,där med har jag inte lust att lägg utt 5-8tusen på en ny dator bara för spela.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Köp en du! Har själv en SDTV och det funkar hur bra som helst så det är inga problem. Blev faktiskt positivt överraskad.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Funderar på införskffa mig en xbox 360 idag,men jag undrar är det ''verkligen värt'' det om man inte har nån HD TV ,jag var hos en polare som hade det på en tjock tv och jag tyckte det såg rätt bra utt,funderar nämligen på 360 iom man har tröttnat på PC och den jag har duger till surfande och lite mindre jobb,där med har jag inte lust att lägg utt 5-8tusen på en ny dator bara för spela.

Det är helt klart värt det! Anledningen till att jag köpte var för att jag inte orkade uppgradera min dator varje månad, men nu har jag en xbox360 premium med en 120gb hdd och jag är verkligen nöjd. Hade inte nån hdtv från början men införskaffade en för sommarjobbspengarna sen lite senare. Men ja, det går att spela på tjock tv ifall man vill, men det ser mycket bättre ut på en 32"LCD tv

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Visst kan man det men man måste konvertera dem först till wmv pga boxen inte gillar mkv filer.

konstigt sitter och streamar en mkv nu utan problem kan iof bero på att jag använder tversity och inte wmp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
konstigt sitter och streamar en mkv nu utan problem kan iof bero på att jag använder tversity och inte wmp

Det är just det Tversity gör den muxar om den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det är just det Tversity gör den muxar om den.

Jasså, lärde mig något nytt då Blev mäktigt besviken när jag väl fick igång media sharing och märkte att .mkv icke fungerade =/
Jaja, får la dra ner Tversity och prova det.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

när jag delar ut filer via WMP till xboxen (avi/wmv), och startar dessa i xboxen, så laggar typ filmerna. Svårt att beskriva. Istället för 25fps eller vad det är standard för film så har jag bara 15 kanske+ att bilden rycker med jämna mellanrum. Vad beror detta på? Har den vanliga gamla 20gigaren, med en Samsung M87 42''.

Det jag har provat var att ändra xboxen från 1080p till 720p, men ingen skillnad. Några förslag?

Permalänk
Medlem

Har microsoft problem med retureringen av "trasiga" xbox som ska gå på garnati?

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.M
Har microsoft problem med retureringen av "trasiga" xbox som ska gå på garnati?

Inte en aning.. Men dom nya Xboxarna efter September 2008... (60 gig premium) pajjar aldrig... Dom är RROD-fria med andra ord... RROD finns inte mer.. Jag har Xbox 360 60 gig Premium.. Lirade i 8 timmar och den va fortfarande kall....

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Zapust: Det va även min (alltså kall) men den fick RROD lik förbannat, den är dock snart 3 år gammal och jag spelar lätt 8h när jag väl spelar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Zapust: Det va även min (alltså kall) men den fick RROD lik förbannat, den är dock snart 3 år gammal och jag spelar lätt 8h när jag väl spelar.

Jo.. De förklarar ju saken... Den gamla 360'n hade 4 st chipset.. 2 av dom överhettade... Dom sitter på undersidan av Xbox'et... Den nya har bara 2 st chipset... Dubbelt så kraft fulla.. d.v.s. Mindre skrot men med samma kraft... På den nya sitter dom dock på under sidan.. Så den nya 360'n blir varm under till... Men inte till smält punkt.. och åvansidan är nästan iskall.. men men... Inget RROD... inte efter att jag lirade 8 timmar och de va på i 9 timmar...

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Någon som lirar Cod4 på 360?

Permalänk
Avstängd

NYHET

NU KAN MAN ÄVEN FLASHA DEN NYA LITE-ON LÄSAREN PÅ XBOX....

Nyheten kom 23 december.. så detta är förmodligen gammalt för vissa Xbox Fan-boys.... Men för dom som inte visst.... Yes.. nu kan man flasha ALLA läsare till Xbox

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
NYHET

NU KAN MAN ÄVEN FLASHA DEN NYA LITE-ON LÄSAREN PÅ XBOX....

Nyheten kom 23 december.. så detta är förmodligen gammalt för vissa Xbox Fan-boys.... Men för dom som inte visst.... Yes.. nu kan man flasha ALLA läsare till Xbox

ja jo ja.. Och sånt får vi inte prata om här.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ja jo ja.. Och sånt får vi inte prata om här.

Får man inte?? Då ber jag om ursäkt..!!!

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att ändra tillbaka till den gammla dashborden i den senaste versionen? Håller på att gråta blod och planera mord på Gates, för fy fan vad den "nya" är dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Finns det någon möjlighet att ändra tillbaka till den gammla dashborden i den senaste versionen? Håller på att gråta blod och planera mord på Gates, för fy fan vad den "nya" är dålig.

