Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toggelito
Har en fråga:

Säljs e71 med olika batterier? På tre.se anges att ett batteri på 900 mAh medföljer och i trådar här pratas det om ett på 1500 mAh.

Har tre snikat till sin version?

Har en vit från 3 som kommer lämnas tillbaks men på batteriet står det iaf BP-4L 1500mAh 3.7V

Kanske du har den svarta så du fått sämre batteri ^^

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
Har en vit från 3 som kommer lämnas tillbaks men på batteriet står det iaf BP-4L 1500mAh 3.7V

Kanske du har den svarta så du får sämre batteri ^^

Har ingen ännu, tänkte jag skulle ha en imorgon...

Om ni kikar på hemsidan så anges det mindre batteriet.

http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=33044&color=33...

Förmodligen bara en nisse

Permalänk

Skaffa min E71 från tre för ca en månad sedan och det är ett 1500 batteri i den. Tur är väl det när man använder den som 3G modem till jobb laptopen, mp3 spelare och ringer med den samtidigt. Brukar få ladda vartannan eller vart tredje dag. Och då ska tilläggas att den hård används i ovanstående situation minst 3 timmar om dagen.

Appropå Tre. Någon som fått messenger att funka mer än en månad? Kan inte förlänga min subscription när testperioden gått ut...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

För messenger, skype, AIM med flera kan man med fördel använda Fring. Skypesamtal via 3G funkar fint också.

www.fring.com

Permalänk

Ja jag har kört fring innan också men den har en förmåga att hänga sig lite då och då. MSN som följde med var väldigt stabilt men det går inte att förlänga det.. typiskt..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Har en bekant som hävdar att man måste köpa licens från Nokia för att kunna använda GPS:en i E71, vad kan det betyda? Fattade ingenting av vad han sa.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Har en bekant som hävdar att man måste köpa licens från Nokia för att kunna använda GPS:en i E71, vad kan det betyda? Fattade ingenting av vad han sa.

för att använda sig av röstnav. så måste man betala extra för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
för att använda sig av röstnav. så måste man betala extra för det.

Brukar följa med en 3 månaders licens har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det gäller GPS så kostar det aldrig att använda sig av en gps-mottagare, varken per minut eller per månad.

Det som oftast kostar extra när man köper en gps-försedd mobiltelefon är fullversionen av kartprogrammet som följer med. Det finns säkert andra program än Nokias egna också.

Permalänk

Aha, tyckte det lät weird.

EDIT: Fick min E71 idag. Jäklar, vilken "svår" telefon jämfört med min gamla Samsung. Inte haft Nokia på ett tag dessutom. Vad är era tips på grejer att göra nu direkt, när den är ny? Nåt jag ska uppdatera, lägga in, konfigurera? Har aldrig haft en såpass avancerad telefon förr så alla tips uppskattas.

Visa signatur

henrik

Permalänk

Ingen som vet hur man ska kunna använda MSN messenger som medföljer telefonen om man har Tre? Går inte att förlänga första gratis månaden...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Vill du använda msn i telefonen så rekommenderar jag Slick. Finns ingen riktig konkurrent till det programmet just nu och den är gratis än så länge.

Vill du använda Skype så går det bra genom klienten Fring som är gratis.

Jag kan även rekommendera Core Player om du vill ha ett bra program för att visa film (det är dock inte gratis).

Vill du använda telefonen som fjärrkontroll till datorn och till exempel styra musiken i iTunes/Windows media player så är Salling Clicker [Windows] [Mac] nästan löjligt bra. Jag har bara testat till Mac dock. Även det här är betalprogram men det är värt pengarna tycker jag.

Finns massor med bra program men ovanstående program använder jag dagligen och kan verkligen rekommendera.

Permalänk

Använder Fring just nu men msn klienten som följer med är helt oslagbar.. stör mig på att jag inte får den att funka...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

om du inte fått det att funka, hur vet du att den är oslagbar?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jo den funkade, i en månad. Sedan är det Tre som inte har stöd för att kunan förlänga licensen.... sjysst när de säljer E71 som en messenger mobil...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Testade att leka runt med en E71 idag, riktigt sugen på köp... velar lite

Hur som, på denna jag provade så lös bakgrundsbelysningen igenom mellan knappsatsen och skärmen dvs kanten som är emellan skärmen och knappsatsen. MåndagsEX eller är det så på alla?

Permalänk

Kvalitetskänslan i luren är på topp i alla fall, riktigt gedigen är den.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Agree, men är det så på din med? ang bakgrundsbelysningen dvs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Testade att leka runt med en E71 idag, riktigt sugen på köp... velar lite

Hur som, på denna jag provade så lös bakgrundsbelysningen igenom mellan knappsatsen och skärmen dvs kanten som är emellan skärmen och knappsatsen. MåndagsEX eller är det så på alla?

Yes detta stämmer. Dock så märker jag bara det på min och min polares om jag är i ett mörkt rum. I vanligt dagsljus så syns det inte alls. Gjorde det de på den du testade så kan jag tänka mig att det var ett måndagsex.

Någon som vet om det finns en ny och bättre mailklient till E71?

Fick in GBA emulator och Scumm nu så då behöver man bara tillfredsställa jobb biten i mobilen

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Hej,

Äger också en E71:a.
Har installerat Navigons Mobilenavigator på min.
Nu får jag ingen signal…
Har bockat för Bluetooth gps, A-Gps, Integrerad och nätbaserad gps.
Kopplingspunkt Tele2 wap. Serveradress ingen.

Kan tillägga att jag inte reggat min produkt på Navigons hemsida än då inte koderna stämmer riktigt. Däremot har jag aktiverat produkten.

Vad tror ni är felet? Behöver jag extra antenn?

Är det någon vänlig själ, som känner till, om det finns något program, så man kan komma förbi alltför stora uppkopplingskostnader? PM:a mig då.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Hej,

Äger också en E71:a.
Har installerat Navigons Mobilenavigator på min.
Nu får jag ingen signal…
Har bockat för Bluetooth gps, A-Gps, Integrerad och nätbaserad gps.
Kopplingspunkt Tele2 wap. Serveradress ingen.

Kan tillägga att jag inte reggat min produkt på Navigons hemsida än då inte koderna stämmer riktigt. Däremot har jag aktiverat produkten.

Vad tror ni är felet? Behöver jag extra antenn?

Är det någon vänlig själ, som känner till, om det finns något program, så man kan komma förbi alltför stora uppkopplingskostnader? PM:a mig då.

Tack på förhand!

Har inte navigon stöd för den integrerade GPSen?

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar!

Fick igång den igår till slut... hade missat en inställning....

Navigon är kompatibel med GPS + Bluetooth.

Just det här med gps tillsammans med bluetooth. Hur funkar det egentligen? Någon sa till mig att det kostade pengar, men det stämmer väl knappast.....?

Permalänk

Hejsan!

Köpte en nokia E71 igår hos tre och är helnöjd. Dock verkar det vara nåt sorts glapp med minneskortet för om man råka trycka uppe i vänstra hörent, precis där minneskortet sitter så telefon o minnes kort kontakt. Det händer ganska ofta när telefonen ligger i medföljande fodral oxå.

Någon som har haft samma problem eller tips på vad det kan va. Sjukt tråkigt om man måste lämna in telefonen på lagning efter bara 1 dag.

/Lasse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundalasse
Hejsan!

Köpte en nokia E71 igår hos tre och är helnöjd. Dock verkar det vara nåt sorts glapp med minneskortet för om man råka trycka uppe i vänstra hörent, precis där minneskortet sitter så telefon o minnes kort kontakt. Det händer ganska ofta när telefonen ligger i medföljande fodral oxå.

Någon som har haft samma problem eller tips på vad det kan va. Sjukt tråkigt om man måste lämna in telefonen på lagning efter bara 1 dag.

/Lasse

du kan ju alltid hävda DOA på den, vilket betyder att om du lämnar in den inom 7 dagar, ska du ha rätt till att få en ny om den är trasig, istället för att den skickas på lagning. men kräver att det sker inom 7 dagar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

tack för tipset.

/Lasse

Permalänk
Medlem

Hejsan, funderar på att köpa denna telefon som verkar vara en riktig höjdare.

Har läst att en del säger att det är bättre med en telefon i N-serien om man vill ha en medietelefon. Men vad är det som är bättre med dessa? Är det bara kameran eller vad är det mer som skiljer?

Permalänk

Firmware

Hej!

Ser att fler än jag har denna superba telefon.
Fick min idag.

Jag undrar om någon här i Sverige har version 200 av Firmware:n.
Var inne och tänkte uppdatera men står att 110 är den senaste.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Fick också hem min E71 idag. Helgrym telefon.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Re: Firmware

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweTrance
Hej!

Ser att fler än jag har denna superba telefon.
Fick min idag.

Jag undrar om någon här i Sverige har version 200 av Firmware:n.
Var inne och tänkte uppdatera men står att 110 är den senaste.

Jag har version 200... av firmwaren. Det finns olika produktkoder på de svenska E71-lurarna och Nokia har inte släppt uppdateringen till alla.

Permalänk
Medlem

Det ska ju gå att hacka lite och fixa in en av de andra produktkoderna så man kan uppdatera till 200 ändå.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]