Man vänjer sig Promisess

Permalänk
Medlem

Lol har mycket kul att lira nu när julen varit här

Falout3, NHL09 och Prince of Persia

Måste säga att NHL09 är lätt det bästa sport spelet som kommit ut på länge, rekomenderar detta starkt till er alla sport fantaster

Falout3 vad kan man säga, från grundarna av oblivion Detta säger väll allt == grymt spel

Prince of Persia ,har inte kommit in i det än men det ser riktigt snyggt ut
men jag är lite osäker om jag gjorde rätt val där
är nämligen även riktigt sugen på Naruto the broken bond, Någon som kört det än ?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Finns det någon möjlighet att ändra tillbaka till den gammla dashborden i den senaste versionen? Håller på att gråta blod och planera mord på Gates, för fy fan vad den "nya" är dålig.

och själv när jag startade upp min andra 360 igår när några polare var hemma, så startade den upp med den gamla, och min första tanke var "internet internet, måste uppdatera nuuuuuu"

tycker den gamla dashen är vidrig

/Daniel

Permalänk
Medlem

Den nya dashen är ju ruggigt bra imo man kan installera spel till hårddisken. Tystare och svalare 360, snabbare loadings och mindre chans för RROD.

Smidigt som satan att nå allt via xbox-knappen på kontrollen dessutom.

Permalänk
Medlem

Ni som redan har 20GB hddn och funderar på att köpa 60GB Live starter pack tänk då på att den inte innehåller något dataöverföringspaket.

På grund av detta blev det att beställda 120GB hddn istället.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Jo.. De förklarar ju saken... Den gamla 360'n hade 4 st chipset.. 2 av dom överhettade... Dom sitter på undersidan av Xbox'et... Den nya har bara 2 st chipset... Dubbelt så kraft fulla.. d.v.s. Mindre skrot men med samma kraft... På den nya sitter dom dock på under sidan.. Så den nya 360'n blir varm under till... Men inte till smält punkt.. och åvansidan är nästan iskall.. men men... Inget RROD... inte efter att jag lirade 8 timmar och de va på i 9 timmar...

vad snackar du om?

RROD problemet berodde på X-Clampen som bände i moderkortet

Första försöket av microsoft var att sätta en extra kylare.. vilket hjälpte föga.. Nu kanske dom har hittat en lösning.. men det är inga chipset som har blivit färre som du snackar om ..

Jag lagade min genom att byta ut X-Clampen mot vanliga skruvar och har inte haft ett problem sen dess..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Känns inte som jag kan göra speciellt mycket med mitt nya xbox 360. Har kopplat det till nätverket så jag kan lyssna på min musik, men för att spela upp mina hd filmer eller video_ts filmer måste jag konvertera dom vilken känns väldigt osmidigt och det är inget jag orkar göra för varje film.

Jag kan inte ladda ner demos heller för jag har ingen hårddisk..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
vad snackar du om?

RROD problemet berodde på X-Clampen som bände i moderkortet

Första försöket av microsoft var att sätta en extra kylare.. vilket hjälpte föga.. Nu kanske dom har hittat en lösning.. men det är inga chipset som har blivit färre som du snackar om ..

http://blog.wired.com/gadgets/xclamp640.jpg

Jag lagade min genom att byta ut X-Clampen mot vanliga skruvar och har inte haft ett problem sen dess..

Ja de är ju inte precis något jag bara hittar på.. De jag sa hittade jag på någon hemsida när jag googlade "Xbox 60 RROD" och märkerade "Endast svenska sidor"..... Och där hade dom öppnat ett Xbox.. och så sa dom de att 2 stycken chipset va borta.. men dom andra 2 va större och kraftfullare... Anyway.. skit samma... RROD finns inte mer.. sluta waina eller lär er plasera era boxar på rätt ställe *liggande*

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

vet ni ifall man kan lira multi mellan PC och X360 på GTA IV?

brorsan fick det till PC i julas, och det är ju tokfränt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
vet ni ifall man kan lira multi mellan PC och X360 på GTA IV?

brorsan fick det till PC i julas, och det är ju tokfränt

Inte i skrivande stund, men ev. är det på G:
http://www.n4g.com/xbox360/News-180611.aspx

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Ja de är ju inte precis något jag bara hittar på.. De jag sa hittade jag på någon hemsida när jag googlade "Xbox 60 RROD" och märkerade "Endast svenska sidor"..... Och där hade dom öppnat ett Xbox.. och så sa dom de att 2 stycken chipset va borta.. men dom andra 2 va större och kraftfullare... Anyway.. skit samma... RROD finns inte mer.. sluta waina eller lär er plasera era boxar på rätt ställe *liggande*

Min har alltid varit liggande och det hjälpte inte, x-clampen bryter ändå i moderkortet oavsett vinkel på konsolen..

Är verkligen RROD borta? .. finns det några källor på det? eller har felprocenten bara minskat?

Försökte googla som du gjort utan lycka..

Visa gärna källa.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Känns inte som jag kan göra speciellt mycket med mitt nya xbox 360. Har kopplat det till nätverket så jag kan lyssna på min musik, men för att spela upp mina hd filmer eller video_ts filmer måste jag konvertera dom vilken känns väldigt osmidigt och det är inget jag orkar göra för varje film.

Jag kan inte ladda ner demos heller för jag har ingen hårddisk..

Tversity fixxar biffen...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Tversity fixxar biffen...

Vilken biff? kan jag spela upp hd filmer om jag delar ut med tversity? eller video_ts? eller båda?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB